Şapte filme în competiţia festivalului internaţional de film bucureşti 2013
Şapte filme în competiţia festivalului internaţional de film bucureşti 2013
02 Apr, 2013 16:01
ZIUA de Constanta
1728
Marime text
Șapte filme vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută în România, în proiecţii full HD sau 35mm, iar două dintre ele reprezintă debuturi în lungmetraj. Directorul artistic al festivalului, Andrei Creţulescu, a definitivat miercuri, 27 martie, lista de filme din competiţie – din eclectica selecţie nu lipsesc, ca de obicei, provocări, șocuri și revelații.
Blancanieves / Albă ca Zăpada este o reinterpretare a basmului clasic, cu acțiunea plasată în lumea toreadorilor din Sevilla anilor '20. Filmat în alb/negru și fără dialoguri, filmul lui Pablo Berger continuă cumva experimentul „The Artist”, dar alege să omagieze cinema-ul european de început de secol XX, cu accent pe expresionismul german. Prezentat în mai toate festivalurile de film ale anului trecut, Blancanieves a câștigat 9 premii Goya și a fost propunerea Spaniei la Oscar-ul de film străin.
http://www.youtube.com/watch?v=HanTDiiZLpg
Compliance/ Supunere reprezintă tot ce are mai provocator cinema-ul actual – filmul lui Craig Zobel, reprezentant de marcă al noului val de regizori americani independenți, este, fără doar și poate, filmul șoc al acestei ediții a festivalului și e bazat pe fapte pe cât de incredibile, pe atât de reale: ca urmare a unui apel telefonic, șefa unui fast food începe să interogheze o angajată, consecințele demersului ei fiind de-a dreptul siderante. Compliance a fost lansat la Sundance și a avut premiera europeană la Locarno.
http://www.youtube.com/watch?v=WdONydDX44I
Epilogue / Epilog, al israelianului Amir Manor, a fost descris de critică drept „un Amour mai puțin disperat”. Pornind oarecum de la aceeași întrebare ca Haneke – ce se întâmplă la bătrânețe cu cuplurile de o viață? –, Manor își invită protagoniștii într-o călătorie prin Tel Aviv, călătorie menită a sublinia diferențele ireconciliabile între generații dar și a reîntări o relație care, poate, a obosit. Filmul a făcut turul festivalurilor europene de profil, totul culminând la Salonic, unde a primit nu mai puțin de 5 trofee.
http://www.youtube.com/watch?v=xCdW1Hk4qYc
Love Building, mult-așteptatul debut în regie al unuia dintre cei mai prolifici regizori de scurtmetraje din România, Iulia Rugină, este un proiect 100% independent în care 14 cupluri tinere au la dispoziție șapte zile pentru a-și repara poveștile de dragoste. Cei trei protagoniști ai filmului – totodată și producători – sunt Dorian Boguță, Dragoș Bucur și Alexandru Papadopol, acesta din urmă, aflat la primul său rol principal în cinema de la Occident (2002) încoace.
Sightseers / Excursioniștii, al britanicului Ben Wheatley („responsabil” pentru una dintre cele mai șocante producții din 2011, Kill List), e genul de film la care râzi ca să-ți ascunzi tremuratul – un cuplu banal se transformă într-un Bonnie și Clyde de mâna a doua, în timp ce vacanța lor prin Anglia rurală se îmbibă de sânge. Adorat la Sitges, filmul a câștigat premiul pentru „Cea mai bună actriță” (Alice Lowe) și cel pentru „Cel mai bun scenariu” (scris de Lowe împrenă cu co-protagonistul Steve Oram).
http://www.youtube.com/watch?v=qyg9aRqlUxM
The Color of the Chameleon / Culoarea cameleonului, o parabolă ultra-stilizată despre mecanismele puterii totalitare – un tânăr ambițios recrutează un grup de intelectuali cu scopul de a-i face să se spioneze reciproc –, reprezintă ambițiosul debut în regie al bulgarului Emil Christov, apreciat director de imagine din a cărui filmografie fac parte titluri precum Tuvalu, The World Is Big and Salvation Lurks Around the Corner sau Zift.
http://www.youtube.com/watch?v=sWgNvD3R0gk
Wrong / Greșit, continuarea fără legătură directă dar absolut firească a fenomenului numit Rubber (2010), aka filmul cu anvelopa ucigașă, reprezintă tentativa inclasabilului regizor canadian Quentin Dupieux, aka Mr. Oizo, de a face cinema „mainstream” pornind de la o premisă relativ banală – într-o dimineață, protagonistul observă că i-a dispărut câinele – și continuând într-o direcție dificil de descris în cuvinte...
http://www.youtube.com/watch?v=8HXGl7IYviM
Cea de-a 9-a ediție a Festivalului Internațional de Film București, cel mai vechi festival competitiv din Capitală destinat exclusiv filmului de lung-metraj, va avea loc în perioada 15-21 aprilie 2013, la Cinema Studio, NCRR - Studioul Horia Bernea și sala Elvira Popescu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Festivalul Internațional de Film București este organizat de Fundația Culturala CHARTA cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei (CNC)
Transportator oficial al festivalului: Air France
Clubul festivalului: Control
Parteneri oficiali: MOXA Boutique, Bristot, DHL, Beautik
Mașina oficială a Festivalului este oferită de Autoklass – Centru autorizat de vânzări și service Mercedes-Benz
Parteneri tradiționali: Uniunea Cineaștilor din România, Noul Cinematograf al Regizorului Roman, Muzeul Țăranului Român, Asociația Culturală Macondo, Independența Film, Institut Francais de Bucarest, British Council, American Cultural Center și Radio Guerrilla.
Parteneri principali media: Money TV și Money.ro
Parteneri media: Cațavencii, Dilema Veche, Șapte Seri, BeWhere!, Ring, Ziarul Centrul Vechi, Revista VIP, Ziarul Metropolis, Forbes, Cinemagia, Cinefan, CinemaRx, Koolhunt, Liternet, Cooperativa Urbana, Calendar Evenimente, Studentie.ro, Urban Things, LaUnCeai.ro, Blog de Cinema, Ziare.com, Orasulm.eu.
Blancanieves / Albă ca Zăpada este o reinterpretare a basmului clasic, cu acțiunea plasată în lumea toreadorilor din Sevilla anilor '20. Filmat în alb/negru și fără dialoguri, filmul lui Pablo Berger continuă cumva experimentul „The Artist”, dar alege să omagieze cinema-ul european de început de secol XX, cu accent pe expresionismul german. Prezentat în mai toate festivalurile de film ale anului trecut, Blancanieves a câștigat 9 premii Goya și a fost propunerea Spaniei la Oscar-ul de film străin.
http://www.youtube.com/watch?v=HanTDiiZLpg
Compliance/ Supunere reprezintă tot ce are mai provocator cinema-ul actual – filmul lui Craig Zobel, reprezentant de marcă al noului val de regizori americani independenți, este, fără doar și poate, filmul șoc al acestei ediții a festivalului și e bazat pe fapte pe cât de incredibile, pe atât de reale: ca urmare a unui apel telefonic, șefa unui fast food începe să interogheze o angajată, consecințele demersului ei fiind de-a dreptul siderante. Compliance a fost lansat la Sundance și a avut premiera europeană la Locarno.
http://www.youtube.com/watch?v=WdONydDX44I
Epilogue / Epilog, al israelianului Amir Manor, a fost descris de critică drept „un Amour mai puțin disperat”. Pornind oarecum de la aceeași întrebare ca Haneke – ce se întâmplă la bătrânețe cu cuplurile de o viață? –, Manor își invită protagoniștii într-o călătorie prin Tel Aviv, călătorie menită a sublinia diferențele ireconciliabile între generații dar și a reîntări o relație care, poate, a obosit. Filmul a făcut turul festivalurilor europene de profil, totul culminând la Salonic, unde a primit nu mai puțin de 5 trofee.
http://www.youtube.com/watch?v=xCdW1Hk4qYc
Love Building, mult-așteptatul debut în regie al unuia dintre cei mai prolifici regizori de scurtmetraje din România, Iulia Rugină, este un proiect 100% independent în care 14 cupluri tinere au la dispoziție șapte zile pentru a-și repara poveștile de dragoste. Cei trei protagoniști ai filmului – totodată și producători – sunt Dorian Boguță, Dragoș Bucur și Alexandru Papadopol, acesta din urmă, aflat la primul său rol principal în cinema de la Occident (2002) încoace.
Sightseers / Excursioniștii, al britanicului Ben Wheatley („responsabil” pentru una dintre cele mai șocante producții din 2011, Kill List), e genul de film la care râzi ca să-ți ascunzi tremuratul – un cuplu banal se transformă într-un Bonnie și Clyde de mâna a doua, în timp ce vacanța lor prin Anglia rurală se îmbibă de sânge. Adorat la Sitges, filmul a câștigat premiul pentru „Cea mai bună actriță” (Alice Lowe) și cel pentru „Cel mai bun scenariu” (scris de Lowe împrenă cu co-protagonistul Steve Oram).
http://www.youtube.com/watch?v=qyg9aRqlUxM
The Color of the Chameleon / Culoarea cameleonului, o parabolă ultra-stilizată despre mecanismele puterii totalitare – un tânăr ambițios recrutează un grup de intelectuali cu scopul de a-i face să se spioneze reciproc –, reprezintă ambițiosul debut în regie al bulgarului Emil Christov, apreciat director de imagine din a cărui filmografie fac parte titluri precum Tuvalu, The World Is Big and Salvation Lurks Around the Corner sau Zift.
http://www.youtube.com/watch?v=sWgNvD3R0gk
Wrong / Greșit, continuarea fără legătură directă dar absolut firească a fenomenului numit Rubber (2010), aka filmul cu anvelopa ucigașă, reprezintă tentativa inclasabilului regizor canadian Quentin Dupieux, aka Mr. Oizo, de a face cinema „mainstream” pornind de la o premisă relativ banală – într-o dimineață, protagonistul observă că i-a dispărut câinele – și continuând într-o direcție dificil de descris în cuvinte...
http://www.youtube.com/watch?v=8HXGl7IYviM
Cea de-a 9-a ediție a Festivalului Internațional de Film București, cel mai vechi festival competitiv din Capitală destinat exclusiv filmului de lung-metraj, va avea loc în perioada 15-21 aprilie 2013, la Cinema Studio, NCRR - Studioul Horia Bernea și sala Elvira Popescu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Festivalul Internațional de Film București este organizat de Fundația Culturala CHARTA cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei (CNC)
Transportator oficial al festivalului: Air France
Clubul festivalului: Control
Parteneri oficiali: MOXA Boutique, Bristot, DHL, Beautik
Mașina oficială a Festivalului este oferită de Autoklass – Centru autorizat de vânzări și service Mercedes-Benz
Parteneri tradiționali: Uniunea Cineaștilor din România, Noul Cinematograf al Regizorului Roman, Muzeul Țăranului Român, Asociația Culturală Macondo, Independența Film, Institut Francais de Bucarest, British Council, American Cultural Center și Radio Guerrilla.
Parteneri principali media: Money TV și Money.ro
Parteneri media: Cațavencii, Dilema Veche, Șapte Seri, BeWhere!, Ring, Ziarul Centrul Vechi, Revista VIP, Ziarul Metropolis, Forbes, Cinemagia, Cinefan, CinemaRx, Koolhunt, Liternet, Cooperativa Urbana, Calendar Evenimente, Studentie.ro, Urban Things, LaUnCeai.ro, Blog de Cinema, Ziare.com, Orasulm.eu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii