Sfaturi pentru consumatori în perioada reducerilor de preţuri - 12 ianuarie 2015
Sfaturi pentru consumatori în perioada reducerilor de preţuri - 12 ianuarie 2015
12 Jan, 2015 18:49
ZIUA de Constanta
2338
Marime text
Se ştie că în data de 15 ianuarie încep reducerile de preţuri. La acestă dată demarează reducerile de preţuri în sistem „vânzare de soldare/solduri”
Perioadele de soldari se stabilesc de comerciant, intre urmatoarele limite:
a) perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna- iarna;
b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara– vara.
În aceste intervale de timp, operatorul economic poate desfăşura un „exerciţiu comercial de vânzare de soldare” doar de 45 zile.
Vânzările promoţionale se pot desfăşura pe parcursul întregului an.
„Recomand consumatorilor să acorde mare atenţie la achiziţionarea produselor cu preţ redus şi să fie atenţi la toate detaliile, sunt situaţii când publicitatea promovată nu se poate proba”, declară comisarul şef adjunct Mihai Perifan.
Consumatorii trebuie să:
Perioadele de soldari se stabilesc de comerciant, intre urmatoarele limite:
a) perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna- iarna;
b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara– vara.
În aceste intervale de timp, operatorul economic poate desfăşura un „exerciţiu comercial de vânzare de soldare” doar de 45 zile.
Vânzările promoţionale se pot desfăşura pe parcursul întregului an.
„Recomand consumatorilor să acorde mare atenţie la achiziţionarea produselor cu preţ redus şi să fie atenţi la toate detaliile, sunt situaţii când publicitatea promovată nu se poate proba”, declară comisarul şef adjunct Mihai Perifan.
Consumatorii trebuie să:
- sa verifice daca oferta mai este valabila in momentul respectiv;
- sa verifice daca reducerea de preturi anuntata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca pretul afisat este cel facturat);
- la achizitionarea pachetelor promotionale de tipul „3 la pret de 2”, trebuie sa verifice pretul individual al produselor, care trebuie sa existe in mod obligatoriu la vanzare, pentru a-l putea compara cu pretul pachetului promotional;
- sa solicite informatii suplimentare atunci cand au nelamuriri privind orice campanie publicitara facuta prin orice mijloace (in cadrul magazinului, prin afise sau pliante, prin anunturi pe site etc);
-
sa stie ca orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
- fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
- fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare;
- fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale etc).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii