Western Union le recomandă consumatorilor să fie precauţi când sunt anunţaţi prin sms sau telefon că au câştigat premii speciale
Western Union le recomandă consumatorilor să fie precauţi când sunt anunţaţi prin sms sau telefon că auBucureşti - 22 august 2012 - Western Union le recomandă consumatorilor să fie precauţi când primesc anunţuri prin sms sau prin telefon prin care sunt înştiinţaţi că au câştigat premii speciale. De cele mai multe ori, în spatele unor astfel de mesaje sau apeluri telefonice se ascund escroci care încearcă să-şi atragă victimele în cursă.
Schema folosită de fraudatori este foarte simplă. Potenţialele victime sunt contactate, telefonic sau prin sms, de o persoană care se recomandă ca fiind „din partea companiei de telefonie" şi îi anunţă că au câştigat un premiu mare în bani (de câteva mii de euro) la un ipotetic concurs desfăşurat la o emisiune TV. Pentru a intra în posesia premiului, potenţiala victimă este îndrumată să trimită printr-un serviciu de transfer de bani o sumă de câteva sute de lei (de exemplu, 850 de RON) pe numele unui notar public din Bucureşti. Falsul reprezentant al companiei de telefonie îl instruieşte pe „fericitul câştigător" să-i trimită toate datele tranzacţiei, inclusiv numărul de control al transferului (MTCN-ul), pentru a face dovada plăţii. Fraudatorul va folosi datele tranzacţiei (expeditorul, numele destinatarului, suma trimisă şi MTCN-ul) şi va ridica banii cu un act de identitate fals. Astfel, câştigătorul devine, de fapt, victimă a unei fraude şi pierde banii.
„Consumatorii trebuie să fie foarte precauţi când sunt anunţaţi că au câştigat premii la concursuri la care nu s-au înscris şi care sună prea bine pentru a fi adevărate. Deşi este mare tentaţia acceptării unui premiu în bani, câştigat fără efort, astfel de cazuri sunt, de obicei, capcane ce trebuie ocolite pentru a nu pierde bani", a declarat Daniela Budurea, Country Director Western Union România şi Bulgaria.
Cea mai bună metodă de prevenire a fraudelor rămâne buna informare a consumatorului. Chiar dacă există numeroase scheme de fraudă, în multe dintre ele se folosesc elemente comune care pot trage un semnal de alarmă de care potenţialele victime e bine să ţină cont înainte de a trimite banii:
Nu folosiţi serviciul de transfer de bani pentru a plăti taxe sau onorarii pentru potenţiale câştiguri!
Nu trimiteţi niciodată bani unui necunoscut printr-un serviciu de transfer de bani.
Nu dezvăluiţi niciodată datele tranzacţiei unei persoane pe care nu o cunoaşteţi sau în care nu aveţi deplină încredere!
Protejaţi-vă împotriva schemelor de înşelătorie şi evitaţi capcanele fraudatorilor - nu uitaţi că nu aveţi cum să câştigaţi la un concurs la care nu v-aţi înscris!
Western Union oferă consumatorilor servicii de încredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de reţinut că un transfer de bani poate fi ridicat într-o perioadă scurtă de timp de la trimitere - chiar în câteva minute - iar, după ce suma a fost ridicată, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obţine banii înapoi de la Western Union, chiar dacă transferul a fost rezultatul unei fraude.
Campania Western Union de prevenire a fraudelor se derulează în perioada august - septembrie 2012 şi îşi propune să atragă atenţia consumatorilor asupra mecanismelor folosite de fraudatori pentru a-şi înşela victimele, precum şi asupra principalelor semnale de alarmă de care trebuie ţinut cont pentru a efectua un transfer de bani în siguranţă. Şase dintre cele mai des întâlnite scenarii folosite de către fraudatori, ilustrate de către caricaturistul Ion Barbu, explică consumatorilor la ce trebuie să fie atenţi pentru a evita să devină victime ale escrocilor.
Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfăşura în România şi Bulgaria. Informaţiile referitoare la situaţiile de fraudă pot fi accesate şi pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html
Despre Western Union România
Serviciul de transfer de bani Western Union este disponibil în România din anul 1996. În prezent, serviciile Western Union sunt oferite pe piaţa locală prin: Western Union Retail Services, Banca Românească - Membră a Grupului National Bank of Greece, Banca Transilvania, Bancpost, BRD - Groupe Société Générale, Credit Europe Bank, Banca Comercială Carpatica, Emporiki Bank, Garanti Bank, Millennium Bank, Raiffeisen Bank, Poşta Română şi PayPoint. Prin acestă reţea puternică de locaţii ale agenţilor, serviciile de transfer de bani Western Union sunt disponibile în peste 5.200 de locaţii în toată România.
Despre Western Union
The Western Union Company (NYSE: WU) este unul din liderii globali de pe piaţa serviciilor de plăţi. Împreună cu organizaţiile sale afiliate Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil şi Western Union Business Solutions, Western Union le oferă clienţilor săi modalităţi rapide, fiabile şi uşoare de a trimite sau primi bani în locaţii din întreaga lume, de a realiza plăţi şi de a achiziţiona ordine de plată. Serviciile sub marca Western Union, Vigo şi Orlandi Valuta au fost accesibile, pe 30 iunie 2012, printr-o reţea comună de aproximativ 510.000 de locaţii ale agenţilor în 200 de ţări şi teritorii. În 2011, The Western Union Company a efectuat 226 de milioane de tranzacţii consumer-to-consumer la nivel global, realizând transferuri totale de 81 de miliarde de dolari între consumatori şi a efectuat 425 milioane de plăţi comerciale. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi www.westernunion.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp