Actul normativ pe care îl pregătește Guvernul Grindeanu pentru șoferi. Mai ai timp 3 zile pentru opinii (text integral)
Actul normativ pe care îl pregătește Guvernul Grindeanu pentru șoferi. Mai ai timp 3 zile pentru opinii (text
19 Jan, 2017 06:40
ZIUA de Constanta
14782
Marime text
În data de 11 ianuarie pe pagina oficială de internet a Ministerului Transporturilor a fost postat un proiect de ordonanță de urgență pe care îl postăm, aici integral.
ORDONANŢĂ DE URGENȚĂ
pentru modificarea și completarea Anexei nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România
Luând în considerare că tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România a fost introdus în legislația națională prin aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare, care a transpus în legislația națională Directiva 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri;
Ținând cont că, prin Legea nr. 221/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, au fost transpuse unele dintre prevederile Directivei 2011/76/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 27 septembrie 2011 de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri, prevederi referitoare la tarifele intermediare de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România pentru vehiculelor care transportă marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare sau egală cu 3,5 tone;
Având în vedere că, Anexa nr.1, așa cum a fost modificată prin Legea nr.221/2016, include, urmare unor erori materiale, aceleași tipuri de vehicule transport persoane în două categorii diferite, pentru care se aplică corespunzător două tarife diferite, prevederi care conduc la confuzii, descurajează și împovărează mediul de afaceri reprezentat de transportatorii de persoane;
Pornind de la faptul că potrivit art.II din Legea nr. 221/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, tarifele modificate intră în vigoare în 60 de zile de la data publicării legii în Monitorul Oficial, respectiv începând cu data de 19.01.2017.
În temeiul art.115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență:
Articol I - Anexa nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare, se înlocuiește cu Anexa la prezenta ordonanță de urgență.
NIVELUL tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România
NOTĂ: Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.01.2017
ORDONANŢĂ DE URGENȚĂ
pentru modificarea și completarea Anexei nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România
Luând în considerare că tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România a fost introdus în legislația națională prin aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare, care a transpus în legislația națională Directiva 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri;
Ținând cont că, prin Legea nr. 221/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, au fost transpuse unele dintre prevederile Directivei 2011/76/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 27 septembrie 2011 de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri, prevederi referitoare la tarifele intermediare de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România pentru vehiculelor care transportă marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare sau egală cu 3,5 tone;
Având în vedere că, Anexa nr.1, așa cum a fost modificată prin Legea nr.221/2016, include, urmare unor erori materiale, aceleași tipuri de vehicule transport persoane în două categorii diferite, pentru care se aplică corespunzător două tarife diferite, prevederi care conduc la confuzii, descurajează și împovărează mediul de afaceri reprezentat de transportatorii de persoane;
Pornind de la faptul că potrivit art.II din Legea nr. 221/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, tarifele modificate intră în vigoare în 60 de zile de la data publicării legii în Monitorul Oficial, respectiv începând cu data de 19.01.2017.
În temeiul art.115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență:
Articol I - Anexa nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare, se înlocuiește cu Anexa la prezenta ordonanță de urgență.
NIVELUL tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România
Tipul vehiculului | Durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România | Tarif [euro] (TVA inclus) | |
A | Autoturisme | 7 zile | 3,0 |
30 zile | 7,0 | ||
90 zile | 13,0 | ||
12 luni | 28,0 | ||
B | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone | 7 zile | 6,0 |
30 zile | 16,0 | ||
90 zile | 36,0 | ||
12 luni | 96,0 | ||
C | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone | 1 zi | 4,0 |
7 zile | 16,0 | ||
30 zile | 32,0 | ||
90 zile | 92,0 | ||
12 luni | 320,0 | ||
D | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone | 1 zi | 7,0 |
7 zile | 28,0 | ||
30 zile | 56,0 | ||
90 zile | 160,0 | ||
12 luni | 560,0 | ||
E | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) | 1 zi | 9,0 |
7 zile | 36,0 | ||
30 zile | 72,0 | ||
90 zile | 206,0 | ||
12 luni | 720,0 | ||
F | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) | 1 zi | 11,0 |
7 zile | 55,0 | ||
30 zile | 121,0 | ||
90 zile | 345,0 | ||
12 luni | 1.210,0 | ||
G | Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) | 1 zi | 4,0 |
7 zile | 20,0 | ||
30 zile | 52,0 | ||
90 zile | 120,0 | ||
12 luni | 320,0 | ||
H | Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) | 1 zi | 7,0 |
7 zile | 35,0 | ||
30 zile | 91,0 | ||
90 zile | 210,0 | ||
12 luni | 560,0 |
NOTĂ: Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.01.2017
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii