Ordinul nr. 1082/2014 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale
Ordinul nr. 1082/2014 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului
25 May, 2014 12:01
ZIUA de Constanta
4365
Marime text
Forma oficială gratuită
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 384 din 23.05.2014.
Ordinul nr. 1082/2014 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale.
Având în vedere numărul maxim de posturi stabilit pentru Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi pentru oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale potrivit Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare adresele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului nr. 321.031, 393.551, 421.161 şi 465.755/2013, înregistrate la Ministerul Justiţiei sub nr. 82.234, 97.249, 102.528 şi 111.182/2013, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul justiţiei emite următorul ordin:
Art. 1. -
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, dată de la care Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale se vor organiza şi funcţiona conform prezentului regulament.
Art. 3. -
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Ministrul justiţiei, Robert Marius Cazanciuc |
Bucureşti, 20 martie 2014.
Nr. 1.082/C.
ANEXA
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
ANEXA
Forma oficială gratuită
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 384 din 23.05.2014.
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale din 20.03.2014
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Dispoziţii generale
Art. 1. -
(1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului funcţionează în subordinea Ministerului Justiţiei ca instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiţiei.
(2) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului are patrimoniu propriu, autonomie funcţională şi de decizie.
(3) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale funcţionează în subordinea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi nu au personalitate juridică.
Art. 2. -
(1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului are sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt organizate în fiecare judeţ.
(3) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, poate înfiinţa birouri teritoriale, iar în directa subordonare ghişee de furnizare a informaţiilor înregistrate în registrul comerţului, a căror organizare şi funcţionare se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
(4) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului poate înfiinţa birouri teritoriale în străinătate în vederea îndeplinirii funcţiilor reglementate prin prezentul regulament. În cadrul acestora îşi desfăşoară activitatea specialişti în consultanţă şi asistenţă în constituirea şi funcţionarea profesioniştilor şi sunt conduse de un coordonator. Statutul personalului şi obligaţiile acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
CAPITOLUL II
Principalele funcţii ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale
Principalele funcţii ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale
Art. 3. -
(1) Principala funcţie a registrului comerţului ţinut de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale este aceea de înregistrare a tuturor persoanelor juridice supuse obligaţiei de înregistrare, precum şi a persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale care desfăşoară activităţi economice, cu sediul social/sediul profesional pe raza teritorială a tribunalului.
(2) Ca efect al înregistrării persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale care desfăşoară activităţi economice cu sediul social/sediul profesional pe raza tribunalului, prin registrul comerţului se realizează evidenţa datelor din documentele de înregistrare ale persoanelor supuse înregistrării, arhiva oficială a documentelor cu caracter constitutiv sau modificator ale acestora şi a altor documente prevăzute în mod expres de lege.
(3) Prin registrul comerţului se realizează publicitatea legală. Înregistrările, datele şi actele înregistrate sunt opozabile faţă de terţi de la data efectuării lor ori de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, Partea a VII-a, sau, după caz, pe pagina de internet/portalul de servicii a/al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în condiţiile legii. În acest scop, dacă legea nu prevede altfel, oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale intermediază, la cererea şi pe cheltuiala solicitantului, transmiterea spre publicare a înregistrărilor şi actelor la Monitorul Oficial al României, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului încheind în acest sens cu Regia Autonomă "Monitorul Oficial" un protocol de colaborare.
(4) Pe baza documentelor depuse de persoanele juridice şi fizice supuse înregistrării în registrul comerţului, oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale au obligaţia de a elibera, potrivit art. 4 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la cererea persoanelor interesate şi pe cheltuiala acestora, certificate constatatoare care să ateste că un anumit act sau fapt este sau nu este înregistrat în registrul comerţului şi copii certificate de pe înregistrările efectuate şi/sau de pe documentele depuse în susţinerea cererilor, precum şi informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului, certificate constatatoare ale drepturilor de proprietate asupra activelor distribuite ca urmare a lichidării societăţilor în nume colectiv, societăţilor în comandită simplă şi societăţilor cu răspundere limitată, cu respectarea dispoziţiilor legale în materie.
(5) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale emit, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, extrase de registru privind starea persoanei juridice referitoare la funcţionare, dizolvare, reorganizare, lichidare, insolvenţă, reorganizare judiciară, faliment sau suspendare temporară a activităţii.
(6) Pentru a veni în sprijinul persoanelor fizice şi juridice supuse înregistrării în registrul comerţului, în cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale funcţionează serviciile de asistenţă pentru profesionişti, care au rolul de a asigura prestarea serviciilor de asistenţă prevăzute la art. 35 din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, anterior depunerii cererilor de înregistrare.
(7) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului publică Buletinul procedurilor de insolvenţă, în format electronic şi/sau pe hârtie, în condiţiile legii.
(8) În scopul asigurării transparenţei, siguranţei şi predictibilităţii mediului de afaceri, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului poate să elaboreze şi să publice ghiduri de informare cu privire la formalităţile necesare în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului şi a celorlalte funcţii ale sale, culegeri de practică judiciară în domeniul de activitate, precum şi altele asemenea. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului publică date statistice, informaţii privind înregistrări efectuate în registrul comerţului, pe diverse criterii, şi asigură informarea asupra cererilor de înregistrare depuse la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale prin intermediul portalului de servicii.
Art. 4. -
(1) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale asigură transmiterea datelor în vederea înregistrării fiscale a contribuabililor şi obţinerii codului unic de înregistrare de la Ministerul Finanţelor Publice, precum şi a informaţiilor din cazierul fiscal, în condiţiile legii.
(2) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale eliberează certificate constatatoare, anexă la certificatul de înregistrare şi certificatul de înscriere de menţiuni, după caz, în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere, conform Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi asigură transmiterea acestora către autorităţile publice competente.
Art. 5. -
(1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului are atribuţiile care îi revin potrivit dispoziţiilor Legii nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului justiţiei nr. 2.594/C/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, precum şi cele stabilite prin alte acte normative cu incidenţă în domeniul său de activitate, după cum urmează:
a) ţine registrul central al comerţului pentru persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale care desfăşoară activităţi economice, prin centralizarea tuturor înregistrărilor operate în registrul comerţului de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi comunicate, electronic şi automat, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
b) ţine cataloagele firmelor şi emblemelor;
c) obţine şi ţine evidenta acordurilor Secretariatului General al Guvernului sau, după caz, ale prefectului judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în circumscripţia teritorială în care solicitantul şi-a stabilit sediul social, privind folosirea firmei în conformitate cu prevederile art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) asigură organizarea în cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale a activităţii de asistenţă acordată persoanelor juridice şi persoanelor fizice supuse înregistrării;
e) asigură îndrumarea metodologică unitară la nivel naţional;
f) asigură eliberarea de certificate constatatoare, copii certificate, extrase de registru, informaţii din registrul comerţului şi certificate constatatoare ale drepturilor de proprietate asupra activelor distribuite ca urmare a lichidării societăţilor în nume colectiv, societăţilor în comandită simplă şi societăţilor cu răspundere limitată, inclusiv prin servicii on-line;
g) asigură coordonarea activităţii de îndrumare şi reprezentare legală;
h) asigură proiectarea, realizarea, implementarea şi întreţinerea sistemului informatic integrat al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale;
i) asigură proiectarea formularelor tipizate utilizate în activitatea registrului comerţului;
j) editează Buletinul procedurilor de insolvenţă în care se publică citaţiile, comunicările instanţelor de judecată, hotărârile judecătoreşti, convocările şi notificările actelor de procedură efectuate de instanţele judecătoreşti şi practicienii în insolvenţă, conform dispoziţiilor legale în vigoare; furnizează Buletinul procedurilor de insolvenţă pe bază de abonament şi individual, informaţii din Buletinul procedurilor de insolvenţă, copii ale Buletinului procedurilor de insolvenţă şi copii certificate de pe actele publicate; asigură informarea statistică;
k) asigură administrarea hard şi soft a reţelelor locale de calculatoare/alte echipamente, după caz, şi a comunicaţiilor cu oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale;
I) asigură accesul solicitanţilor la formularele-tip utilizate în activitate;
m) coordonează activitatea în domeniul bugetar şi financiar-contabil;
n) organizează şi coordonează activitatea de administrare şi gestionare a patrimoniului oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
o) organizează şi coordonează activitatea de resurse umane, formare profesională şi evaluare a salariaţilor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ai oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale;
p) supraveghează şi asigură persoanelor interesate liberul acces ia informaţiile de interes public conform legislaţiei în vigoare;
q) organizează şi coordonează activităţile de control intern managerial;
r) organizează şi coordonează activităţile de securitate şi sănătate în muncă, situaţii de urgenţă;
s) fundamentează şi propune spre aprobare taxele şi tarifele percepute de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pentru operaţiunile şi serviciile prestate;
t) asigură continuitatea aprovizionării cu mijloace fixe, obiecte de inventar şi materiale consumabile specifice activităţii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
u) asigură şi realizează auditul şi controlul activităţii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale;
v) conduce, coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale;
w) asigură protecţia şi securitatea sistemului informatic integrat, precum şi a datelor şi informaţiilor înregistrate în bazele de date menţinute şi administrate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
(2) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului exercită competenţe şi îndeplineşte orice alte funcţii şi atribuţii stabilite prin lege.
(3) În scopul exercitării atribuţiilor şi îndeplinirii funcţiilor sale, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului poate apela la consultanţi interni şi externi, în condiţiile legii, şi poate colabora cu instituţii, autorităţi, organizaţii etc. din ţară şi străinătate.
CAPITOLUL III
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Dispoziţii generale
Art. 6. -
(1) Structura organizatorică şi modul de funcţionare ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. Numărul de posturi se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, iar statul de funcţii se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului funcţionează potrivit structurii organizatorice prevăzute în anexa nr. 1.
(3) Numărul de posturi al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale este de 1.637.
(4) În subordinea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sunt organizate 42 de oficii ale registrului comerţului care funcţionează potrivit structurilor organizatorice prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.
(5) În cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, structurile interne - servicii, birouri, compartimente, birouri teritoriale - şi personalul acestora sunt subordonate directorului fiecărui oficiu şi conducerii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, care conduce, coordonează şi controlează întreaga activitate a acestora.
(6) Structura organizatorică şi numărul de personal pentru birourile teritoriale şi ghişeele de furnizare a informaţiilor înregistrate în registrul comerţului şi coordonatorul biroului teritorial se aprobă prin decizie a directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la propunerea fundamentată a directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal.
(7) Salarizarea personalului Oficiului Naţional al Registrului Comerţului se realizează în conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.
(8) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului stabileşte, în funcţie de regulamentul de organizare şi funcţionare şi de atribuţiile conferite de lege, structurile funcţionale necesare pentru fiecare oficiu al registrului comerţului de pe lângă tribunal, precum şi numărul de personal.
(9) Numărul de posturi va putea fi majorat prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de reglementările care prevăd noi atribuţii în sarcina Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale.
(10) În cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, prin oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, se pot organiza birouri teritoriale pentru prestarea serviciilor de asistenţă anterior depunerii cererilor de înregistrare specifice activităţii de ţinere a registrelor comerţului, precum şi activităţi economico-administrative, iar în directa sa subordonare se pot organiza ghişee de furnizare a informaţiilor înregistrate în registrul comerţului.
SECŢIUNEA a 2-a
Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului
Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului
Art. 7. -
(1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului este condus de un director general selecţionat prin examen sau concurs şi numit în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, în condiţiile legii şi potrivit Regulamentului de ocupare a funcţiilor de director general, director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiilor de director, director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului este ordonator terţiar de credite şi reprezintă Oficiul Naţional ai Registrului Comerţului în relaţiile cu terţii, fiind conducătorul şi coordonatorul activităţii specifice prevăzute de lege, iar în această calitate are următoarele competenţe:
a) transmite spre aprobare ordonatorului principal de credite bugetul anual şi rectificările acestuia;
b) angajează şi utilizează creditele bugetare numai în limita prevederilor şi destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiei şi cu respectarea dispoziţiilor legale;
c) răspunde de angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare;
d) răspunde de integritatea bunurilor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale;
e) răspunde pentru organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
f) răspunde pentru organizarea şi monitorizarea programului de investiţii şi achiziţii publice;
g) răspunde pentru organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului conform prevederilor legale;
h) înainte de a angaja şi utiliza creditele bugetare, respectiv înainte de a lua orice măsură care ar produce o cheltuială, ordonatorul de credite trebuie să se asigure că măsura luată respectă principiile unei bune gestiuni financiare, ale unui management financiar sănătos, în special ale economiei şi eficienţei cheltuielilor. Utilizarea creditelor bugetare trebuie să fie precedată de o evaluare care să asigure faptul că rezultatele obţinute sunt corespunzătoare resurselor utilizate;
i) aprobă planul de organizare a controlului financiar preventiv şi a auditului public intern;
j) asigură conducerea, coordonarea şi controlul activităţii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, precum şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale;
k) numeşte personalul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, conform art. 10 alin. (6) din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în limita bugetului aprobat anual şi a statelor de personal existente;
I) aprobă înfiinţarea şi desfiinţarea birourilor teritoriale ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale în baza avizului Consiliului consultativ, ţinând cont de rezultatele financiare ale acestora şi de condiţiile administrative ale oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, precum şi înfiinţarea şi desfiinţarea ghişeelor de furnizare a informaţiilor înregistrate în registrul comerţului;
m) asigură implementarea şi monitorizarea controlului managerial intern.
(3) În realizarea atribuţiilor sale, directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului poate delega, prin decizie, competenţele ce îi revin, precum şi dreptul de semnătură directorilor generali adjuncţi, directorilor de direcţii, directorilor oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, după caz, în funcţie de specificul activităţii acestora. Atunci când delegarea se referă la operaţiunile specifice angajării, lichidării şi ordonanţării cheltuielilor care sunt în competenţa sa ca ordonator terţiar de credite, în actul de delegare trebuie specificate limitele şi condiţiile delegării, respectiv atribuţiile persoanelor delegate, subdiviziunile clasificaţiei bugetului aprobat pentru care au fost împuternicite să efectueze aceste operaţiuni şi termenul de valabilitate a împuternicirii. În cazul în care se decide încetarea delegării, actul de încetare a delegării se comunică persoanelor menţionate mai sus.
(4) În cazul în care directorul general se află în imposibilitate temporară de exercitare a atribuţiilor sale şi nu şi-a delegat competenţele, potrivit alin. (3), ministrul justiţiei desemnează dintre directorii generali adjuncţi un înlocuitor al directorului general.
(5) Directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului aprobă prin decizie:
a) regulamentul intern, după consultarea reprezentanţilor salariaţilor;
b) instrucţiunile, procedurile de lucru, alte formulare decât cele aprobate prin ordin al ministrului justiţiei, alte regulamente, în baza propunerilor direcţiilor din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale directorilor oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale.
(6) Directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului desemnează, prin decizie, pe baza propunerilor făcute de directorii de direcţii din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sau ale directorilor oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, după caz, grupurile de lucru constituite la nivelul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului în scopul elaborării documentelor necesare în vederea desfăşurării unitare a activităţii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
(7) Directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului poate dispune, prin decizie, ca din comisiile de analiză, comisiile de lucru, comisiile de verificare, comisiile de cercetare disciplinară şi altele asemenea să facă parte directorii generali adjuncţi, directorii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, directorii adjuncţi ai oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, directorii de direcţii din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, şefii de servicii şi şefii de birouri din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului ori din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale sau alţi salariaţi, după caz.
Art. 8. -
(1) Directorul general este ajutat în activitatea sa de 2 directori generali adjuncţi, selecţionaţi prin examen sau concurs şi numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, în condiţiile legii şi potrivit Regulamentului de ocupare a funcţiilor de director general, director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiilor de director, director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Directorii generali adjuncţi organizează, coordonează şi controlează activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, pe baza delegărilor de competenţă date de directorul general.
(3) Directorii generali adjuncţi reprezintă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului în raporturile cu alte instituţii publice, pe baza delegărilor de competenţă şi de drept de semnătură date de către directorul general.
(4) Directorii generali adjuncţi îndeplinesc orice alte atribuţii rezultate din lege sau din dispoziţiile directorului general, specifice domeniului de activitate.
Art. 9. -
(1) Pentru aspecte care privesc organizarea şi funcţionarea registrului comerţului, ce revin Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, directorul general numeşte, anual, prin decizie, Consiliul consultativ.
(2) Consiliul prevăzut la alin. (1) este organ consultativ şi este format din directorul general, directorii generali adjuncţi, directorii direcţiilor din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, directorul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti şi 4 directori ai oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, nominalizaţi anual, prin decizia directorului general, în condiţiile alin. (1). Lucrările de secretariat sunt asigurate de Direcţia contencios, directorul direcţiei desemnând o persoană în acest sens.
(3) Directorul general, în exercitarea prerogativelor reglementate de prezentul regulament, decide asupra aspectelor care privesc organizarea şi funcţionarea registrului comerţului ce pot fi supuse spre dezbatere în Consiliul consultativ.
(4) Consiliul consultativ se întruneşte ori de câte ori este necesar, la convocarea şi sub conducerea directorului general, care este preşedintele de drept, iar în lipsa acestuia, a unuia dintre directorii generali adjuncţi. Consiliul consultativ poate fi consultat şi prin corespondenţă.
(5) Hotărârile adoptate de Consiliul consultativ în exercitarea atribuţiilor sale se iau cu majoritatea simplă a voturilor exprimate de membrii prezenţi. În caz de paritate, votul directorului general este decisiv. Hotărârile adoptate se supun aprobării directorului general, prin decizie.
(6) Dezbaterile Consiliului consultativ sunt consemnate în procesul-verbal de şedinţă, care cuprinde discuţiile purtate, opiniile exprimate şi hotărârile adoptate.
Art. 10. -
(1) În vederea unei practici unitare a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, funcţionează Comisia de analiză şi practică unitară a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, denumită în continuare Comisia. Membrii acesteia sunt numiţi, anual, prin decizia directorului general.
(2) Comisia elaborează puncte de vedere cu privire la aspectele juridice sesizate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, pe care le aduce la cunoştinţa tuturor oficiilor.
(3) Comisia funcţionează în baza regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat prin decizie a directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
Art. 11. -
(1) În conformitate cu prevederile Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, la nivelul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului funcţionează Comitetul de securitate şi sănătate în muncă.
(2) Comitetul de securitate şi sănătate în muncă are următoarea componenţă:
a) reprezentantul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, numit prin decizie a directorului general - preşedinte;
b) 3 reprezentanţi ai Colectivului securitate şi sănătate în muncă, situaţii de urgenţă;
c) un reprezentant al Direcţiei contencios din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
d) un reprezentant al Direcţiei economice din cadrul Oficiului Naţional ai Registrului Comerţului;
e) 5 reprezentanţi ai lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, aleşi pe o perioadă de 2 ani;
f) reprezentantul prestatorului de servicii medicale de medicina muncii.
Art. 12. -
(1) Directorii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt selecţionaţi prin examen sau concurs şi sunt numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, în condiţiile legii şi potrivit Regulamentului de ocupare a funcţiilor de director general, director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiilor de director, director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. Directorii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, în calitate de angajaţi, încheie contracte individuale de muncă cu Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în calitate de angajator. În calitatea lor de angajaţi, aceştia sunt subordonaţi conducerii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi răspund pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, în condiţiile legii.
(2) Directorul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti este ajutat în activitatea sa de 2 directori adjuncţi, selecţionaţi prin examen sau concurs şi numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, în condiţiile legii şi potrivit Regulamentului de ocupare a funcţiilor de director general, director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiilor de director, director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Directorii adjuncţi ai Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti organizează, coordonează şi controlează activităţile pe baza delegărilor de competenţă şi a dreptului de semnătură date, prin decizie, de directorul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti.
(4) Directorii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale au atribuţii şi competenţe de conducere, organizare, coordonare şi control al activităţii desfăşurate în cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi al personalului din subordine.
(5) Directorii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale colaborează cu directorii direcţiilor din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi au următoarele atribuţii şi obligaţii:
a) urmăresc şi răspund de aplicarea unitară de către personalul din subordine a legislaţiei în vigoare în materia înregistrării în registrul comerţului;
b) asigură şi răspund pentru utilizarea, la nivel teritorial, a sistemului informatic integrat al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi a altor programe informatice comunicate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
c) urmăresc şi răspund de stabilirea şi încasarea, conform legii, a taxelor şi tarifelor de către personalul din subordine, precum şi de colectarea altor sume prevăzute de legislaţia în vigoare în competenţa oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, inclusiv de respectarea termenelor de virare a acestora în conturile beneficiarilor;
d) dispun şi urmăresc efectuarea acţiunilor de dizolvare judiciară a persoanelor juridice, în baza împuternicirii date în acest sens de directorul general, potrivit legii;
e) verifică periodic informaţiile înregistrate în registrul comerţului şi răspund de corectitudinea acestora;
f) transmit, în scris, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în termen de 24 de ore, orice sesizare şi/sau reclamaţie la adresa personalului din subordine primite de la terţi şi în legătură cu activitatea specifică oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, însoţite de măsurile propuse/dispuse;
g) răspund de rezolvarea în termen legal a cererilor cu care sunt sesizaţi din partea terţilor şi de personalul din subordine şi de ţinerea în sistem electronic a registrului de petiţii şi reclamaţii pentru oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul pe care îl conduc;
h) asigură, prin structura de specialitate, evidenţa financiar-contabilă până la nivel de balanţă;
i) transmit lunar, sub semnătură, balanţele de verificare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în termenul legal, şi răspund pentru conţinutul acestora;
j) întocmesc, la solicitarea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, propuneri pentru elaborarea proiectului bugetului de cheltuieli, iar după aprobarea acestuia, răspund de încadrarea în sumele alocate;
k) propun anual, în baza evaluării anuale, tematica programelor de perfecţionare şi evaluare a pregătirii profesionale a personalului oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, precum şi calendarul acestora;
I) asigură îndeplinirea atribuţiilor dispuse de conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului în legătură cu toate structurile funcţionale pe care le coordonează;
m) administrează şi gestionează bunurile din patrimoniul afectat oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi răspund de integritatea acestora, precum şi de derularea contractelor de achiziţie de produse, servicii sau lucrări, care deservesc şi necesităţile proprii;
n) întocmesc fişa postului pentru fiecare salariat, conform dispoziţiilor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
o) asigură şi răspund de respectarea normelor de ordine şi disciplină de către salariaţii din subordine, precum şi a regulamentului intern;
p) informează în scris, în termen de 24 de ore, despre orice date şi fapte de natură a afecta în orice mod imaginea instituţiei;
q) comunică în scris, în termen de 24 de ore, toate articolele din mass-media în legătură cu activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sau a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale de care au cunoştinţă, precum şi orice alte date şi fapte de natură a afecta în orice mod imaginea instituţiei;
r) asigură efectuarea activităţilor specifice de asistenţă acordate solicitanţilor în condiţiile legii, înainte de depunerea cererilor de înregistrare;
s) comunică, în scris, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în termenul stabilit, orice informaţii solicitate de acesta prin directorul general, directorii generali adjuncţi, direcţiile de specialitate, despre activitatea proprie;
t) răspund de aplicarea şi respectarea normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă;
u) colaborează cu instituţiile şi autorităţile publice în condiţiile legii şi în limitele competenţelor stabilite;
v) emit deciziile şi/sau dispoziţiile de serviciu necesare desfăşurării activităţii proprii, conform competenţelor proprii;
w) întocmesc şi înaintează la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului propuneri fundamentate privind înfiinţarea-desfiinţarea birourilor teritoriale, personalul şi spaţiul necesar funcţionării acestora, dotarea materială şi tehnică de calcul, cu încadrarea în sumele alocate, conform procedurilor/instrucţiunilor de lucru aprobate;
x) organizează, coordonează şi controlează activitatea birourilor şi respectarea prevederilor regulamentului intern, a normelor de securitate şi sănătate în muncă şi P.S.I.;
y) implementează şi aplică sistemul de control intern managerial în cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunalul pe care îl coordonează;
z) îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general, specifice activităţii oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunalul pe care îl conduc.
Art. 13. -
Pe perioada exercitării funcţiilor de director general, director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, respectiv a funcţiilor de director, director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale se aplică prevederile art. 50 lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 14. -
Directorii direcţiilor organizate în cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sunt numiţi prin decizie a directorului general, fiind selecţionaţi prin concurs/examen, organizat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, conform regulamentului aprobat prin ordin al ministrului justiţiei, şi au următoarele atribuţii şi obligaţii:
a) organizează, coordonează şi controlează activitatea direcţiei şi a personalului din subordine, potrivit actelor normative aplicabile, prin emiterea de dispoziţii scrise;
b) asigură şi răspund de aplicarea şi punerea în practică a deciziilor emise de directorul general;
c) asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţii structurilor interne organizate la nivelul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi a personalului acestora, prin emiterea de dispoziţii, instrucţiuni de lucru, proceduri şi altele asemenea;
d) întocmesc fişa postului pentru fiecare salariat subordonat, la propunerea şefilor structurilor subordonate, după caz;
e) semnează toate documentele elaborate, care angajează activitatea direcţiei, pentru a fi prezentate şefului ierarhic în vederea avizării/aprobării acestora;
f) informează în scris directorul general sau directorii generali adjuncţi cu privire la problemele specifice şi la eventualele disfuncţionalităţi constatate în cadrul direcţiei pe care o conduc;
g) propun iniţierea acţiunilor de instruire şi evaluare a personalului din subordine, precum şi a personalului oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, conform activităţii direcţiei pe care o coordonează;
h) asigură implementarea şi aplicarea sistemului de control intern managerial în cadrul direcţiei pe care o coordonează;
i) soluţionează sesizările şi reclamaţiile formulate la adresa personalului din subordine şi în legătură cu activitatea specifică direcţiei pe care o coordonează şi comunică în scris, în termen de 24 de ore, conducerii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului despre acestea şi, după caz, măsurile dispuse, în care scop răspund pentru organizarea şi rezolvarea în termen legal a cererilor cu care sunt sesizaţi din partea terţilor şi personalului din subordine;
j) comunică în scris conducerii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în termen de 24 de ore, orice alte date şi fapte de natură a afecta în orice mod imaginea instituţiei;
k) emit dispoziţiile necesare desfăşurării activităţii conform competenţelor proprii;
l) răspund de aplicarea şi respectarea normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă;
m) îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, specifice domeniului de activitate.
Art. 15. -
Şefii de serviciu din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt numiţi prin decizie a directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, fiind selecţionaţi prin examen/concurs organizat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, conform regulamentului aprobat prin ordin al ministrului justiţiei, şi au următoarele atribuţii şi obligaţii:
a) organizează, coordonează şi controlează activitatea serviciului; stabilesc responsabilităţile şi atribuţiile personalului din subordine şi le repartizează lucrările;
b) asigură şi răspund de realizarea la termenele stabilite a lucrărilor repartizate structurilor pe care le coordonează;
c) realizează efectiv o parte din lucrările repartizate serviciului;
d) semnează toate documentele elaborate, care angajează activitatea serviciului, pentru a fi prezentate şefului ierarhic în vederea avizării/aprobării acestora;
e) prezintă şi susţin, sub semnătură, la conducerea direcţiei sau, după caz, a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, respectiv a oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, lucrările şi corespondenţa elaborate în cadrul serviciului, în vederea avizării/aprobării;
f) implementează şi aplică sistemul de control intern managerial în cadrul serviciului pe care îl coordonează;
g) emit dispoziţiile necesare desfăşurării activităţii conform competenţelor proprii;
h) răspund de aplicarea şi respectarea normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă;
i) sesizează de urgenţă directorului direcţiei sau, după caz, directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal ori conducerii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului orice incidente sau disfuncţionalităţi apărute în activitatea serviciului pe care îl coordonează, în termen de 24 de ore de la apariţia acestora, propunând şi soluţiile de remediere;
j) îndeplinesc orice alte sarcini primite pe linie ierarhică în legătură cu activitatea serviciului pe care îl coordonează.
Art. 16. -
Şefii de birouri din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt numiţi prin decizie a directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, fiind selecţionaţi prin concurs/examen, organizat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, conform regulamentului aprobat prin ordin al ministrului justiţiei, şi au următoarele atribuţii şi obligaţii:
a) organizează, coordonează şi controlează activitatea biroului, stabilesc responsabilităţile şi atribuţiile personalului din subordine şi asigură repartizarea lucrărilor;
b) răspund de realizarea la termenele stabilite a lucrărilor repartizate;
c) semnează toate documentele elaborate, care angajează activitatea biroului, pentru a fi prezentate şefului ierarhic în vederea avizării/aprobării acestora;
d) realizează efectiv o parte din lucrările specifice biroului;
e) implementează şi aplică sistemul de control intern managerial în cadrul biroului pe care îl coordonează;
f) emit dispoziţiile necesare desfăşurării activităţii, conform competenţelor proprii;
g) răspund de aplicarea şi respectarea normelor privind sănătatea şi securitatea în muncă;
h) comunică în scris conducerii Oficiului Naţional al Registrului Come
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii