Bursa.ro În cazul vânzării Şantierului Naval din Mangalia, Ministerul Economiei ignoră regulile bursei, iar ASF se face că nu vede
Bursa.ro:În cazul vânzării Şantierului Naval din Mangalia, Ministerul Economiei ignoră regulile bursei, iar
05 Mar, 2018 08:17
ZIUA de Constanta
2121
Marime text
După ce Tudose a spus că statul va prelua şantierul, Ministerul Economiei susţine că îşi analizează opţiunile, deputatul USR Mihai Cătălin Botez a interpelat Ministerul Economiei pe acest subiect.
Ministerul Economiei ne-a transmis, săptămâna trecută, că analizează aspectele privind preluarea Şantierului Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), respectiv exercitarea dreptului de preferinţă pentru pachetul majoritar scos la vânzare de coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), deşi fostul premier Mihai Tudose spusese că statul vrea să preia şantierul.
Astfel, şi Ministerul Economiei, şi fostul premier au contrazis informaţiile dintr-un document public, postat la Bursa de Valori Bucureşti de Şantierul Naval "2 Mai" Mangalia (listat sub simbolul STNM), compania prin care statul român are o participaţie de 49% din DMHI.
Pe 19 decembrie 2017, Şantierul Naval "2 Mai" anunţase, printr-un raport la BVB, că Adunarea Generală a Acţionarilor a decis ca societatea să nu îşi exercite dreptul de preemţiune, în lipsa unei decizii de la Guvern.
Compania nu a revenit cu un nou raport de informare a investitorilor, ca să clarifice situaţia, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), supraveghetorul pieţei de capital, tolerează această confuzie, deşi ar trebui să ia măsuri pentru informarea corectă a investitorilor, dacă nu chiar să sancţioneze comunicările false.
Iţele sunt şi mai încurcate, căci toamna trecută, coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) au decis să îşi vândă participaţia de 51% la Daewoo Mangalia către olandezii de la Damen Shipyards Group (acţionarii şantierului Damen Galaţi).
În aceste condiţii, la solicitarea de informaţii privind acest subiect, Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, unitate aflată în subordinea Ministerului Economiei, ne-a transmis: "Soarta Şantierului Naval din Mangalia, cel mai important obiectiv economic din sudul judeţului Constanţa, urmează să fie decisă în viitorul apropiat, urmând să se adopte o decizie în acest sens, în cel mai scurt timp".
Citeşte mai mult: bursa.ro.
Ministerul Economiei ne-a transmis, săptămâna trecută, că analizează aspectele privind preluarea Şantierului Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), respectiv exercitarea dreptului de preferinţă pentru pachetul majoritar scos la vânzare de coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), deşi fostul premier Mihai Tudose spusese că statul vrea să preia şantierul.
Astfel, şi Ministerul Economiei, şi fostul premier au contrazis informaţiile dintr-un document public, postat la Bursa de Valori Bucureşti de Şantierul Naval "2 Mai" Mangalia (listat sub simbolul STNM), compania prin care statul român are o participaţie de 49% din DMHI.
Pe 19 decembrie 2017, Şantierul Naval "2 Mai" anunţase, printr-un raport la BVB, că Adunarea Generală a Acţionarilor a decis ca societatea să nu îşi exercite dreptul de preemţiune, în lipsa unei decizii de la Guvern.
Compania nu a revenit cu un nou raport de informare a investitorilor, ca să clarifice situaţia, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), supraveghetorul pieţei de capital, tolerează această confuzie, deşi ar trebui să ia măsuri pentru informarea corectă a investitorilor, dacă nu chiar să sancţioneze comunicările false.
Iţele sunt şi mai încurcate, căci toamna trecută, coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) au decis să îşi vândă participaţia de 51% la Daewoo Mangalia către olandezii de la Damen Shipyards Group (acţionarii şantierului Damen Galaţi).
În aceste condiţii, la solicitarea de informaţii privind acest subiect, Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, unitate aflată în subordinea Ministerului Economiei, ne-a transmis: "Soarta Şantierului Naval din Mangalia, cel mai important obiectiv economic din sudul judeţului Constanţa, urmează să fie decisă în viitorul apropiat, urmând să se adopte o decizie în acest sens, în cel mai scurt timp".
Citeşte mai mult: bursa.ro.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii