Grădinița cu program prelungit „Kidoera“ din Constanța angajează educatori
Grădinița cu program prelungit „Kidoera“ din Constanța angajează educatori
07 Mar, 2025 14:35
ZIUA de Constanta
1134
Marime text



de educator.
Conditii specifice:
- studii in specialitate
- minim 1 an experiență
Conditii generale:
- cetăţenia română
- cunoaşte limba română, scris şi vorbi
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează
- îndeplineşte condiţiile de studii si de vechime
- nu a fost condamnată, nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
Dosarul pentru concurs trebuie să conţină următoarele documente:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1
- copie a actului de identitate;
- copie a actelor doveditoare privind schimbarea numelui, dacă este cazul;
- copie a actelor de studii, inclusiv foaia matricolă sau suplimentul la diplomă, precum şi documentele care atestă pregătirea psihopedagogică ori atestatul de echivalare/recunoaştere a studiilor eliberat de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, în situaţia în care candidatul nu a efectuat studiile în România;
- copii de pe certificatele de obţinere a definitivării în învăţământ sau a gradelor didactice, dacă este cazul;
- adeverinţă din care să rezulte vechimea efectivă în sistemul de învăţământ, dacă este cazul;
- adeverinţă/adeverinţe din care să rezulte calificativele din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi, dacă persoana a fost angajată în învăţământ;
- copii ale avizelor şi atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, dacă este cazul;
- cazier judiciar obţinut cu cel mult 30 de zile înainte de depunerea dosarului de înscriere;
- certificatul de integritate comportamentală valabil;
- document medical eliberat de un medic specializat de medicina muncii sau de un cabinet de medicina muncii, care atestă că este apt pentru prestarea activităţii didactice;
- copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor;
- documente privind îndeplinirea condiţiilor specifice, dacă este cazul.
- Concursul va avea 2 probe: proba practica si proba scrisa. Acesta se va organiza la sediul Gradinitei cu Program Prelungit “KidoEra”, str. Liviu Rebreanu, nr. 29b, Palazu Mare, Constanta.
Programa concurs si bibliografia
TEMATICA PENTRU LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
I. LIMBA ROMÂNĂ
- Sunetele limbii române
- Corespondența dintre litere și sunete
- Segmentul vocalic (diftong; triftong; hiat)
- Silaba. Regulile silabației în limba română
- Ortografia și despărțirea cuvintelor în silabe
- Semnele de punctuație si de ortografie
- Funcționalitatea semnelor de punctuație și a semnelor ortografice
- Sensul cuvintelor (sensul propriu și sensul figurat)
- Relații semantice între cuvinte (sinonimie, antonimie, omonimie, paronimie, polisemie)
- Îmbogățirea vocabularului (mijloace interne, mijloace externe)
- Verbul (clasificare; categorii gramaticale specifice; funcții sintactice)
- Substantivul (clasificare; categorii gramaticale specifice; funcții sintactice)
- Articolul (clasificare)
- Pronumele (clasificare; categorii gramaticale specifice; funcții sintactice)
- Adjectivul (clasificare; categorii gramaticale specifice; funcții sintactice)
- Numeralul (clasificare; categorii gramaticale specifice; funcții sintactice)
- Adverbul (clasificare; grade de comparație; funcții sintactice)
- Conjuncția (clasificare)
- Prepoziția (clasificare; prepoziții care se construiesc cu genitivul, dativul, acuzativul)
- Interjecția (clasificare; funcții sintactice)
- Subiectul (clasificare)
- Predicatul (clasificare)
- Acordul dintre subiect și predicat
- Atributul (clasificare)
- Complementul (clasificare)
- Propoziția și felul propozițiilor
- Fraza
- Raporturile sintactice în frază (de interdependență; de coordonare si de subordonare în propoziție și în frază)
- Mijloacele de exprimare a raporturilor sintactice în propoziție și frază
- Tipuri de propoziții subordonate (subiectivă, predicativă, atributivă, completivă directă și completivă indirectă,circumstanțiale)
a) Proza - specii narative: basmul cult, schița, povestirea, nuvela, romanul
Conținuturi: - Povestea lui Harap-Alb de Ion Creangă - D-l Goe…/Vizită… de I.L. Caragiale - Hanu Ancuței de Mihail Sadoveanu - Moara cu noroc de Ioan Slavici - Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război de Camil Petrescu
b) Poezia: - poezia epică: fabula - poezia lirică
Conținuturi: Se studiază un singur text poetic aparținând următorilor autori: Mihai Eminescu, Vasile Alecsandri, Grigore Alexandrescu, Tudor Arghezi, Nichita Stănescu
c) Dramaturgia - comedia
Conținuturi: - O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale
Bibliografie orientativă - Limba română
1. ***Gramatica de bază a limbii române, București, Editura Univers Enciclopedic Gold, 2010.
2. ***Dicționarul ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, Ediția a II-a revăzută și adăugită, București, Editura Univers Enciclopedic, 2005.
3. ***Manualele de Limba română, cls. a IX-a, a X-a, a XI-a, a XII-a pentru Școlile Normale/Liceele pedagogice/Colegiile pedagogice (în vigoare).
4. Aranghelovici, C., Îndreptar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, București, Editura Saeculum vizual, 2007.
5. Bidu-Vrânceanu, A., Forăscu, N., Limba română contemporană. Lexicul, București, Editura Humanitas Educațional, 2005.
6. Ciompec, G., Dominte, C., Forăscu, N., Guțu Romalo, V., Vasiliu, E., Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediție revizuită și adăugită, București, Editura Didactică și Pedagogică, 1985.
7. Coteanu, I. (coordonator), Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediția a II-a, București, Editura Didactică și Pedagogică, 1985.
8. Gheorghe, M., Limba română. Probleme teoretice și aplicații, Brașov, Editura Universității „Transilvania”, 2009.
9. Marcu, Fl., Noul dicționar de neologisme, București, Editura Academiei, 1997.
10. Norel, M., Limba română (Note de curs), Brașov, Editura Universității „Transilvania”, 2010.
11. Pană-Dindelegan, G. (coord.), Gramatica limbii române pentru gimnaziu, București, Editura Univers Enciclopedic Gold, 2019.
12. https://eur-lex.europa.eu/legal content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019H0605(02)&from=EN
13. www.subiecte.edu.ro
Bibliografie orientativă - Literatura română
1. Anghelescu, M., Clasicii noștri, București, Editura Eminescu, 1996.
2. Anghelescu, M., Ionescu, C., Lăzărescu, Gh., Dicționar de termeni literari, București, Editura Garamond, 1995.
3. Călinescu, G., Istoria literaturii române de la origini până în prezent, București, Editura Semne, 2003.
4. Ciopraga, Constantin, Personalitatea literaturii române, Ediția a II-a, revăzută și adăugită, Iași, Institutul European, 1997.
5. Crohmălniceanu, Ov., S, Cinci prozatori în cinci feluri de lectură, București, Editura Cartea Românească, 1984.
6. Manolescu, N, Istoria critică a literaturii române, 5 secole de literatură, Pitești, Editura Paralela 45, 2008.
7. Simion, E., Scriitori români de azi, București, Editura Cartea Românească, 1987.
8. Vianu, T., Arta prozatorilor români, București, Editura 100+1 GRAMAR, 2002.
9. ***Dicționarul literaturii române de la origini până la 1900, București, 1979.
10. ***Dicționarul scriitorilor români. (coord. Mircea Zaciu), București, Editura Albatros, 2002.
11. ***Operele literare menționate în capitolul Conținuturi.
12. www.subiecte.edu.ro
TEMATICA PENTRU PEDAGOGIE PREȘCOLARĂ
1. EDUCAȚIE, INOVAȚIE ȘI REFORMĂ -
- Educația și provocările lumii contemporane. Noile educații - - - -
- Educația timpurie - dimensiune a învățării pe tot parcursul vieții
- Alternative educaționale în educația timpurie
- Tranziția de la grădiniță la școală
- Grădinița – nucleu al unei comunități care învață
2. EDUCABILITATEA. FACTORII DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII UMANE - INTERACȚIUNI ȘI DOMINANTE
- Conceptul de dezvoltare și conceptul de educabilitate
- Ereditatea, factor intern al dezvoltării personalității
- Mediul, factor extern al dezvoltării personalității
- Educația – factor hotărâtor al dezvoltării psihice; specificul influențelor educative la vârstele timpurii
- Metode, tehnici și instrumente de cunoaștere a specificului dezvoltării psihice la vârstele timpurii. Repere ale dezvoltării la vârstele timpurii. Domeniile de dezvoltare (Dezvoltarea fizică, sănătate și igienă personală; Dezvoltarea socio-emoțională; Capacități și atitudini în învățare; Dezvoltarea limbajului, a comunicării și premisele citirii și scrierii; Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii)
3. PROIECTAREA DIDACTICĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR -
- Conceptul de proiectare didactică; funcțiile proiectării didactice; etapele proiectării didactice
- Produsele curriculare fundamentale: plan de învățământ, programă școlară, planificare tematică anuală, planificare calendaristică săptămânală, proiectul tematic, proiectul didactic
4. ÎNVĂȚAREA ÎN GRĂDINIȚĂ. ORIENTĂRI CONTEMPORANE ÎN TEORIA ȘI
PRACTICA ÎNVĂȚĂRII ÎN GRĂDINIȚĂ -
- Conceptul de învățare în grădiniță. Mecanisme și procesualitate. Forme, tipuri și niveluri de învățare
- Teorii ale învățării (B.F. Skinner, J. Piaget, L.S. Vîgotski, D.P. Ausubel, R. Gagne etc.)
- Condiții interne ale învățării în grădiniță: procesele cognitive, afective, volitive; motivația – geneză, dinamică, forme, structuri motivațional -atitudinale. Legea optimului motivațional
- Condiții externe ale învățării în grădiniță: statutul educatoarei, mediul grădiniței și al grupei de copii preșcolari, mediul socio-familial, factori ergonomici și de igienă ai învățării
- Noi semnificații și extensii ale conceptului de învățare (învățarea utilizând metoda proiectelor/principiile Planului Dalton/Flipped learning etc.)
- Învățarea centrată pe copil. Valorificarea unor teorii psihologice ale învățării (teoria inteligențelor multiple, teoria inteligenței emoționale, teorii de tip constructivist), ca modele de instruire adaptate la specificul învățământului preșcolar
5. COPII CU CERINȚE EDUCATIVE SPECIALE (CES) ÎN GRĂDINIȚĂ
- Educația incluzivă în grădiniță. Servicii integrate și incluzive în educația timpurie
- Colaborarea cu părinții și cu alte categorii profesionale de sprijin
6. MANAGEMENTUL CARIEREI DIDACTICE
- Prevederi legislative care sprijină dezvoltarea carierei didactice
- Importanța dezvoltării profesionale în cariera didactică
TEMATICA PENTRU METODICA DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE ÎN GRĂDINIȚA DE COPII
1. Curriculum pentru educația timpurie – structură, principii și valori fundamentale; plan de învățământ, metodologia de aplicare a planului de învățământ, domenii de dezvoltare, domenii experiențiale, activități de învățare, organizarea și amenajarea spațiului educațional și rolul centrelor de interes/ariilor de stimulare
2. Proiectarea didactică – specificul proiectării didactice în grădiniță: lectura personalizată a programei pentru educația timpurie, planificare tematică anuală, planificare calendaristică săptămânală, proiecte tematice, proiect de activitate didactică (temă, scop, obiective operaționale, evenimente didactice)
3. Organizarea activităților de învățare în educația timpurie: - mediul educațional, ambianța psiho-relațională, modalități de organizare a grupei, modele de aranjare spațială a grupei, activități de învățare cu grupa combinată; - tipuri, importanță, specific, organizare, desfășurare, evaluare: activități pe domenii experiențiale, jocuri și activități liber-alese, activități pentru dezvoltare personală, activități integrate, activități monodisciplinare, activități opționale, activități extrașcolare.
4. Jocul în educația timpurie – definirea jocului și specificul lui în preșcolaritate. Funcțiile și clasificarea jocurilor. Relația joc – dezvoltare – învățare
5. Modalități specifice de realizare a activităților didactice în educația timpurie: memorizare, convorbire, povestire și repovestire, lectura după imagini, observarea, joc didactic, exercițiu cu material individual, joc-exercițiu, joc de rol, joc logico-matematic, joc cu text și cânt, joc muzical, joc de mișcare, joc de creație, lectura educatoarei, dramatizare, audiție, pictură, desen, modelaj, colaj
6. Strategii didactice tradiționale și moderne utilizate în educația timpurie: metodă de învățământ, procedeu didactic, tehnică, instrument didactic, mijloace de învățământ, materiale didactice
7. Evaluarea în educația timpurie: funcții (constatativă, predictivă, diagnostică), forme de evaluare (evaluare inițială, evaluare formativă/ continuă, evaluare sumativă/ cumulativă), metode și instrumente de evaluare - tradiționale și moderne (analiza produselor activității, observarea sistematică, convorbirea cu scop evaluativ, portofoliul copilului, Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea copilului de la naștere la 7 ani, fișele de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în clasa pregătitoare, caietul de observații etc.)
Bibliografie orientativă pentru Pedagogie preșcolară și Metodica desfășurării activităților instructiv-educative în grădinița de copii
1. Bizdună, M., Neagu, A., Texte pentru educația limbajului la preșcolar, București, Editura PROGnosis, 2000.
2. Bocoș, M., Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist, Pitești, Editura Paralela 45, 2008.
3. Bocoș, M., Catalano, H., Avram, I., Someșan, E. (coord.), Pedagogia învățământului primar și preșcolar. Instrumente didactice, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 2009.
4. Bocoș, M., Jucan, D., Fundamentele pedagogiei. Teoria și metodologia curriculum-ului, Pitești, Editura Paralela 45, 2008.
5. Botiș, A., Mihalca, L., Despre dezvoltarea abilităților emoționale și sociale ale copiilor, fete și băieți, cu vârsta până la 7 ani, Buzău, Editura Alpha MDN, UNICEF, 2007.
6. Breben, S., Gongea, E., Mitrulescu, V., Învățarea bazată pe proiecte, Craiova, Editura Arves, 2009.
7. Breben, S., Gongea, E., Ruiu, G., Fulga, M., Metode interactive și de grup, ghid metodic, Craiova, Editura Arves, 2006.
8. Breben, S., Ruiu, G., Fulga, M., Tuturugă, M., Mediul educațional în grădiniță, Craiova, Editura Reprograph, 2005.
9. Catalano, H., Albulescu, I., Didactica jocului, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2019.
10. Catalano, H., Albulescu, I., Pedagogia jocului și a activităților ludice, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2018.
11. Catalano, H., Albulescu, I., Sinteze de pedagogia învățământului preșcolar, București, Editura D.P.H., 2019.
12. Chiș, V., Pedagogia contemporană - Pedagogia pentru competențe, Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții de Știință, 2005.
13. Ciolan, L., Învățarea integrată. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar, Iași, Editura Polirom, 2008.
14. Cristea, S., Studii de pedagogie generală, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2009.
15. Cucoș, C., Pedagogie generală, Iași, Editura Polirom, 2000.
16. Dumitrana, M., Activități matematice în grădiniță: ghid practic, însoțit de 105 sugestii de activități, București, Editura Compania, 2002.
17. Dumitrana, M., Copilul, familia și grădinița, București, Editura Compania, 2000.
18. Dumitrana, M., Educarea limbajului în învățământul preșcolar, vol. I - Comunicarea orală, București, Editura Compania, 1999.
19. Dumitrana, M., Educarea limbajului în învățământul preșcolar, vol. II - Comunicarea scrisă, București, Editura Compania, 2001.
20. Dumitrana, M., Evaluarea limbajului. Probe de screening educațional, București, Editura V & I Integral, 2009.
21. Dumitrana, M., Introducere în pedagogie, Craiova, Editura Reprograph, 2004.
22. Dumitrana, M., Învățarea bazată pe cooperare, București, Editura V & I Integral, 2008.
23. Dumitrana, M., Jocuri și jucării pentru preșcolari. Ghid metodic de activități realizate cu ajutorul unor materiale simple, București, Editura Compania, 2005.
24. Farca, S., Cum întâmpinăm copilul ca părinți, bunici, medici și educatori, București, Editura Trei, 2010.
25. Frumos, Fl., Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste, Iași, Editura Polirom, 2008.
26. Glava, A., Glava, C., Introducere în pedagogia preșcolară, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2002.
27. Glava, A., Pocol, M., Tătaru L., Educația timpurie. Ghid metodic pentru aplicarea curriculumului preșcolar, Pitești, Editura Paralela 45, 2009.
28. Gongea, E., Ruiu, G., Breben, S., Activități bazate pe inteligențe multiple, Craiova, Editura Reprograph, 2002.
29. Ionescu, M., Instrucție și educație, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 2003.
30. Joița, E., Educația cognitivă. Fundamente. Metodologie, Iași, Editura Polirom, 2002.
31. Joița, E., Instruirea constructivistă – o alternativă. Fundamente. Strategii, București, Editura Aramis, 2006.
32. Kolumbus, E.S., Didactica preșcolară (“Is it tomorrow yet?” – titlu original, traducere în limba română de Magdalena Dumitrana), București, Editura V&I Integral, 1998.
33. Manolescu, M., Activitatea evaluativă între cogniție și metacogniție, București, Editura Meteor Press, 2004.
34. Manolescu, M., Teoria si metodologia evaluării, București, Editura Universitară, 2010.
35. Marin, T., Teoriile învățării și didactica în schimbare văzute din perspectivă constructivistă, București, Editura V & I Integral, 2009.
36. Neacșu, I., Instruire și învățare, București, Editura Didactică și Pedagogică, 1999.
37. Niculescu, R., M., Curriculum între continuitate și provocare, Sibiu, Editura MEDIA, 2010.
38. Norel, M., Bota, O. A., Didactica domeniului experiențial limbă și comunicare, Cluj-Napoca, Asociația de Științe Cognitive din România, 2013.
39. Păiși, Lăzărescu, E., Ezechil, L., Laborator preșcolar, București, Editura V&I Integral, 2010.
40. Păun, E., Potolea, D. (coord.), Pedagogie. Fundamentări teoretice și demersuri aplicative, Iași, Editura Polirom, 2002.
41. Rafailă, E., Educarea creativității la vârsta preșcolară, București, Editura Aramis, 2003.
42. Ștefan, M., Lexicon pedagogic, București, Editura Aramis, 2006.
43. Tomșa, Gh., Oprescu, N., Bazele teoretice ale psihopedagogiei preșcolare, București, Editura V&I Integral, 2007.
44. Voiculescu, E., Pedagogie preșcolară, București, Editura Aramis, 2001.
45. Vrăsmaș, A. E., Consilierea și educația părinților, București, Editura Aramis, 2002.
46. Vrăsmaș, E., Educația copilului preșcolar, București, Editura Pro Humanitas, 1999.
47. Vrăsmaș, E., (coord.), Premisele educației incluzive în grădiniță, București, Editura Vanemonde, 2010.
48. Vrânceanu M. (coord.), Educația și Dezvoltarea Timpurie a Copilului. Ghidul educatorului,
UNESCO-UNICEF. Editat cu concursul CNETIF, Chișinău, 2005.
49. ***Curriculum pentru educația timpurie (în vigoare).
50. ***Suport de curs elaborat în cadrul Proiectului Dezvoltarea resurselor umane în învățământul preșcolar, POSDRU ID 61130, implementat de ISJ Dâmbovița, în parteneriat cu „Reggio Children” Italia, ISJ Suceava, ISJ Alba, CCD Dâmbovița și Mondo Consulting &Training SRL, 2012.
51. ***Educația – spre un pact pentru un oraș care educă – document realizat de Biroul Educativ, Centrul Internațional „Loris Malaguzzi”, USR Ministerul Educației, al Universităților și al Cercetării, Oficiul Școlar Regional din Emilia Romagna - traducere Sânziana Sterghiu (în suportul de curs elaborat în cadrul Proiectului Dezvoltarea resurselor umane în învățământul preșcolar POSDRU ID 61130).
52. ***Barcelona Objectives. The development of childcare facilities for young children in Europe with a view to sustainable and inclusive growth, European Commission, 2013.
53. ***Metoda proiectelor la vârstele timpurii, București, Editura Miniped, 2002/2005/2016.
54. ***Ghid de bune practici pentru educația timpurie a copiilor între 3-6/7 ani, 2008.
55. www.subiecte.edu.ro
CALENDAR DE ORGANIZARE ȘI DESFĂȘURARE A CONCURSULUI
Perioada/ data/ora | Etapa |
05-19.03.2025 | Depunerea dosarelor |
19.03.2025 ora 15.00 | Verificarea și validarea dosarelor |
19.03.2025 ora 16.00 | Publicarea listei candidatilor inscrisi |
19.03 ora 17.00 | Afișarea graficului inspectiilor la clasă |
20.03.2025 între orele 9.00-11.00 21.03.2025 între orele 9.00-11.00 |
Sustinea inspectiilor la clasă |
21.03.2025 ora 13.00 | Afișarea punctajelor obținute la inspecția la clasă, conform anexei 5 la OME 7495/ 2024 |
24.03.2025 09.00-12.00 | Sustinerea probei scrise |
24.03.2025 ora 15.00 | Afisarea rezultatelor probei scrise |
24.03.2025 15.00-16.30 | Inregistrarea contestatiilor |
24.03.2025 17.00-18.30 | Solutionare contestatii |
25.03.2025 ora 9.00 | Afisarea rezultatelor finale |
25.03.2025 ora 09.30 | Repartizarea pe post a candidatilor admiși |
Relații suplimentare se pot obține la: e-mail: kidoera.ct@gmail.com, telefon: 0723626397, persoana de contact Sârghie Dorina.
Citește și:
Sfârșit de drum pentru o grădiniță privată din Constanța!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii