Locuri de muncă Constanța Primăria Comunei Nicolae Bălcescu angajează maistru. Iată ce trebuie să faci
Locuri de muncă Constanța: Primăria Comunei Nicolae Bălcescu angajează maistru. Iată ce trebuie să faci
13 Mar, 2025 18:38
ZIUA de Constanta
1264
Marime text



Primăria Comunei Nicolae Bălcescu organizează, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice coroborat cu art. VII alin (2) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 156 din 30.12.2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru fundamentarea bugetului consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, pentru ocuparea pe durată nedeterminată, cu normă întreagă 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, a funcției de maistru SVSU-PSI.
A. Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei comunei Nicolae Bălcescu din str. Carol I, nr. 26, loc. Nicolae Bălcescu, județul Constanța, până la data de 24.03.2025, ora 15.30 şi vor cuprinde, în mod obligatoriu, documentele prevăzute la art. 35 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea
Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la HG nr. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum si copiile documentelor care atesta îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publica;
e) copia carnetului de munca, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care să ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverința medicală care sa ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) curriculum vitae, model comun european.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al Ministrului Sănătății.
În cazul documentului prevăzut la lit. f), candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
Actele prevăzute la lit. b) – d) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
B. Condiții generale (art.15 din H.G. nr.1336/2022):
Poate ocupa postul persoana care îndeplinește următoarele condiții generale:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba romană, scris si vorbit;
c) are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificările si completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestata pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime in specialitate si, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoana candidata la post incompatibila cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau fata de aceasta nu s-a luat măsura de siguranța a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si funcționarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
C. Condiții specifice:
Candidatul la postul menționat mai sus trebuie să aibă studii medii/școală profesională, permis de conducere categoria B, minim 3 ani și 6 luni vechime în muncă și cursuri de formare/perfecționare în domeniul situațiilor de urgență.
D. Probele stabilite pentru concurs sunt: probă şi interviul şi au loc la sediul primăriei, astfel:
Termenul limită de depunere a dosarelor este data de 24 martie, ora 15.30. Selecția dosarelor se face între 25 și 26 martie, urmând ca afișarea să aibă loc pe 26 martie. Ziua următoare se pot depune contestațiile, urmând ca pe 28 martie să apară rezultatul. Proba scrisă va avea loc pe 1 aprilie, la ora 11.00, rezultatele se afișează între 1 și 2 aprilie, contestațiile se depun pe data de 2 aprilie, iar rezultatele vor apărea între 2 și 3 aprilie.
Interviul se va susține pe 4 aprilie la ora 11.00, urmând ca rezultatele să fie afișate în aceeași zi, iar contestațiile se vor depune între 4 și 7 aprilie, rezultatele finale fiind afișate pe 7 aprilie.
Formularul de înscriere la concurs, Fişa postului precum şi alte informaţii suplimentare sau relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Nicolae Bălcescu, din str. Carol I, nr. 26, localitatea Nicolae Bălcescu, judeţul Constanţa – Compartiment Resurse umane şi la telefon 0241/257.016, zilnic între orele 9.00 -15.00.
E. Bibliografie şi tematica
1. Constituția României, republicată; cu tematica – Integral.
2. O.G nr 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare; cu tematica – Integral.
3. Legea ne. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare; cu tematica – Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii cap IV – Egalitatea de șanse și de tratament în ceea ce privește participarea la luarea deciziilor.
4.Ordinul nr.51/2024 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind constituirea, încadrarea și dotarea serviciilor private pentru situații de urgență; cu tematica – Criteriile de performanță privind constituirea, încadrarea și sotarea serviciilor private pentru situții de urgență.
5. Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor; cu tematica – Integral.
6. Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă; cu tematica – Integral.
7.Hotărârea nr.1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență; cu tematica – Structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență.
8. OUG 57/2019, privind Codul administrativ; cu tematica – Titlul III personalul din autoritățile și instituțiile publice, partea a VII a răspunderea administrativă, titlurile I, II, III și IV.
Atribuțiile postului:
Răspunde de organizarea si desfășurarea tuturor activităților de prevenire si intervenție in situații de urgenta, potrivit prevederilor legii, regulamentelor, instructiunilor si ordinelor in vigoare. El conduce activitatile cu privire la: asigurarea capacitatii operative si de interventie, pregatire, planificare si desfasurarea activitatilor conform planului de pregatire si interventie anual al serviciului voluntar:
– organizeaza si conduce actiunile echipelor de specialitate sau specializate a voluntarilor in caz de incendiu, avarii, calamitati naturale, inundatii, explozii si alte situatii de urgenta;
– planifica si conduce activitatile de intocmire, aprobare, actualizare, pastrare si de aplicare a documentelor operative;
– asigura, verifica si mentine in mod permanent, in stare de functionare punctele de comanda in situatii de urgenta civila si sa le doteaza cu materiale si documente necesare, potrivit ordinelor in vigoare;
– asigura masurile organizatorice, materiale si documentele necesare privind instiintarea si aducerea personalului serviciului voluntar la sediul acestuia, in mod oportun, in cazul producerii unor urgente civile sau la ordin;
-conduce lunar, procesul de pregatire al voluntarilor pentru ridicarea capacitatii de interventie, potrivit documentelor intocmite in acest scop;
– asigura studierea si cunoasterea de catre personalul serviciului voluntar a particularitatilor localitatii si clarificarii din punct de vedere al protectiei civile precum si principalele caracteristici ale factorilor de risc care ar influenta urmarile situatiilor de urgenta din zona de competenta;
– urmareste asigurarea bazei materiale a serviciului voluntar prin compartimentul administrativ din cadrul primariei pe baza propunerilor instructiunilor de dotare;
intocmeste situatia cu mijloacele, aparatura, utilajele si instalatiile din localitate care pot fi folosite in situatii de urgenta pe care o actualizeaza permanent;
– asigura incadrarea serviciului de interventie cu personalul de specialitate;
– informeaza primarul si specialistul de prevenire cu atributii pe linia situatiilor de urgenta despre starile de pericol constatate pe teritoriul localitatii;
– verifica modul cum personalul serviciului voluntar respecta programul de activitate si regulamentul de organizare si functionare a serviciului voluntar;
– executa instructaj general si periodic cu personalul muncitor din primarie si din institutiile subordonate primariei;
– intocmeste si actualizeaza permanent documentele operative ale serviciului, informandu-l pe primar despre acestea;
– controleaza ca instalatiile, mijloacele si utilajele de stins incendiu, celelalte materiale pentru interventie de pe teritoriul localitatii sa fie in stare de functionare si intretinere corespunzatoare;
– tine evidenta participarii la pregatire profesionala si calificative obtinute;
tine evidenta aplicatiilor, exercitiilor si interventiilor la care a participat serviciul voluntar;
– urmareste executarea dispozitiilor date catre voluntari si nu permite amestecul altor persoane neautorizate in conducerea serviciului;
– participa la instructaje, schimburi de experienta, cursuri de pregatire profesionala, – organizate de serviciile profesioniste pentru situatii de urgenta;
– participa la verificarea cunostintelor membrilor serviciului voluntar la incadrare, trimestrial si la sfarsitul anului pentru atestarea pe post conform indicatorilor de calificare;
– impreuna cu specialistul de prevenire verifica modul de respectare a masurilor de prevenire in gospodariile populatiei si pe teritoriul agentilor economici din raza localitatii;
– face propuneri privind imbunatatirea activitatii de prevenire si eliminarea starilor de pericol;
– pregateste si asigura desfasurarea bilantului anual al activitatii serviciului voluntar;
intocmeste anual proiectul de buget pentru serviciu si il sustine in comisiile de specialitate;
– urmareste in permanenta executia bugetara si face propuneri de rectificare daca este cazul;
– promoveaza in permanenta serviciul in randul populatiei si elevilor si asigura recrutarea permanenta de voluntari;
– executa atributii prevazute in regulamentele si instructiunile pe linia protectiei civile, prevenirii si stingerii incendiilor;
– este membru in Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta;
– asigura pastrarea in bune conditii a documentelor intocmite, indosariaza, inventariaza si preda documentele produse la arhiva institutiei, in termenul legal;
– indeplineste orice alte sarcini, care nu sunt cuprinse in fisa postului, in functie de solicitarile conducerii primariei sau ale sefului sau direct, participand si la rezolvarea unor cereri venite de la alte compartimente din cadrul institutiei privind sesizari, verificari, reclamatii sau proiecte;
– intocmeste lunar raport de activitate care va sta la baza evaluarii anuale.
Responsabilităţi:
– Cunoaşte şi respectă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al instituţiei;
– Cunoaşte şi respectă Regulamentul de Ordine Interioară al instituţiei;
– Cunoaşte şi respectă legislaţia din domeniul său de activitate;
– Cunoaşte legislaţia cu privire la conduita în instituţie;
– Respectă prevederile Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
Citește și:
Spitalul Municipal Medgidia angajează! Ce post este scos la concurs și cine poate participa
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii