Spitalul Clinic Județean de Urgență "Sfantul Apostol Andrei" Constanța scoate la concurs mai multe posturi
Spitalul Clinic Județean de Urgență "Sfantul Apostol Andrei" Constanța scoate la concurs mai multe posturi
04 Oct, 2024 11:48
ZIUA de Constanta
1125
Marime text
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Județean de Urgența „Sfăntul Apostol Andrei” Constanța scoate la concurs mai multe posturi vacante de infirmiere, brancardieri și îngrijitoare.
Posturi vacante
Secția Clinica de Medicină Internă I, un post brancardier
Secția Clinica Urologie, un post brancardier
Secția de Gastroenterologie, un posturi brancardier
Secția Clinica Pediatrie, un post brancardier
Secția Clinica de Medicină Internă II, un post infirmieră
Secția Clinica de Medicină Internă I, un post infirmieră
Secția Clinica Neurologie, un post infirmieră
Posturi comune, un post îngrijitoare
Secția Clinica Chirurgie plastică, un post brancardier
Comp. Îngrijiri Paliative, un post brancardier
Condiţii generale de participare la concurs
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European si domiciliul in România;
b) cunoaşte limba româna, scris si vorbit;
c) are vârsta minima reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitațile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condițiile de studii și, dupa caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru savârşirea unei infracțiuni contra umanitații, contra statului ori contra autoritații, de serviciu sau in legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârşite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației in care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice de participare
Infirmiere
Candidații care optează pentru postul de infirmieră trebuie să fie absolvenți ai ciclului gimnazial, să aibă cursul de infirmierie și vechime în activitate de 6 luni.
Brancardieri
Candidații care doresc să candideze pentru postul de brancardier trebuie să fie absolvenți ai ciclului gimnazial, iar vechimea în muncă nu este necesară.
Îngrijitoare
Candidații care doresc să candideze pentru postul de îngrijitoare trebuie să fie absolvenți ai ciclului gimnazial. Nu se solicită vechime în muncă.
Ce acte va conține dosarul de înscriere la concurs?
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaratie de consimțamant privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate – copie;
d) certificat de casătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz – copie;
e) certificat de naștere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor si ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum si documentele care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de munca, adeverințele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care sa ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor si care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situația în care candidatul solicită expres in formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de unitate.) – original;
i) adeverința medicală care să ateste starea de sanatate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de catre unitațile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. (Adeverința care atestă starea de sănătate conține, in clar, numărul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătații. Pentru candidații cu dizabilitați, in situația solicitarii de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie insoțita de copia certificatului de încadrare intr-un grad de handicap, emis in condițiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasă ca nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție sociala, precum si orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in vârstă, persoane cu dizabilitați sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civila (pentru asistenți medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR (pentru asistenți medicali) – copie;
n) adeverința OAMGMAMR (pentru asistenții medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanță plata taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate intr-un dosar cu şina in ordinea enumerata in anunț.
Programul desfășurării concursului
Concursul se va desfăşura la sediul unitații.
Selecția dosarelor
Dosarele pentru concurs se depun până la data de 21.10.2024, ora 12:00.
În data de 22.10.2024, ora 10:00, va avea loc selecția dosarelor, urmând ca în data de 23.10.2024, ora 10:00, să se afișeze rezultate selecție dosarelor.
Candidații pot depunde contestații la rezultatele selecției dosarelor până la data de 24.10.2024, ora 10:00, iar în data de 25.10.2024, ora 10:00 se vor soluționa contestațiile selecției dosarelor.
În data de 25.10.2024, ora 14:00 se vor comunica rezultatele contestațiilor selecției dosarelor.
Proba scrisă
Până la data de 25.10.2024, ora 14:00 se poate depune declarație pe propria răspundere în vederea alegerii postului pentru proba scrisă ( a se citi NOTA).
Posturi vacante
Secția Clinica de Medicină Internă I, un post brancardier
Secția Clinica Urologie, un post brancardier
Secția de Gastroenterologie, un posturi brancardier
Secția Clinica Pediatrie, un post brancardier
Secția Clinica de Medicină Internă II, un post infirmieră
Secția Clinica de Medicină Internă I, un post infirmieră
Secția Clinica Neurologie, un post infirmieră
Posturi comune, un post îngrijitoare
Secția Clinica Chirurgie plastică, un post brancardier
Comp. Îngrijiri Paliative, un post brancardier
Condiţii generale de participare la concurs
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European si domiciliul in România;
b) cunoaşte limba româna, scris si vorbit;
c) are vârsta minima reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitațile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condițiile de studii și, dupa caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru savârşirea unei infracțiuni contra umanitații, contra statului ori contra autoritații, de serviciu sau in legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârşite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației in care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice de participare
Infirmiere
Candidații care optează pentru postul de infirmieră trebuie să fie absolvenți ai ciclului gimnazial, să aibă cursul de infirmierie și vechime în activitate de 6 luni.
Brancardieri
Candidații care doresc să candideze pentru postul de brancardier trebuie să fie absolvenți ai ciclului gimnazial, iar vechimea în muncă nu este necesară.
Îngrijitoare
Candidații care doresc să candideze pentru postul de îngrijitoare trebuie să fie absolvenți ai ciclului gimnazial. Nu se solicită vechime în muncă.
Ce acte va conține dosarul de înscriere la concurs?
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaratie de consimțamant privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate – copie;
d) certificat de casătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz – copie;
e) certificat de naștere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor si ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum si documentele care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de munca, adeverințele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care sa ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor si care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situația în care candidatul solicită expres in formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de unitate.) – original;
i) adeverința medicală care să ateste starea de sanatate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de catre unitațile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. (Adeverința care atestă starea de sănătate conține, in clar, numărul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătații. Pentru candidații cu dizabilitați, in situația solicitarii de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie insoțita de copia certificatului de încadrare intr-un grad de handicap, emis in condițiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasă ca nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție sociala, precum si orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in vârstă, persoane cu dizabilitați sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civila (pentru asistenți medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR (pentru asistenți medicali) – copie;
n) adeverința OAMGMAMR (pentru asistenții medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanță plata taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate intr-un dosar cu şina in ordinea enumerata in anunț.
Programul desfășurării concursului
Concursul se va desfăşura la sediul unitații.
Selecția dosarelor
Dosarele pentru concurs se depun până la data de 21.10.2024, ora 12:00.
În data de 22.10.2024, ora 10:00, va avea loc selecția dosarelor, urmând ca în data de 23.10.2024, ora 10:00, să se afișeze rezultate selecție dosarelor.
Candidații pot depunde contestații la rezultatele selecției dosarelor până la data de 24.10.2024, ora 10:00, iar în data de 25.10.2024, ora 10:00 se vor soluționa contestațiile selecției dosarelor.
În data de 25.10.2024, ora 14:00 se vor comunica rezultatele contestațiilor selecției dosarelor.
Proba scrisă
Până la data de 25.10.2024, ora 14:00 se poate depune declarație pe propria răspundere în vederea alegerii postului pentru proba scrisă ( a se citi NOTA).
În data de 28.10.2024, ora 11:00 se va desfășura proba scrisă, iar rezultatele probei se vor afișa în data de 29.10.2024, ora 10:00.
Contestațiile se pot depune până la data 30.10.2024, ora 10:00, iar soluționarea contestațiilor probei scrise va avea loc în data de 31.10.2024, ora 10:00.
În data de 31.10.2024, ora 14:00 se vor afișa rezultatele contestațiilor probei scrise.
Interviu
Interviul va avea loc în data de 01.11.2024, ora 10:00.
Rezultatele probei interviu se vor afișa în data de 04.11.2024, ora 10:00.
Până la data de 05.11.2024 ora 10:00 se pot depune contestațiile.
Soluționarea contestațiilor probei interviu va avea loc în data de 06.11.2024, ora 10:00.
În data de 06.11.2024, ora 14:00 se vor afișa rezultatele contestațiilor probei interviu, urmând ca în data de 07.11.2024,ora 10:00 să se afișeze rezultatele finale.
Nota:
în situația în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi și este admis la selecția dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care instituția sau autoritatea publică a organizat concurs în aceeași zi si la aceeași ora, acesta se prezintă la proba scrisă pentru un singur post.
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Județean de Urgența „Sfăntul Apostol Andrei” , B-dul Tomis, Nr. 145, Constanța .
BIBLIOGRAFIE BRANCARDIER
1. Ordinul Ministerului Sănătații nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistentei medicale în unitați sanitare.
2. Ordin Ministerului Sănătații nr. 1226 /2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr 46/2003 – Legea drepturilor pacientului
5. Fisa postului
6. Programul National de Pregatire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012
MODUL III. TEHNICI DE ÎNGRIJIRE
A. Îngrijiri Generale ale Pacienţilor – 6. Noţiuni de Prim Ajutor – SUPORTUL VITAL DE BAZĂ LA ADULT
B. Ingrijiri ale pacientilor: – pozitia pacientului in pat;
– mobilizarea pacientului;
– transportul si insotirea pacientilor.
BIBLIOGRAFIE INFIRMIERE
1. Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistentei medicale în unitați sanitare.
2. Ordin Ministerului Sănătății nr. 1226 /2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naționala de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr 46/2003 – Legea drepturilor pacientului
5. Fisa postului
6. Programul National de Pregatire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012
MODUL III. TEHNICI DE ÎNGRIJIRE
A. Îngrijiri Generale ale Pacienţilor – 6. Noţiuni de Prim Ajutor – SUPORTUL VITAL DE BAZĂ LA ADULT
B. Îngrijiri ale Pacienţilor
1. Schimbarea lenjeriei de pat şi lenjeriei personale.
2. Toaleta pacientului. Igiena corporală şi vestimentară.
3. Poziţia pacientului în pat
4. Mobilizarea pacientului
5. Transportul şi însoţirea pacienţilor
6. Prevenirea escarelor
7. Colectarea produselor fiziologice şi patologice
BIBLIOGRAFIE ÎNGRIJITOARE
1. Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistentei medicale în unitați sanitare.
2. Ordin Ministerului Sănătății nr. 1226 /2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naționala de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr 46/2003 – Legea drepturilor pacientului
5. Fișa postului
6. Programul Național de Pregatire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012
MODUL III. TEHNICI DE ÎNGRIJIRE
A. Îngrijiri Generale ale Pacienţilor – 6. Noţiuni de Prim Ajutor – SUPORTUL VITAL DE BAZĂ LA ADULT
Citește și:
Angajări ConstanțaPrimăria Pecineaga anunță post vacant pe perioadă nedeterminată
Contestațiile se pot depune până la data 30.10.2024, ora 10:00, iar soluționarea contestațiilor probei scrise va avea loc în data de 31.10.2024, ora 10:00.
În data de 31.10.2024, ora 14:00 se vor afișa rezultatele contestațiilor probei scrise.
Interviu
Interviul va avea loc în data de 01.11.2024, ora 10:00.
Rezultatele probei interviu se vor afișa în data de 04.11.2024, ora 10:00.
Până la data de 05.11.2024 ora 10:00 se pot depune contestațiile.
Soluționarea contestațiilor probei interviu va avea loc în data de 06.11.2024, ora 10:00.
În data de 06.11.2024, ora 14:00 se vor afișa rezultatele contestațiilor probei interviu, urmând ca în data de 07.11.2024,ora 10:00 să se afișeze rezultatele finale.
Nota:
în situația în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi și este admis la selecția dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care instituția sau autoritatea publică a organizat concurs în aceeași zi si la aceeași ora, acesta se prezintă la proba scrisă pentru un singur post.
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Județean de Urgența „Sfăntul Apostol Andrei” , B-dul Tomis, Nr. 145, Constanța .
BIBLIOGRAFIE BRANCARDIER
1. Ordinul Ministerului Sănătații nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistentei medicale în unitați sanitare.
2. Ordin Ministerului Sănătații nr. 1226 /2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr 46/2003 – Legea drepturilor pacientului
5. Fisa postului
6. Programul National de Pregatire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012
MODUL III. TEHNICI DE ÎNGRIJIRE
A. Îngrijiri Generale ale Pacienţilor – 6. Noţiuni de Prim Ajutor – SUPORTUL VITAL DE BAZĂ LA ADULT
B. Ingrijiri ale pacientilor: – pozitia pacientului in pat;
– mobilizarea pacientului;
– transportul si insotirea pacientilor.
BIBLIOGRAFIE INFIRMIERE
1. Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistentei medicale în unitați sanitare.
2. Ordin Ministerului Sănătății nr. 1226 /2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naționala de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr 46/2003 – Legea drepturilor pacientului
5. Fisa postului
6. Programul National de Pregatire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012
MODUL III. TEHNICI DE ÎNGRIJIRE
A. Îngrijiri Generale ale Pacienţilor – 6. Noţiuni de Prim Ajutor – SUPORTUL VITAL DE BAZĂ LA ADULT
B. Îngrijiri ale Pacienţilor
1. Schimbarea lenjeriei de pat şi lenjeriei personale.
2. Toaleta pacientului. Igiena corporală şi vestimentară.
3. Poziţia pacientului în pat
4. Mobilizarea pacientului
5. Transportul şi însoţirea pacienţilor
6. Prevenirea escarelor
7. Colectarea produselor fiziologice şi patologice
BIBLIOGRAFIE ÎNGRIJITOARE
1. Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistentei medicale în unitați sanitare.
2. Ordin Ministerului Sănătății nr. 1226 /2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naționala de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr 46/2003 – Legea drepturilor pacientului
5. Fișa postului
6. Programul Național de Pregatire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012
MODUL III. TEHNICI DE ÎNGRIJIRE
A. Îngrijiri Generale ale Pacienţilor – 6. Noţiuni de Prim Ajutor – SUPORTUL VITAL DE BAZĂ LA ADULT
Citește și:
Angajări ConstanțaPrimăria Pecineaga anunță post vacant pe perioadă nedeterminată
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii