Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:56 12 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Gafencu” Constanța angajează! Iată postul vacant scos la concurs

ro

09 Apr, 2025 14:43 651 Marime text
Foto cu rol ilustrativ, Sursa foto: Freepik

Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru Gafencu” Constanța (U.M.02175) cu sediul în Constanța, B-dul Mamaia nr. 96, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a unui postului contractual vacant de execuție de Consilier juridic gr. II în Secția achiziții publice și contractări.

Condiții generale

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate studiilor juridice și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnat/ă definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h);

i) nu se află în vreunul dintre cazurile de nedemnitate prevăzute de Legea nr. 514/2003, privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare.

Condiții specifice

Candidații trebuie să aibă studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență în domeniul științe juridice, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență în domeniul științe juridice; vechime în specialitatea studiilor de minim 6 luni; vechime în muncă de minim 6 luni; nivelul de acces al funcţiei la informaţii clasificate este secret de serviciu; în acest sens este necesar acordul scris al persoanei care dorește să candideze, privind efectuarea verificărilor în vederea obţinerii autorizaţiei de acces la informaţii clasificate sau a certificatului de securitate, în situaţia în care va fi declarată „admisă”.

Documentele obligatorii pentru contituirea dosarului de concurs

a) formular de înscriere la concurs (formular tip pus la dispoziție la sediul unității);

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitat;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar – în original sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar. Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar anterior datei de susținere a primei probe de concurs, respectiv proba scrisă;
g) adeverință medicală – în original, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverința care atestă starea de sănătate trebuie să conțină, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății;
h) certificatul de integritate comportamentală – în original, din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) acordul scris al persoanei care dorește să candideze privind verificarea în vederea obținerii autorizației de acces la informații clasificate sau a certificatului de securitate, corespunzător fişei postului, în condiţiile în care este declarat „admis” la concurs. (se validează pe formularul tip pus la dispoziție la sediul unității);
Data limită până la care se pot depune dosarele de concurs este: 24.04.2025, ora 14.00.
Dosarele de concurs se depun la sediul U.M. 02175 Constanța (Spitalul Militar de Urgenţă ,,Dr. Alexandru Gafencu”), Bulevardul Mamaia, nr. 96, localitatea Constanța, secretar, telefon 0241660390 int. 106.
Documentele ce compun dosarul de înscriere la concurs vor fi prezentate în ordinea enumerată mai sus.
Toate documentele depuse în copie se prezintă și în original, la depunerea dosarului, în vederea verificării conformității.
Nu vor fi acceptate documentele, în original, care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță ce nu permit stabilirea autenticității documentelor sau sunt plastifiate.
La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc cumulativ condițiile stabilite în prezentul anunț, au depus cereri și dosare de înscriere complete și corect întocmite și în termenele prevăzute în prezentul anunț.
Neîndeplinirea unuia/unora dintre cerințe/condiții ori nerespectarea modalităților și termenelor de depunere a cererilor și dosarelor de înscriere atrage respingerea participării la concurs.

Bibliografie

1. Constituția României, revizuită (Titlul II, art. 15-60);
2. Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată (Cap. II, art.5-6);
3. Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările şi completările ulterioare (Titlul VII – Spitalele);
4. Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Ordinul 1410/2016 – privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
7. Legea nr. 182/2002, privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
9. Legea 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările şi completările ulterioare;
10. Statutul profesiei de consilier juridic;
11. Legea nr. 98/2016, privind achizițiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
12. Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
13. Legea nr. 101/2016, privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
14. Legea nr. 72 din 2013, privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligaţiilor de plată a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate între profesionişti şi între aceştia şi autorităţi contractante, cu modificările şi completările ulterioare;
15. Legea nr. 53 din 2003 – Codul muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare (Titlul II, cap. 1-9, art. 11-110; Titlul III, cap. 1-3, art. 111-158; Titlul XI, cap. 1-5, art. 241-265; Jurisdicția muncii, Titlul XII, cap. 1-3, art. 266-275);
16. Legea cadru nr. 153 din 2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice cu modificările şi completările ulterioare (cap. II, secțiunea 1-3, art. 9-26; cap. IV art. 34-37, Anexa II);
17. Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
18. Legea nr. 287/2009, privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
19. Legea nr. 134/2010, privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
20. Legea nr. 286/2009, privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare;
21. Legea nr. 135/2010, privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare;
22. Legea 80 din 1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare (Cap. I, art. 1-6; Cap. II, art. 7-31);
23. Legea nr. 360/2023, privind sistemul public de pensii;
24. Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare;
25. Ordinul ministrului apărării naționale nr. M 75/2009, pentru aprobarea Instrucţiunilor privind activitatea legislativă, de reprezentare şi asistenţă juridică în Ministerul Apărării Naţionale;
26. Ordinul ministrului apărării naționale nr. M 64/2024, pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a Ordonanţei Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor;

Tematica

1. Constituția României: drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale;
2. Apărarea națională a României. Dispoziții generale. Structura sistemului național de apărare. Organizarea armatei. Atribuțiile și responsabilitățile Ministerului Apărării Naționale;
3. Statutul cadrelor militare: Dispoziții generale. Îndatoririle și drepturile cadrelor militare. Interzicerea sau restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți;
4. Activitatea consilierilor juridici. Organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, activitatea legislativă și de asistență juridică în Ministerul Apărării Naționale;
5. Achiziții publice: dispoziții generale. Obiect, scop, principii. Reguli de estimare a valorii contractului. Proceduri de atribuire; Căi de atac în procedurile de achiziții publice;
6. Codul muncii: Contractul individual de muncă. Timpul de muncă și timpul de odihnă. Răspunderea juridică. Jurisdicția muncii;
7. Domeniul financiar: Salarizarea personalului plătiți din fonduri publice. Salarizare. Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate”; Pensii. Sistemul unitar de pensii publice. Pensii militare de stat;
8. Răspunderea materială: Răspunderea materială a militarilor. Stabilirea și recuperarea pagubelor. Căile de atac.
9. Codul penal: Infracțiuni de corupție și de serviciu;
10. Codul civil: Dispoziții generale. Interpretarea și efectele legii civile. Proprietatea privată. Proprietatea publică. Izvoarele obligațiilor. Contractul. Răspunderea civilă. Termenul. Executarea silită a obligațiilor. Contractul de furnizare. Prescripția extinctivă;
11. Procedura civilă – competența instanțelor judecătorești, termene procedurale; procedura în fața primei instanțe: cererea de chemare în judecată, întâmpinarea, cererea reconvențională; excepțiile procesuale; probe; incidente procedurale; căile de atac; căi extraordinare de atac; executarea silită; sesizarea organului de executare; titlul executoriu; efectuarea executării silite; contestația la executare; poprirea; procedura ordonanței de plată;
12. Procedura penală: Acțiunea penală; Acțiunea civilă; Participanții în procesul penal. Competența organelor judiciare;
13. Protecția informațiilor clasificate. Standarde naționale de protecție a informațiilor clasificate în România;
14. Contencios administrativ: Dispoziții generale. Procedura de soluționare a cererilor în contencios administrativ; Procedura de executare; Dispoziții tranzitorii și finale;
15. Drepturile pacientului: Consimţământul pacientului privind intervenţia medicală; Dreptul la confidenţialitatea informaţiilor şi viaţa privată a pacientului;
16. Organizarea și funcționarea spitalelor. Conducerea spitalelor;
17. Procedura de soluționare a cererilor în contenciosul administrativ – procedura prealabilă, obiectul acțiunii judiciare, termenul de introducere a acțiunii judiciare, termenul de introducere a acțiunii, suspendarea executării actului.

Tipul probelor de concurs

Concursul va consta în proba scrisă (redactarea unei lucrări) și proba interviu.

Calendarul concursului

Depunerea dosarelor de concurs 09.04.2025 ora 09.00 24.04.2025 ora 14.00 În zilele lucrătoare, în intervalul orar 09.00-14.00.
Selecţia dosarelor de concurs 30.04.2025, ora 09.00.
Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de concurs 30.04.2025, ora 14.00.
Primirea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de concurs 05.05.2025, ora 09.00-14.00.
Soluţionarea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de concurs şi afișarea rezultatului soluționării contestațiilor 06.05.2025, ora 14.00.
Desfăşurarea probei scrise (redactarea unei lucrări) 14.05.2025, 11.00.
Afişarea rezultatului la proba scrisă 15.05.2025, ora 14.00.
Primirea eventualelor contestaţii ale rezultatului probei scrise 16.05.2025, ora 09.00-14.00.
Soluţionarea contestaţiilor cu privire la rezultatul probei scrise şi afişarea rezultatului contestaţiilor 19.05.2025, ora 14.00.
Desfăşurarea probei interviului 21.05.2025, ora 11.00.
Afişarea rezultatului la interviu 22.05.2025, ora 14.00.
Primirea eventualelor contestaţii ale rezultatului interviului 23.05.2025, ora 09.00-14.00.
Soluţionarea contestaţiilor cu privire la rezultatul probei interviu şi afişarea rezultatului contestaţiilor 26.05.2025, ora 14.00.
Afișarea rezultatelor finale ale concursului 28.05.2025, ora 14.00.
Prezentarea la post în maximum 15 zile calendaristice de la data afişării rezultatelor finale.

NOTE:
1. Rezultatele selecției dosarelor, al probei scrise, al interviului precum și rezultatele privind soluționarea eventualelor contestații se afişează la sediul Spitalul Militar de Urgenţă ,,Dr. Alexandru Gafencu”, Bulevardul Mamaia, nr. 96 şi pe pagina de internet a instituției, secțiunea Anunturi.
2. Prevederile actelor normative cuprinse în bibliografie se studiază cu modificările şi completările ulterioare, după caz.
3. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile sau criteriile de participare la concurs prevăzute în prezentul anunț.
 
Citește și:
Locuri de muncă ConstanțaSpitalul Orășenesc Cernavodă scoate la concurs mai multe posturi vacante. Iată lista acestora
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii