Un turc şi-a adjudecat nava „Geo Star“, sechestrată în Portul Constanţa. Cu ce sumă a fost cumpărată. Care a fost cauza litigiului
Un turc şi-a adjudecat nava „Geo Star“, sechestrată în Portul Constanţa. Cu ce sumă a fost cumpărată.
13 Jan, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
6056
Marime text
Ieri a avut loc licitaţia pentru valorificarea navei „Geo Star“, aflată în Portul Constanţa. Evenimentul s-a desfăşurat în dana PL2 a Portului Constanţa, la bordul navei „Geo Star“. Nava sub pavilion Republica Togo, număr IMO 7833107, tip general cargo, a fost construită în anul 1980, în Rusia, având tonaj brut 2478, tonaj net 999 şi deplasament 4624. Viteza maximă de manevrare este 8,5 knt, înălţimea maximă - 25,3 m, înălţime totală - 15,85 metri. Precizăm că procedura publică a fost organizată de Biroul Executorului Judecătoresc Adrian Stoica Constantin.
Nava a fost vândută unui cetăţean turc, la preţul de 224.000 de dolari.
Proprietarul navei este compania Nicky Shipping Ltd. Executarea silită se face în baza titlului executoriu sentinţa civilă nr. 1629104.08.2017 a Judecătoriei Constanţa, în dosarul nr. 2793/118/2017, executare silită încuviinţată de Judecătoria Constanţa prin încheierea nr. 15768102.10.2017, în dosarul nr. 26061/212/2017. Părţile dosarului sunt: Tsaruk Yuriy - comandant, Korolkov Maksym - ofiţer-şef, Bereslavskyy Kostyantyn - ofiţer II, Karpenko Andrei - şef mecanic, Zvonov Andriy - ofiţer II mecanic, Kozub Vadym - ofiţer III mecanic, Bondar Sergii - şef de echipaj, Kyl'chyk Mykhaylo - marinar, Velychko Yevhenii - marinar, Temnuk Denis - marinar, Marchenko Pavel - electrician, Kryvohubenko Viacheslav - bucătar, membri ai echipajului M/N „Geo Star“, ce a navigat sub pavilion Republica Togo. Nava aflată în Portul Constanţa a fost scoasă la licitaţie în vederea recuperării sumei totale de 133.192,70 de dolari + 6.000 de lei (133.192,70 de dolari), reprezentând drepturi salariale restante prestate în perioada ianuarie - iulie 2017.
Cum s-a ajuns în această situaţie
Reamintim că membrii echipajului navei „Geo Star“ au fost repatriaţi pe 5 octombrie 2017 din dana în care se află acostată nava. Potrivit reprezentanţilor Sindicatului Liber al Navigatorilor, aceştia şi-au primit la acel moment salariile pentru patru luni de la Asigurarea de Securitate Financiară, făcută în baza convenţiei MLC 2006, iar restul de bani până la data repatrierii îi vor primi din preţul care se va încasa din vânzarea navei.
Nava „Geo Star“ a fost reţinută din luna ianuarie 2017 de autorităţile portuare pentru condiţii neconforme, în baza convenţiei MLC 2006. După data reţinerii, armatorul navei a dispărut şi a lăsat nava şi echipajul în abandon. ITF România alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor au luat măsurile necesare pentru întreţinerea echipajului şi au iniţiat, la dorinţa echipajului, acţiunea în instanţă pentru recuperarea salariilor restante.
În paralel, inspectorul ITF a făcut demersurile necesare pentru executarea Asigurării de Securitate Financiară pe care o avea nava la o societate din Rusia, Rosgosstrakh, făcută în baza convenţiei MLC 2006, asigurare obligatorie începând cu data de 18 ianuarie 2017, pentru toate navele sub orice pavilion.
Arestarea navei „Geo Star“, sub pavilion Togo, şi executarea Asigurării de Securitate Financiară sunt făcute în baza convenţiei MLC 2006, ratificată şi de România în anul 2015 şi aplicată corespunzător de Autoritatea Navala Română prin PSC. România se numără printre primele ţări în care se execută Asigurarea de Securitate Financiară. Este un exemplu practic de urmat pentru toţi navigatorii români care se află în situaţia de neplată a salariilor de peste două luni. De reţinut că această asigurare acoperă doar patru luni salarii şi bonusuri pentru navigatorii aflaţi la navă şi, de aceea, este bine ca, în momentul în care s-au acumulat două luni de neplată, să fie informat clubul de asigurare P&I al navei de către navigatorii în cauză şi/sau, firesc, organizaţia sindicală din care fac parte navigatorii, pentru a face demersurile privind plata celor patru salarii şi repatrierea mai rapid către rezolvare.
„Odată cu vânzarea navei, calvarul celor 11 navigatori va înceta, salariile vor fi plătite şi astfel un nou capitol din seria abandonurilor de navă în porturile româneşti va fi închis. Sperăm ca acest caz (al XIV-lea) să fie şi ultimul. Convenţia MLC 2006 prevede că, la două luni de neplată, navigatorii să îşi exercite dreptul de a declara nava abandonată către Autoritatea de Pavilion, către Autoritatea Portului şi către clubul de asigurare care acoperă nava, în conformitate cu MLC 2006, pentru a revendica repatrierea cu plata salariilor la zi. Procedura poate fi simplificată pentru navigatorii care sunt membri ai unei organizaţii afiliate ITF. În acest caz, se va sesiza doar sindicatul afiliat ITF din care fac parte, aceasta având responsabilitatea de a lua toate măsurile pentru plata şi repatrierea navigatorului (navigatorilor).
Atenţie însa, a nu se accepta semnarea unui contract de muncă şi ambarcarea pe o navă care nu are o poliţă de asigurare MLC 2006 valabilă la un club de asigurare din Grupul Cluburilor P&I acceptate! Agentul de crewing trebuie să vă dea aceste informaţii. La navele aflate sub contracte ITF sau SLN/ITF, ambarcarea navigatorilor este în siguranţă, contractele ITF oferind condiţii la standard internaţional privind munca şi viaţa la bord şi siguranţa plăţii salariilor“, au transmis, pe pagina de Facebook, reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor, al cărui preşedinte este Adrian Mihălcioiu.
Citeşte şi:
Are loc licitaţia pentru valorificarea navei „Geo Star“, arestată în Portul Constanţa. Ce le-au transmis navigatorilor reprezentanţii SLN (galerie foto)
Navă de vânzare în Portul Constanţa. La cât este evaluată şi cine este armatorul (document)
Echipajul navei Geo Star, abandonat în Portul Constanţa va fi repatriat. De cât timp nu şi-au primit salariile
Nava a fost vândută unui cetăţean turc, la preţul de 224.000 de dolari.
Proprietarul navei este compania Nicky Shipping Ltd. Executarea silită se face în baza titlului executoriu sentinţa civilă nr. 1629104.08.2017 a Judecătoriei Constanţa, în dosarul nr. 2793/118/2017, executare silită încuviinţată de Judecătoria Constanţa prin încheierea nr. 15768102.10.2017, în dosarul nr. 26061/212/2017. Părţile dosarului sunt: Tsaruk Yuriy - comandant, Korolkov Maksym - ofiţer-şef, Bereslavskyy Kostyantyn - ofiţer II, Karpenko Andrei - şef mecanic, Zvonov Andriy - ofiţer II mecanic, Kozub Vadym - ofiţer III mecanic, Bondar Sergii - şef de echipaj, Kyl'chyk Mykhaylo - marinar, Velychko Yevhenii - marinar, Temnuk Denis - marinar, Marchenko Pavel - electrician, Kryvohubenko Viacheslav - bucătar, membri ai echipajului M/N „Geo Star“, ce a navigat sub pavilion Republica Togo. Nava aflată în Portul Constanţa a fost scoasă la licitaţie în vederea recuperării sumei totale de 133.192,70 de dolari + 6.000 de lei (133.192,70 de dolari), reprezentând drepturi salariale restante prestate în perioada ianuarie - iulie 2017.
Cum s-a ajuns în această situaţie
Reamintim că membrii echipajului navei „Geo Star“ au fost repatriaţi pe 5 octombrie 2017 din dana în care se află acostată nava. Potrivit reprezentanţilor Sindicatului Liber al Navigatorilor, aceştia şi-au primit la acel moment salariile pentru patru luni de la Asigurarea de Securitate Financiară, făcută în baza convenţiei MLC 2006, iar restul de bani până la data repatrierii îi vor primi din preţul care se va încasa din vânzarea navei.
Nava „Geo Star“ a fost reţinută din luna ianuarie 2017 de autorităţile portuare pentru condiţii neconforme, în baza convenţiei MLC 2006. După data reţinerii, armatorul navei a dispărut şi a lăsat nava şi echipajul în abandon. ITF România alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor au luat măsurile necesare pentru întreţinerea echipajului şi au iniţiat, la dorinţa echipajului, acţiunea în instanţă pentru recuperarea salariilor restante.
În paralel, inspectorul ITF a făcut demersurile necesare pentru executarea Asigurării de Securitate Financiară pe care o avea nava la o societate din Rusia, Rosgosstrakh, făcută în baza convenţiei MLC 2006, asigurare obligatorie începând cu data de 18 ianuarie 2017, pentru toate navele sub orice pavilion.
Arestarea navei „Geo Star“, sub pavilion Togo, şi executarea Asigurării de Securitate Financiară sunt făcute în baza convenţiei MLC 2006, ratificată şi de România în anul 2015 şi aplicată corespunzător de Autoritatea Navala Română prin PSC. România se numără printre primele ţări în care se execută Asigurarea de Securitate Financiară. Este un exemplu practic de urmat pentru toţi navigatorii români care se află în situaţia de neplată a salariilor de peste două luni. De reţinut că această asigurare acoperă doar patru luni salarii şi bonusuri pentru navigatorii aflaţi la navă şi, de aceea, este bine ca, în momentul în care s-au acumulat două luni de neplată, să fie informat clubul de asigurare P&I al navei de către navigatorii în cauză şi/sau, firesc, organizaţia sindicală din care fac parte navigatorii, pentru a face demersurile privind plata celor patru salarii şi repatrierea mai rapid către rezolvare.
Ce spun reprezentanţii SLN
„Odată cu vânzarea navei, calvarul celor 11 navigatori va înceta, salariile vor fi plătite şi astfel un nou capitol din seria abandonurilor de navă în porturile româneşti va fi închis. Sperăm ca acest caz (al XIV-lea) să fie şi ultimul. Convenţia MLC 2006 prevede că, la două luni de neplată, navigatorii să îşi exercite dreptul de a declara nava abandonată către Autoritatea de Pavilion, către Autoritatea Portului şi către clubul de asigurare care acoperă nava, în conformitate cu MLC 2006, pentru a revendica repatrierea cu plata salariilor la zi. Procedura poate fi simplificată pentru navigatorii care sunt membri ai unei organizaţii afiliate ITF. În acest caz, se va sesiza doar sindicatul afiliat ITF din care fac parte, aceasta având responsabilitatea de a lua toate măsurile pentru plata şi repatrierea navigatorului (navigatorilor).
Atenţie însa, a nu se accepta semnarea unui contract de muncă şi ambarcarea pe o navă care nu are o poliţă de asigurare MLC 2006 valabilă la un club de asigurare din Grupul Cluburilor P&I acceptate! Agentul de crewing trebuie să vă dea aceste informaţii. La navele aflate sub contracte ITF sau SLN/ITF, ambarcarea navigatorilor este în siguranţă, contractele ITF oferind condiţii la standard internaţional privind munca şi viaţa la bord şi siguranţa plăţii salariilor“, au transmis, pe pagina de Facebook, reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor, al cărui preşedinte este Adrian Mihălcioiu.
Citeşte şi:
Are loc licitaţia pentru valorificarea navei „Geo Star“, arestată în Portul Constanţa. Ce le-au transmis navigatorilor reprezentanţii SLN (galerie foto)
Navă de vânzare în Portul Constanţa. La cât este evaluată şi cine este armatorul (document)
Echipajul navei Geo Star, abandonat în Portul Constanţa va fi repatriat. De cât timp nu şi-au primit salariile
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii