Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
08:33 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviu cu directorul medical al Ovidius Clinical Hospital, ş.l. univ. dr. Nicolae Ciufu, medic primar chirurgie generală (galerie foto)

ro

12 Oct, 2015 00:00 18847 Marime text


Serviciile medicale în Constanţa - un subiect delicat şi mai mult decât dezbătut în comunitatea de la malul mării. În toată această vâltoare de opinii şi situaţii care mai de care mai neobişnuite, la începutul lui 2014 a apărut în peisajul medical constănţean un spital multidisciplinar care a uimit încă din primele zile de activitate: Ovidius Clinical Hospital. O echipă de medici foarte bine pregătiţi, echipamente de ultimă generaţie şi un plan de acţiune bine conturat sunt ingredientele care au făcut din OCH o prezenţă stabilă şi utilă în Constanţa.
 
Pentru a afla mai multe detalii despre parcursul de până acum al spitalului, dar şi care este planul de dezvoltare pentru perioada următoare, am stat de vorbă cu ş.l. univ. dr. Nicolae Ciufu, medic primar chirurgie generală la Ovidius Clinical Hospital şi directorul medical al spitalului.

Cum priviţi evoluţia unităţii medicale pe care o conduceţi, de la deschidere şi până acum?

Evoluţia unui spital se vede cel mai bine în numărul pacienţilor care îi trec pragul. De la deschidere şi până în prezent, numărul pacienţilor diagnosticaţi şi trataţi la OCH a crescut lună de lună, ajungând acum, la un an şi jumătate de la deschidere, să avem peste 2.000 de pacienţi operaţi. Pe parcursul acestei perioade, la OCH s-au tratat cu succes pacienţi cu multiple afecţiuni, unele chiar grave, abordate în premieră în peisajul medical constănţean.
 
Ne bucurăm că suntem recomandaţi rudelor şi cunoscuţilor de cei care au parte de serviciile noastre, aşa că persoanele care ni se adresează cresc ca număr pe zi ce trece.
 
Un alt aspect ce relevă evoluţia spitalului nostru este creşterea foarte mare a numărului de angajaţi şi colaboratori. Numărul persoanelor angajate a crescut progresiv, ajungând astăzi la peste 100 de angajaţi şi la aproape 100 colaboratori. Dintre aceştia, o pondere importantă o au persoanele cu experienţă în domeniul medical, care şi-au desfăşurat activitatea şi în alte unităţi medicale din Constanţa, din ţară sau din străinătate, dar nu este de neglijat nici numărul angajaţilor tineri, foarte bine pregătiţi. Şi aici vorbim atât de personal mediu, cât şi de medici, care şi-au început activitatea direct la Ovidius Clinical Hospital după terminarea studiilor şi stagiilor de pregătire.
 
Putem spune astfel că în toate departamentele spitalului experienţa se îmbină armonios cu tinereţea şi dorinţa de afirmare a tuturor angajaţilor. Volumul mare de angajaţi pe care îi are spitalul a ridicat standardul în ceea ce priveşte calitatea locului de muncă pentru angajaţii din acest domeniu. Bineînţeles, această creştere progresivă a numărului de angajaţi s-a datorat în special creşterii constante a activităţii, de la deschidere şi până în prezent.

Credeţi că piaţa medicală din Constanţa a ajuns acum la saturaţie? Mai este loc şi pentru alţi furnizori de servicii de acest tip?

Odată cu apariţia noastră, putem spune că piaţa serviciilor medicale constănţene a atins noi standarde. Când fac această afirmaţie, mă refer în special la condiţiile deosebite de îngrijire a pacienţilor internaţi aici, cât şi la calitatea şi complexitatea actului medical practicat. Prin diversitatea şi calitatea serviciilor pe care le oferă, OCH este o alegere pentru pacienţii care îşi doresc să fie trataţi în deplină siguranţă, în condiţii hoteliere foarte bune, beneficiind de cele mai recente descoperiri ale cercetării medicale. Şi, deoarece într-o societate concurenţa este cheia progresului, consider că mai este loc pe piaţă pentru unităţi medicale care au în vedere interesul pacientului şi calitatea deosebită a actului medical.

Mulţi spun că spitalul pe care îl conduceţi are preţuri mari. Cum le răspundeţi?

Pentru a veni în întâmpinarea numărului din ce în ce mai mare al pacienţilor care ne solicită serviciile, spitalul pune la dispoziţia acestora o gamă largă de pachete medicale care, datorită contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate, pot fi accesate gratuit. Dar, ca şi în cazul altor unităţi sanitare, fondurile disponibile şi care ne-au fost alocate de la nivelul Casei de Asigurări sunt limitate. Am încercat totuşi ca aceste fonduri să le direcţionăm în special către activitatea medicală din ambulator şi spitalizare de zi, motiv pentru care aproape 1.000 de pacienţi pot beneficia gratuit lunar de servicii medicale care includ consultaţii (în toate cele 16 specialităţi din spital), investigaţii de laborator biochimic şi imagistic (ecografie, CT, RM), tratamente, precum şi proceduri de endoscopie digestivă diagnostică şi intervenţională şi de recuperare medicală în baza proprie a spitalului.
 
Încercăm, astfel, să le oferim pacienţilor posibilitatea de a fi diagnosticaţi rapid, deoarece considerăm că primul pas în tratarea unei suferinţe este diagnosticarea precoce şi corectă a acesteia. În sprijinul celor menţionate vin numeroasele programe de screening pe care le-am desfăşurat în cadrul OCH,  cele legate de patologia stomacului şi a colonului, a inimii sau a sânului fiind doar câteva dintre ele.
 
În ceea ce priveşte decontarea serviciilor în regim de spitalizare continuă (şi aici mă refer cu precădere la pacienţii internaţi care sunt supuşi intervenţiilor chirurgicale), ponderea acestora este extrem de redusă, sub 20% din totalul serviciilor prestate pentru pacienţii internaţi în OCH fiind decontate de Casa de Asigurări Constanţa. În pofida acestui fapt, adresabilitatea în continuă creştere pe care o înregistrăm arată faptul că din ce în ce mai mulţi pacienţi preferă să fie trataţi şi în special operaţi în sistemul medical privat, chiar dacă suferinţele lor necesită intervenţii chirurgicale de mare amploare, care implică un număr mare de zile de spitalizare, atât în departamentul de terapie intensivă, cât şi în celelalte secţii ale spitalului.

 
Sperăm ca, în viitor, sumele de care Casa de Asigurări va dispune să crească, urmând astfel ca mai mulţi pacienţi internaţi să poată beneficia de decontarea serviciilor, în special cele chirurgicale.
 
În ceea ce priveşte sumele pe care pacienţii sunt nevoiţi să le achite în cazul spitalizării continue (şi aici revin spunând că este vorba de pacienţii care sunt supuşi intervenţiilor chirurgicale, cele mai multe, de mare amploare), trebuie să menţionăm că OCH pune le dispoziţia acestora mai multe facilităţi care fac posibilă tratarea lor în maximă siguranţă. În acest sens, trebuie să amintesc că unitatea noastră este singurul spital general din zonă care, din ziua în care s-a deschis, nu a fost închis nicio clipă şi nu se va închide la sfârşit de săptămână sau de sărbători, atât timp cât va exista, fiind prevăzut să funcţioneze 24h/24h şi 7 zile din 7, pe tot parcursul anului. Acest lucru implică alocarea de personal, atât medici, cât şi asistente medicale, infirmiere şi personal auxiliar, în toată această perioadă, personal care să poată face faţă oricărei situaţii.
 
În acest sens, la OCH există şase linii permanente de gardă (şase medici de gardă), două linii în spital (chirurgie şi anestezie) şi patru la domiciliu (a două linie de chirurgie, ortopedie, gastroenterologie şi imagistică medicală). Tot în cadrul OCH, atât terapia intensivă cât şi blocul operator, mai exact, o sală de operaţie dintre cele trei existente, sunt deservite permanent de personal mediu şi auxiliar. Astfel, suntem pregătiţi pentru a putea opera pacienţi cu orice fel de afecţiuni, la orice oră, în orice zi din an, inclusiv de sărbători. Chirurgia pe care o practicăm la OCH este o chirurgie mare, intervenţiile chirurgicale sunt de mare anvergură, motiv pentru care am avut situaţii în care am fost obligaţi să intervenim sau să reintervenim chirurgical de urgenţă. Acest lucru a fost posibil datorită structurii de personal anterior descrise, intervenţiile desfăşurate în urgenţă fiind posibile în condiţii optime.
 
De asemenea, pe întreaga perioada a internării, toţi pacienţii noştri beneficiază de absolut toate medicamentele, dispozitivele şi materialele sanitare de care au nevoie. Pentru a putea asigura acest deziderat, OCH colaborează cu furnizori români ai celor mai cunoscuţi producători mondiali de medicamente, echipamente şi dispozitive medicale. Mă refer aici la materialul implantabil folosit în ortopedie, materialul alloplastic folosit în tratamentul chirurgical al defectelor parietale abdominale (plase pentru hernie şi eventraţii), dispozitivele de sutură mecanică folosite în patologia chirurgicală digestivă, stenturi folosite în departamentul de endoscopie digestivă intervenţională, precum şi la materialele folosite în procesele de sterilizare, asepsie, antisepsie şi curăţenie.
 

Dacă, în completare la ceea ce am spus până acum, avem în vedere că pentru consultaţiile şi investigaţiile necesare preoperator (imagistice - CT, RM sau de laborator), cât şi pentru îngrijirea şi recuperarea postoperatorie după externare, nu se percep sume suplimentare, ne putem explica de ce, în anumite situaţii, costurile suportate de către pacient pot fi mai mari faţă de cele care existau pe piaţa serviciilor medicale private din Constanţa până la deschiderea OCH.
 
Pot spune că Ovidius Clinical Hospital este singurul spital de chirurgie din Constanţa care, într-o clădire ce respectă toate normele naţionale şi europene în ceea ce priveşte spaţiile şi circuitele, cu personal supracalificat şi dedicat fiecărui sector de activitate în parte, are ca principală grijă siguranţa pacientului pe toată perioada internării. Acest lucru se poate realiza doar cu anumite costuri care, uneori, se regăsesc şi în sumele plătite de pacient.

Cum află pacienţii de pachetele de servicii pe care OCH le oferă?

Sunt mai multe pachete de servicii pe care pacienţii le primesc gratuit, în cazul în care dovedesc calitatea de asigurat (se prezintă cu cardul de asigurat) şi au bilet de trimitere către specialitatea la care solicită a fi consultaţi, diagnosticaţi şi trataţi. Aceste pachete pot fi cunoscute vizitând periodic pagina de Facebook a OVIDIUS CLINICAL HOSPITAL - şi pe site-ul nostru, www.ovidius-ch.ro.

Ce plănuiţi pentru viitorul spitalului?

Chiar dacă, în acest moment, calitatea actului medical în Ovidius Clinical Hospital este la un înalt nivel, preocuparea noastră este de creştere continuă a acesteia. În acest sens, ne propunem să dezvoltăm anumite subspecializări chirurgicale (chirurgia, urologia şi neurochirurgia minim invazive), precum şi procedurile de recuperare medicală a pacienţilor cu afecţiuni neurologice şi cardiace (după chirurgia cordului sau angioplastiile coronariene) în baza noastră de tratament.
 
De asemenea, în baza colaborărilor pe care le avem cu colegii noştri chirurgi din ţară, ne dorim ca OCH să devină un centru etalon în zonă în ceea ce priveşte chirurgia hepatobiliopancreatică, oncologică şi bariatrică.
 
Şi pentru a încheia într-o notă optimistă, ne propunem că în următorul an să realizăm la Ovidius Clinical Hospital prima intervenţie pe cord deschis. Chiar dacă pentru unii acest lucru pare irealizabil, (aşa cum acum trei ani tot acest proiect care se numeşte Ovidius Clinical Hospital părea irealizabil), vă asigur că dispunem atât de personal medical, cât şi de absolut toate dotările necesare pentru ca şi acest lucru să devină realitate!

Ovidius Clinical Hospital are în structura sa următoarele:

  • Compartiment de spitalizare continuă în specialităţi chirurgicale (chirurgie generală, urologie, ortopedie şi traumatologie, neurochirurgie, chirurgie vasculară, chirurgie toracică, chirurgie plastică si estetică) şi medicale (medicină internă, gastroenterologie, nefrologie, cardiologie, neurologie, oncologie medicală, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, endocrinologie, reumatologie, recuperare şi reabilitare medicală) şi compartimentul de anestezie şi terapie intensivă;
  • Compartiment de spitalizare de zi în specialităţile medicale mai sus menţionate;
  • Ambulatoriu de specialitate, cu opt cabinete, în specialităţile: chirurgie generală, chirurgie vasculară, obstetrică - ginecologie, urologie, ortopedie traumatologie, neurochirurgie, hematologie, endocrinologie, neurologie, cardiologie, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, nefrologie, medicina internă, gastroenterologie, oncologie medicală, reumatologie, recuperare şi reabilitare medicală, psihiatrie/psihologie, homeopatie, precum şi două săli de tratament;
  • Punct de recoltare pentru analize de sânge - Synevo;
  • Compartiment de endoscopie digestivă, diagnostică şi terapeutică;
  • Bază de recuperare şi reabilitare medicală;
  • Bloc operator;
  • Unitate de Transfuzii Sanguine;
  • Sterilizare;
  • Farmacie cu circuit închis;
  • Laborator de anatomie patologică;
  • Camera de gardă  pentru specialităţile anestezie şi terapie intensivă şi chirurgie generală. 
Ovidius Clinical Hospital, Ovidiu, Constanţa
Telefon: 0241.480.400/401
Email: office@ovidius-ch.ro
www.ovidius-ch.ro
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Cristi 14 Nov, 2019 13:25 Directorul medical pare o persoana cu bune intentii. Nu cred ca tolereaza angajarile pe relatii intr-un spital privat. Angajarile pe pile sunt sub standardul sistemului privat.