Interviu Metropolitan Life Asigurarea de viață este o formă de protecție financiară (II)
Interviu Metropolitan Life: Asigurarea de viață este o formă de protecție financiară (II)
25 Jul, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
10250
Marime text
-
Am înţeles că asigurarea de viaţă este o protecţie financiară. Vorbiţi-ne despre factorii de care depinde suma asigurată. De asemenea, care este asigurarea cea mai mică pe care aţi încheiat-o, dar şi cea mai mare?
Factorii de care depinde polița de asigurare sunt foarte variați.
Asigurarea de viață este o formă de protecție financiară cu rolul de a-i sprijini pe cei asigurați să își păstreze standardul de viață în cazul în care se întâmplă ceva neprevăzut. În afară de acoperirea datoriilor, asigurarea de viață poate reprezenta și un plan de studii pentru copii, sau poate oferi acel supliment necesar pentru pensie. Factorii de care depinde polița de asigurare sunt foarte variați. Pe lângă cei menționați anterior, precum vârsta, locul de muncă, capacitatea de economisire a fiecărui client, planurile pe termen lung, credite, alte cheltuieli, poate fi vorba și despre starea de sănătate, hobby-uri etc. Ceea ce este cel mai important de știut este faptul că asigurarea de viață nu prespune neapărat investiția majoră într-o poliță. Avem produse și planuri accesibile pentru toți clienții care au nevoie de noi.Asigurare de viață de grup, oferite de angajatori
Sunt și clienți care opteză pentru pachete complexe, precum cele care pot acoperi sume asigurate de peste un milion de euro, pentru o asigurare de grup oferită de un angajator sau peste 660.000 de euro pentru o asigurare individuală. De asemenea, familiile din România beneficiază de sprijinul nostru, prin inițiativele pe care le-am demarat de-a lungul timpului.În 2016, la fel ca și în anii trecuți, ne vom concentra atenția asupra familiilor cu copii, cărora vom continua să le oferim cele mai bune soluţii pentru protejarea sănătăţii şi veniturilor. Pornind de la această viziune asupra asigurărilor de viaţă, ne dorim ca Metropolitan Life să devină, în următorii 3 ani, primul asigurator ales de familiile cu copii din România. Bineînţeles, vom continua să investim în brand şi să valorificăm atributele cu care acesta este asociat.
-
Să presupunem că deţinătorul unei asigurări se accidentează, de exemplu chiar X. Cum şi când îşi primeşte banii X?
Clientul primește suma asigurată în aproximativ 3-5 zile.
Contractual, orice client care dorește să răscumpere suma asigurată poate beneficia de aceasta în termen de maximum 30 de zile de la transmiterea documentelor necesare. Pentru că știm cât este de important să fim alături de clienții noștri în cazul unui eveniment neprevăzut, cu promptitudine, suntem constant atenți la eficientizarea proceselor, astfel că, în cele mai multe cazuri clientul primește, cash sau în cont, suma asigurată în aproximativ 3-5 zile.-
Pe de altă parte, care este riscul rezilierii unui contract de asigurare de viaţă?
Pierderea protecției financiare în cazul unui eveniment neașteptat.
Rezilierea unui contract înainte ca acesta să ajungă la maturitate vine cu câteva dezavantaje. Printre cele mai importante este pierderea protecției, situație în care un eveniment neașteptat poate schimba major viitorul personal sau al întregii familii. O asigurare de viață poate avea și rolul de a prelua plata ratelor bancare în caz de șomaj, astfel că o reziliere anticipată ar anula acest beneficiu care oferă sprijin și confort într-un mediu nesigur și aflat în schimbare. Astfel de situații pot apărea în cazul polițelor care sunt destinate exclusiv protecției, care prevăd plata sumei asigurate în cazul în care evenimentul asigurat are loc și condițiile contractuale sunt îndeplinite.Există o perioadă de până la 3 ani, în care polița de economisire nu are valoare de răscumpărare.
În cazul produselor cu componentă de economisire, există o valoare de răscumparare - o sumă pe care compania o plătește în cazul în care clientul renunță la contract înainte de maturitatea acestuia, în funcție de primele plătite, tipul produsului și perioada în care s-a desfășurat contractul.De asemenea, clienții trebuie să aibă în vedere că există o perioadă de până la trei ani, la începutul polițelor cu componentă de economisire, timp în care polița nu are valoare de răscumpărare.
-
Metropolitan Life a semnat un parteneriat strategic prin care clienţii pot beneficia de pachete de asigurare de viaţă ataşate creditelor de consum. Explicaţi-ne la ce se referă mai exact aceste pachete?
Pachete de asigurare de viață atașate creditelor de consum
Planul nostru de dezvoltare cuprinde și parteneriatele locale de bancassurance cu 11 parteneri, atât bănci, cât și instituții financiare, printre care se numără: Garanti, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Piraeus, TBI, RCI Leasing, Credit Europe Bank, BRD.Anul acesta am semnat un parteneriat strategic cu Banca Transilvania, prin care clienții băncii pot beneficia de pachete de asigurare de viață atașate creditelor de consum.
-
Piaţa asigurărilor de viaţă este în creştere, foarte aproape de vârful atins în 2008. Cum credeţi că va evolua în următorii doi-trei ani?
Metropolitan Life este pregătită să răspundă organizaţiilor, în special segmentului de IMM-uri
Avem încredere că piața de asigurări va crește în următorii ani și avem speranța că beneficiile reale vor fi înțelese de un segment cât mai vast. Totodată, ținem cont de oportunitățile oferite de piață, spre exemplu dezvoltarea ariei B2B (business to business).Metropolitan Life este pregătită să răspundă organizaţiilor, în special segmentului de IMM-uri, cu un portofoliu de produse adecvat. Dacă privim industria HR, atât la nivel global, cât şi pe plan local, observăm o tendinţă de intensificare a competiţiei corporaţiilor pentru talente. Calitatea şi retenţia angajaţilor sunt dezideratele la care organizaţiile sunt din ce în ce mai atente, atât prin oferte salariale motivante, cât şi beneficii extra-salariale variate, iar aici intervine rolul nostru.
În ceea ce privește strategia noastră pe viitor, urmărim eficientizarea canalelor de distribuţie, astfel încât fiecare segment de piaţă să primească produsele într-un mod simplu şi accesibil. Metropolitan Life a dezvoltat o structură echilibrată de distribuţie, oferind diversitate şi acces multiplu, structură pe care o perfecţionează constant în funcţie de nevoile şi profilurile clienţilor.
Realizăm distribuţia atât prin intermediul consultanţilor, cât şi a reţelelor bancare şi prin telemarketing. Totodată, facem investiţii constante în dezvoltarea agenţiei - ea reprezentând unul dintre canalale importante de vânzări - prin digitalizarea procesului de vânzare, introducerea unor module noi de training online pentru manageri şi consultanţi şi creşterea forţei de vânzări.
De asemenea, vă invităm să vizitați și pagina Facebook a companiei Metropolitan Life!
Citește și partea I a interviului acordat de Metropolitan Life pentru ZIUA de Constanța: Asigurarea de viaţă poate fi accesibilă tuturor românilor. Interviu Metropolitan Life (I)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii