Provocările lucrătorilor migranţi în Regatul Unit
Provocările lucrătorilor migranţi în Regatul Unit
27 Jun, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
3800
Marime text
Ne amintim probabil cu amuzament momentele în care britanicii se aşteptau la o invazie a românilor, gata să imigreze în insulă. Milioane de oameni văd Regatul Unit al Mării Britanii ca pe o destinaţie bună pentru a porni de la zero sau pentru a-şi continua o carieră promiţătoare. Românii sunt atraşi şi ei de posibilităţile financiare, de un nivel de trai mai ridicat şi de o calitate a vieţii teoretic superioară.
În aparenţă, provocările pe care lucrătorii migranţi trebuie să le depăşească se limitează la găsirea unui loc de muncă şi la o chirie rezonabilă. Fără să minimalizam importanţa acestor două aspecte, care sunt cu adevărat esenţiale, există multe alte obstacole de depăşit. Din păcate, majoritatea celor care pleacă din ţara dezamăgiţi de situaţia internă sau sub impulsul momentului nu sunt cu adevărat pregătiţi.
Barierele lingvistice şi sociale sunt evident cele mai greu de depăşit, în timp ce unele obstacole tehnice au soluţii facile. Motivul principal pentru care majoritatea lucrătorilor migranţi aleg să îşi părăsească ţara de origine este acela de a câştiga mai mulţi bani decât ar putea acasă. Majoritatea nu intenţionează să se stabilească în occident, ci urmăresc să acumuleze un capital suficient de mare înainte să se întoarcă acasă. Între timp, trimit bani la cei rămăşi în ţara, iar acest transfer de bani poate îmbrăca mai multe forme.
Cheltuieli minime pentru transferul de bani
Deşi nu pare a fi o problemă centrală în viaţa imigranţilor, găsirea unui sistem optim de transfer de bani are o semnificaţie deosebită. Soluţiile cele mai evidente sunt acelea de a trimite bani din cont în cont bancar sau prin intermediul serviciilor consacrate precum Western Union şi Moneygram. Ele domină piaţa financiară la nivel global, sunt folosite de milioane de oameni şi sunt considerate ca fiind sigure. Din păcate, sunt şi cele mai scumpe, iar utilizatorii pot pierde aproape 10% la fiecare tranzacţie.Plata taxelor şi impozitelor datorate nu este opţională, însă un procent suplimentar de două cifre plătit operatorilor nu este necesar. Dacă până recent nu existau alternative reale, în momentul de faţă se pot trimite bani prin TransferGo şi alte servicii similare, cu cheltuieli semnificativ mai mici. Utilizatorii economisesc sume importante şi prin faptul că nu trebuie să convertească lire sterline în valută proprie la un curs neavantajos. Totul se face prin sistemul peer-to-peer, care este mai ieftin şi mai rapid.
Oricine a cumpărat un produs de pe internet îl poate folosi cu uşurinţă sau poate opta pentru unul dintre competitori. Diferenţele sunt minime şi, în orice caz, costurile sunt mult mai mici decât atunci când lucrezi cu o bancă. Cu cât frecvenţa tranzacţiilor este mai mare şi cu cât sumele sunt mai importante, cu atât mai mare este economia. Revoluţia telefoanelor mobile şi a tabletelor a început de mult, aşadar, nu e surprinzător că majoritatea companiilor FinTech le permit utilizatorilor să folosească aceste dispozitive pentru a monitoriza starea transferurilor de bani.
De ce trimit imigranţii bani în ţară?
Foarte puţini dintre cei care pleacă în Regatul Unit sau oriunde în Vest la lucru părăsesc ţara împreună cu întreaga familie. Majoritatea au rude acasă, câteodată chiar familia cea mai apropiată, care depinde de ei pentru ajutor financiar. Simplul fapt că au decis să plece la lucru în străinătate confirmă ideea că situaţia financiară a celor rămăşi este precară sau cel puţin departe de a fi ideală.În aceste condiţii, majoritatea transferurilor de bani se fac într-un singur sens, mai precis, dinspre lucrătorul migrant către familie şi rude. Aceşti bani sunt folosiţi fie pentru acoperirea cheltuielilor curente, a cursurilor de şcolarizare sau specializare, fie pentru investiţii. Cu caracter de excepţie, rudele rămase în ţară trimit bani celui plecat pentru a-l ajuta în momentele mai dificile sau pentru depăşirea unor obstacole cu caracter temporar.
Indiferent de motivele pentru care se trimit banii şi destinaţia lor, un lucru este cert: cheltuielile minime asociate transferului de bani sunt de dorit. Companiile FinTech acordă atenţia cuvenită lucrătorilor migranţi, chiar dacă ei reprezintă doar o parte a clienţilor lor. Cea mai bună dovadă este faptul că dezvoltatorii lucrează în permanenţă pentru a face platforma cât mai prietenoasă şi uşor de utilizat.
În combinaţie cu taxele mici şi comisioanele practic inexistente, aceste servicii se vând singure şi nu necesită multă reclamă. TransferGo, de exemplu, îşi încurajează utilizatorii să recomande serviciul prietenilor prin oferirea de bonusuri.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii