Campania MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Bonn
Campania MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Bonn
01 Apr, 2015 09:22
ZIUA de Constanta
1035
Marime text
Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, lansată de Ministerul Afacerilor Externe în cursul lunii februarie 2015, a continuat în această săptămână la Bonn, în Germania. Reprezentanţii conducerii Departamentului Consular au avut întâlniri cu membri ai comunităţilor româneşti din Germania și Cehia, precum şi cu diplomații români cu atribuții consulare din cadrul misiunilor diplomatice din Germania și alte ţări învecinate.
Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat proiectele de modernizare şi informatizare a reţelei şi serviciilor consulare desfăşurate de Ministerul Afacerilor Externe.
"Prin aceste proceduri informatizate, românii din străinătate au la dispoziţie mai multe posibilităţi de acces la informaţii înainte de a se prezenta la o secţie consulară şi pot evita deplasările repetate", a explicat el.
Reprezentanţii Departamentului Consular au insistat în discuţii şi asupra riscurilor implicării cetăţenilor români în raporturi de muncă ilegale şi au recomandat consultarea “Ghidului lucrătorului român în Germania“, editat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi al Persoanelor Vârstnice, cu sprijinul Ministerul Afacerilor Externe.
Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se confruntă românii care călătoresc sau muncesc în străinătate este dialogul permanent cu ei şi cu reprezentanţii lor.
Reprezentanţii conducerii Departamentului Consular au participat la Bonn şi la o reuniune regională cu consulii din Germania (Berlin, Munchen, Bonn), Cehia (Praga), Polonia (Varşovia), Elveția (Berna) şi Danemarca (Copenhaga), în scopul realizării unui schimbul de bune practici în ceea ce priveşte folosirea sistemului informatic consular integrat, denumit generic "E-Cons".
Etapa a doua a campaniei “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” va continua în Franţa. Campania are rolul de a explica direct cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziţie atât prin intermediul platformei E-Cons, cât şi a sistemelor în curs de implementare.
Informaţii suplimentare :
Departamentul Consular a derulat în ultimii doi ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile determinate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, pentru a răspunde în mod adecvat cerinţelor în creştere ale comunităților românești stabilite în străinătate. Astfel, departamentul Consular a dezvoltat platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente informatice de profil :
Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza (implementat şi funcţional);
Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);
Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass (implementat şi funcţional);
Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);
Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de implementare).
Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat proiectele de modernizare şi informatizare a reţelei şi serviciilor consulare desfăşurate de Ministerul Afacerilor Externe.
"Prin aceste proceduri informatizate, românii din străinătate au la dispoziţie mai multe posibilităţi de acces la informaţii înainte de a se prezenta la o secţie consulară şi pot evita deplasările repetate", a explicat el.
Reprezentanţii Departamentului Consular au insistat în discuţii şi asupra riscurilor implicării cetăţenilor români în raporturi de muncă ilegale şi au recomandat consultarea “Ghidului lucrătorului român în Germania“, editat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi al Persoanelor Vârstnice, cu sprijinul Ministerul Afacerilor Externe.
Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se confruntă românii care călătoresc sau muncesc în străinătate este dialogul permanent cu ei şi cu reprezentanţii lor.
Reprezentanţii conducerii Departamentului Consular au participat la Bonn şi la o reuniune regională cu consulii din Germania (Berlin, Munchen, Bonn), Cehia (Praga), Polonia (Varşovia), Elveția (Berna) şi Danemarca (Copenhaga), în scopul realizării unui schimbul de bune practici în ceea ce priveşte folosirea sistemului informatic consular integrat, denumit generic "E-Cons".
Etapa a doua a campaniei “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” va continua în Franţa. Campania are rolul de a explica direct cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziţie atât prin intermediul platformei E-Cons, cât şi a sistemelor în curs de implementare.
Informaţii suplimentare :
Departamentul Consular a derulat în ultimii doi ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile determinate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, pentru a răspunde în mod adecvat cerinţelor în creştere ale comunităților românești stabilite în străinătate. Astfel, departamentul Consular a dezvoltat platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente informatice de profil :
Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza (implementat şi funcţional);
Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);
Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass (implementat şi funcţional);
Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);
Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de implementare).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii