Comunicat de presă - MAE Tabloul de bord al Pieţei Unice
Comunicat de presă - MAE: Tabloul de bord al Pieţei Unice
13 Oct, 2015 15:24
ZIUA de Constanta
1080
Marime text
În privinţa transpunerii directivelor, România asigură o conformitate sporită cu directivele UE (calitatea transpunerii), deficitul de conformitate fiind de 0,5% (sub media UE – de 0,7%). De asemenea, faţă de ultima raportare, întârzierea cu care sunt preluate directivele în dreptul intern s-a redus la 8,1 luni, faţă de 10,7 luni, ceea ce reflectă şi faptul că nu există directive netranspuse mai vechi de 2 ani. Cu toate acestea, există un deficit de transpunere de 1,2%, care necesită măsuri din partea instituţiilor de linie competente, în vederea preluării directivelor restante în perioada imediat următoare.
În ceea ce priveşte acţiunile în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor privind incorecta transpunere sau aplicare a dreptului UE, declanşate de Comisia Europeană împotriva României, rezultatele rămân în continuare bune. Numărul acţiunilor privind Piaţa Unică aflate în desfășurare (24 de dosare) este în scădere cu 4 față de raportarea anterioară și cu 3 sub media înregistrată la nivelul UE.
Cu o durată medie de soluţionare de 24,4 luni, România rămâne sub durata medie la nivelul UE, care este de 29,1 luni.
De la data aderării României la UE şi până în prezent, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene nu a pronunţat nicio hotărâre de condamnare a statului român pentru neîndeplinirea obligaţiilor care rezultă din tratatele UE.
Performanţele României în privinţa sistemului Solvit sunt în continuare bune, cu o rată de soluţionare a cazurilor de 99%, în condiţiile în care numărul acestora se menţine în continuare foarte ridicat.
Informaţii suplimentare:
Serviciul SOLVIT este o reţea de soluţionare a problemelor, în cadrul căreia statele membre ale UE/SEE conlucrează pentru a soluţiona, fără utilizarea unor proceduri birocratice, situaţiile survenite din cauza aplicării necorespunzătoare a legislaţiei privind piaţa internă, în context transfrontalier, de către autorităţile publice.
Sistemul este direct accesibil publicului, gratuit, iar termenul pentru identificarea unei soluţii este de maximum zece săptămâni.
În ceea ce priveşte acţiunile în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor privind incorecta transpunere sau aplicare a dreptului UE, declanşate de Comisia Europeană împotriva României, rezultatele rămân în continuare bune. Numărul acţiunilor privind Piaţa Unică aflate în desfășurare (24 de dosare) este în scădere cu 4 față de raportarea anterioară și cu 3 sub media înregistrată la nivelul UE.
Cu o durată medie de soluţionare de 24,4 luni, România rămâne sub durata medie la nivelul UE, care este de 29,1 luni.
De la data aderării României la UE şi până în prezent, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene nu a pronunţat nicio hotărâre de condamnare a statului român pentru neîndeplinirea obligaţiilor care rezultă din tratatele UE.
Performanţele României în privinţa sistemului Solvit sunt în continuare bune, cu o rată de soluţionare a cazurilor de 99%, în condiţiile în care numărul acestora se menţine în continuare foarte ridicat.
Informaţii suplimentare:
Serviciul SOLVIT este o reţea de soluţionare a problemelor, în cadrul căreia statele membre ale UE/SEE conlucrează pentru a soluţiona, fără utilizarea unor proceduri birocratice, situaţiile survenite din cauza aplicării necorespunzătoare a legislaţiei privind piaţa internă, în context transfrontalier, de către autorităţile publice.
Sistemul este direct accesibil publicului, gratuit, iar termenul pentru identificarea unei soluţii este de maximum zece săptămâni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii