Comunicat MAE - Lansarea Programului MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare - ediţia 2016”
Comunicat MAE - Lansarea Programului MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare - ediţia 2016”
19 Feb, 2016 14:04
ZIUA de Constanta
1340
Marime text
Ministerul Afacerilor Externe demarează, la 19 februarie 2016, ediţia 2016 a programului “Dialog cu diaspora pe teme consulare”, care are ca obiectiv informarea celor mai numeroase comunităţi de români care locuiesc în străinătate cu privire la programele și proiectele derulate de MAE pentru modernizarea activității consulare. Acest proiect de comunicare și interacțiune directă a celor 3 actori principali ai activității consulare – cetățeanul român, consuli și Centrala MAE - este la a doua ediție, fiind lansat în anul 2015, bucurându-se de un real interes în rândul comunităților românești.
Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se va desfășura în prima jumătate a anului 2016 în statele cu comunităţi importante de români unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Astfel, o echipă a Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons. Primele întâlniri vor avea în cursul acestei săptămâni la Madrid.
În cadrul întâlnirilor cu românii din diaspora, reprezentanții Centralei MAE vor putea să discute direct cu aceştia problemele cu care se confruntă în plan consular, precum şi cele mai eficiente modalități de soluționare pe termen lung.
Echipa Ministerului Afacerilor Externe va organiza cu acest prilej și reuniuni regionale cu diplomații cu atribuţii consulare din statele aflate în proximitatea celor vizate direct de campanie, în vederea schimbului de bune practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a „Manualului de proceduri consulare”. La reuniuni vor participa şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR).
Informaţii suplimentare:
Departamentul Consular a dezvoltat în ultimii trei ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile legate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, astfel încât reţeaua consulară să poată face faţă solicitărilor de servicii şi de asistenţă consulară în situații de urgenţă, la parametrii optimi de eficiență și operativitate.
Departamentul Consular a dezvoltat astfel platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente informatice în domeniul consular. Datorită implementării acestor instrumente moderne, cetăţenii români au posibilitatea de a accesa mult mai uşor informaţiile consulare, nu mai sunt nevoiţi să meargă la oficiul consular doar pentru obţinerea unor informaţii, timpul petrecut la ghişeu este mai redus, iar acolo unde este posibil, depunerea unor documente se face online. Sistemul implementat uşurează şi munca funcţionarilor consulari şi contribuie la o gestionare mai eficientă a activităţii consulare.
Platforma E-cons<http://www.mae.ro/sites/default/files/file/userfiles/file/pdf/servicii-consulare/sistemul_econs.pdf> reuneşte următoarele componente:
Ø Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza<http://evisa.mae.ro/> (implementat şi funcţional);
Ø Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV<http://www.mae.ro/node/29939> (implementat şi funcţional);
Ø Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass<http://www.mae.ro/node/29940> (implementat şi funcţional);
Ø Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS<https://www.informatiiconsulare.ro/default.aspx> (implementat şi funcţional);
Ø Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni<http://www.mae.ro/node/29070> (în curs de finalizare).
Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se va desfășura în prima jumătate a anului 2016 în statele cu comunităţi importante de români unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Astfel, o echipă a Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons. Primele întâlniri vor avea în cursul acestei săptămâni la Madrid.
În cadrul întâlnirilor cu românii din diaspora, reprezentanții Centralei MAE vor putea să discute direct cu aceştia problemele cu care se confruntă în plan consular, precum şi cele mai eficiente modalități de soluționare pe termen lung.
Echipa Ministerului Afacerilor Externe va organiza cu acest prilej și reuniuni regionale cu diplomații cu atribuţii consulare din statele aflate în proximitatea celor vizate direct de campanie, în vederea schimbului de bune practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a „Manualului de proceduri consulare”. La reuniuni vor participa şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR).
Informaţii suplimentare:
Departamentul Consular a dezvoltat în ultimii trei ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile legate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, astfel încât reţeaua consulară să poată face faţă solicitărilor de servicii şi de asistenţă consulară în situații de urgenţă, la parametrii optimi de eficiență și operativitate.
Departamentul Consular a dezvoltat astfel platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente informatice în domeniul consular. Datorită implementării acestor instrumente moderne, cetăţenii români au posibilitatea de a accesa mult mai uşor informaţiile consulare, nu mai sunt nevoiţi să meargă la oficiul consular doar pentru obţinerea unor informaţii, timpul petrecut la ghişeu este mai redus, iar acolo unde este posibil, depunerea unor documente se face online. Sistemul implementat uşurează şi munca funcţionarilor consulari şi contribuie la o gestionare mai eficientă a activităţii consulare.
Platforma E-cons<http://www.mae.ro/sites/default/files/file/userfiles/file/pdf/servicii-consulare/sistemul_econs.pdf> reuneşte următoarele componente:
Ø Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza<http://evisa.mae.ro/> (implementat şi funcţional);
Ø Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV<http://www.mae.ro/node/29939> (implementat şi funcţional);
Ø Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass<http://www.mae.ro/node/29940> (implementat şi funcţional);
Ø Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS<https://www.informatiiconsulare.ro/default.aspx> (implementat şi funcţional);
Ø Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni<http://www.mae.ro/node/29070> (în curs de finalizare).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii