Reuniunea consulară regională - “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Atena
Reuniunea consulară regională - “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Atena
19 Jun, 2015 14:50
ZIUA de Constanta
1084
Marime text
În contextul campaniei “Dialog cu diaspora pe teme consulare”, demarată anul acesta de către Ministerul Afacerilor Externe, la data de 18 iunie 2015 a avut loc la Atena o nouă etapă a acestei acțiuni de comunicare consulară. Cu această ocazie conducerea Departamentului Consular, reprezentată de către directorul general Bogdan Stănescu, a avut o întâlnire cu reprezentanții comunităţii româneşti din Republica Elenă.
La eveniment a participat şi ambasadorul României în Republica Elenă, Lucian Fătu, care a adresat un cuvânt de bun venit participanților și a salutat inițiativa Departamentului Consular de a centra acțiunea pe dialogul cu comunitatea românească, beneficiară directă a programelor consulare ale MAE.
Întâlnirea cu reprezentanții asociațiilor românești din Republica Elenă a oferit cadrul necesar atât pentru prezentarea de către conducerea Departamentului Consular a acțiunilor de modernizare a serviciilor consulare, cât și pentru dezbaterea unor situaţii concrete cărora rețeaua consulară trebuie să le facă față în prezent, urmare creșterii continue a numărului de servicii solicitate de către cetățenii români din străinătate.
Bogdan Stănescu a prezentat stadiul implementării proiectului de modernizare a serviciilor consulare – Sistemul Informatic Integrat Consular – E-Cons, cu toate componentele sale.
Directorul general al Departamentului Consular a preconizat că până la sfârşitul anului va fi funcţional şi Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC), singura componentă rămasă în curs de implementare. Această platformă informatică va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate într-un mod eficient, beneficiind de un confort crescut datorită posibilității de a interacționa on-line cu funcționarii consulari, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiți să se deplaseze în mod repetat la ghișeu, eliminându-se, astfel, barierele birocratice și cele geografice.
La rândul său, ambasadorul României la Atena a mulțumit asociațiilor de români pentru buna colaborare: “Organizațiile românilor din Grecia sunt unele de tradiție, sunt un partener important”.
Reprezentanții asociațiilor românești și-au exprimat interesul pentru acțiunile MAE de modernizare a serviciilor consulare și au asigurat că vor sprijini promovarea acestor inițiative.
Totodată, în marja reuniunii cu reprezentanții comunității românești din Grecia, a avut loc și o ședință de lucru cu diplomații români cu atribuții consulare la nivel regional (Republica Elenă, Turcia, Cipru, Serbia, Bosnia-Herțegovina, Liban, Maroc, Algeria, Tunisia, Egipt, Siria, Irak și Iran), dedicată problematicii specifice, de natură consulară, gestionată de fiecare oficiu consular.
În privința sistemului Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS, funcțional de la data de 5 ianuarie 2015, a fost prezentată o situație a numărului și tipurilor de solicitări primite de la cetățenii români: 503.397 apeluri telefonice și emailuri; 293.009 apeluri care au accesat robotulul telefonic, din care 114.392 au ajuns la operatori. “Datele din raportările call-center-ului ne arată ceva foarte important: clasamentul serviciilor consulare prestate de consulate ne oferă posibilitatea dimensionării efortului logistic și a necesității de personal. Uitându-ne la totalul de circa 500 de mii de solicitări de până acum, estimăm că sistemul imformatic va prelua până la finalul anului aproximativ un milion de solicitări. Dacă adăugăm circa un milion de servicii consulare prestate de rețeaua consulară, ajungem la un total de 2 milioane de servicii. La acestea trebuie să adăugăm și serviciile necuantificabile – deplasări la penitenciare, situații consulare deosebite, etc. Toate acestea ne arată presiunea deosebită la care este supus personalul din rețeaua consulară”, a afirmat Bogdan Stănescu, care a mulțumit, pe această cale, consulilor pentru eforturile făcute în acțiunile de asistență și protecție consulară.
La eveniment a participat şi ambasadorul României în Republica Elenă, Lucian Fătu, care a adresat un cuvânt de bun venit participanților și a salutat inițiativa Departamentului Consular de a centra acțiunea pe dialogul cu comunitatea românească, beneficiară directă a programelor consulare ale MAE.
Întâlnirea cu reprezentanții asociațiilor românești din Republica Elenă a oferit cadrul necesar atât pentru prezentarea de către conducerea Departamentului Consular a acțiunilor de modernizare a serviciilor consulare, cât și pentru dezbaterea unor situaţii concrete cărora rețeaua consulară trebuie să le facă față în prezent, urmare creșterii continue a numărului de servicii solicitate de către cetățenii români din străinătate.
Bogdan Stănescu a prezentat stadiul implementării proiectului de modernizare a serviciilor consulare – Sistemul Informatic Integrat Consular – E-Cons, cu toate componentele sale.
Directorul general al Departamentului Consular a preconizat că până la sfârşitul anului va fi funcţional şi Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC), singura componentă rămasă în curs de implementare. Această platformă informatică va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate într-un mod eficient, beneficiind de un confort crescut datorită posibilității de a interacționa on-line cu funcționarii consulari, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiți să se deplaseze în mod repetat la ghișeu, eliminându-se, astfel, barierele birocratice și cele geografice.
La rândul său, ambasadorul României la Atena a mulțumit asociațiilor de români pentru buna colaborare: “Organizațiile românilor din Grecia sunt unele de tradiție, sunt un partener important”.
Reprezentanții asociațiilor românești și-au exprimat interesul pentru acțiunile MAE de modernizare a serviciilor consulare și au asigurat că vor sprijini promovarea acestor inițiative.
Totodată, în marja reuniunii cu reprezentanții comunității românești din Grecia, a avut loc și o ședință de lucru cu diplomații români cu atribuții consulare la nivel regional (Republica Elenă, Turcia, Cipru, Serbia, Bosnia-Herțegovina, Liban, Maroc, Algeria, Tunisia, Egipt, Siria, Irak și Iran), dedicată problematicii specifice, de natură consulară, gestionată de fiecare oficiu consular.
În privința sistemului Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS, funcțional de la data de 5 ianuarie 2015, a fost prezentată o situație a numărului și tipurilor de solicitări primite de la cetățenii români: 503.397 apeluri telefonice și emailuri; 293.009 apeluri care au accesat robotulul telefonic, din care 114.392 au ajuns la operatori. “Datele din raportările call-center-ului ne arată ceva foarte important: clasamentul serviciilor consulare prestate de consulate ne oferă posibilitatea dimensionării efortului logistic și a necesității de personal. Uitându-ne la totalul de circa 500 de mii de solicitări de până acum, estimăm că sistemul imformatic va prelua până la finalul anului aproximativ un milion de solicitări. Dacă adăugăm circa un milion de servicii consulare prestate de rețeaua consulară, ajungem la un total de 2 milioane de servicii. La acestea trebuie să adăugăm și serviciile necuantificabile – deplasări la penitenciare, situații consulare deosebite, etc. Toate acestea ne arată presiunea deosebită la care este supus personalul din rețeaua consulară”, a afirmat Bogdan Stănescu, care a mulțumit, pe această cale, consulilor pentru eforturile făcute în acțiunile de asistență și protecție consulară.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii