Dotare şi misiuni executate de către Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne
Dotare şi misiuni executate de către Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne
19 Jul, 2013 11:33
ZIUA de Constanta
1519
Marime text
Dotare şi misiuni executate de către Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne
Aeronave din dotare
De-a lungul timpului, structura de aviaţie a fost dotată cu mai multe tipuri de aeronave:
Misiuni executate de Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I.
I.G.Av. este specializat în executarea misiunilor de zbor operative şi cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, al comunităţii, cât şi la solicitarea altor instituţii ale statului.
Din punct de vedere operaţional, Inspectoratul General de Aviaţie realizează managementul integrat al unităţilor speciale de aviaţie subordonate: Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Tulcea, şi Detaşamentul Aeromedical, având competenţă teritorială generală.
Tipuri de misiuni
2004 – începutul cooperării; Inspectoratul General de Aviaţie (atunci sub denumirea Unitatea Specială de Aviaţie) este desemnat operator aerian pentru Ministerul Sănătăţii (SMURD).
15.06.2011 – Înfiinţarea Detaşamentului Aeromedical în conformitate cu prevederile Strategiei dezvoltării aviaţiei M.A.I. 2010 – 2020
Prin activitatea Detaşamentului Aeromedical, I.G.Av. este componentă a Sistemului Naţional de Servicii Medicale de Urgenţă şi Prim Ajutor Calificat, executând misiuni de zbor în calitate de operator aerian al SMURD.
Misiunile sunt de trei tipuri - primare, secundare, speciale. Misiunile sunt executate cu şase elicoptere medicale EC-135 şi un avion medical tip Piper Cheyenne 3A.
Operaţional, misiunile sunt asigurate de către Detaşamentul Aeromedical, prin şase Puncte de Operare Aeromedicale (Bucureşti, Tg. Mureş, Iaşi, Arad, Craiova și Constanța).
Detaşamentul Aeromedical este structurat pe şase puncte de operare aeromedicale: Bucureşti, Tg. Mureş, Iaşi, Arad, Craiova şi Constanţa, urmând să se înfiinţeze alte două puncte la Galaţi şi Zalău.
Dotarea cu aeronave: - şase elicoptere de tip EC-135, 1 avion Piper Cheyenne III, iar până la sfârşitul anului 2014 vor mai fi achiziţionate 3 elicoptere.
Misiuni externe
Misiunile externe au debutat în august 2007, când un elicopter de tip MI 17 dotat cu sistem de stingere a incendiilor a executat o misiune în Grecia.
Au urmat, în perioada 2008-2012 participări la operaţiuni comune, de prevenire şi combatere a migraţiei ilegale şi a contrabandei la graniţele Uniunii Europene, parte a programului European Patrols Network, coordonat de FRONTEX:
Misiunile desfăşurate de piloţii români au fost apreciate şi de coordonatorul Centrului Internaţional de Coordonare FRONTEX din Pireu, locotenent comandor Stylos Koukoulis, care a subliniat contribuţia deosebit de importantă, afirmând că viziunea sa pentru viitor în cadrul operaţiunilor FRONTEX este reprezentată de folosirea elicopterelor şi echipajelor de zbor româneşti alături de navele rapide ale gărzilor de coastă.
Aeronave din dotare
De-a lungul timpului, structura de aviaţie a fost dotată cu mai multe tipuri de aeronave:
- avioane: YU-52, 54, Lockheed-10, Fiesler-Stork, Sokol, Fleet F10, Polikarpov PO-2, Klemm-25/35, Heinkel-111, Focker Wolf-209, Taifun, Zlin, L-60 Brigadier, AERO-45, LI-2, SUPER-AERO, AN-2, BN-2;
- elicoptere: MI-4, MI-8, Alouette II, Alouette III (IAR-316B).
Misiuni executate de Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I.
I.G.Av. este specializat în executarea misiunilor de zbor operative şi cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, al comunităţii, cât şi la solicitarea altor instituţii ale statului.
Din punct de vedere operaţional, Inspectoratul General de Aviaţie realizează managementul integrat al unităţilor speciale de aviaţie subordonate: Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Tulcea, şi Detaşamentul Aeromedical, având competenţă teritorială generală.
Tipuri de misiuni
- cercetare şi supraveghere aeriană;
- căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate;
- sprijinul aerian al forţelor de intervenţie (paraşutări, lansări folosind fast-rope etc.);
- transport aerian (trupe sau materiale);
- transportul hranei şi al materialelor medicale în zone afectate de dezastre;
- misiuni de stingere a incendiilor;
- supravegherea frontierei în cooperare cu Poliţia de Frontieră;
- misiuni de transport aeromedical de urgenţă în cadrul S.M.U.R.D.;
- misiuni internaţionale (supravegherea frontierei externe a U.E. în cooperare cu FRONTEX, intervenţie în zone afectate de dezastre şi calamităţi naturale);
- comandă şi control prin supravegherea şi coordonarea din aer a operaţiunilor şi acţiunilor structurilor M.A.I. şi transmiterea de imagini în timp real în centrele operaţionale.
2004 – începutul cooperării; Inspectoratul General de Aviaţie (atunci sub denumirea Unitatea Specială de Aviaţie) este desemnat operator aerian pentru Ministerul Sănătăţii (SMURD).
15.06.2011 – Înfiinţarea Detaşamentului Aeromedical în conformitate cu prevederile Strategiei dezvoltării aviaţiei M.A.I. 2010 – 2020
Prin activitatea Detaşamentului Aeromedical, I.G.Av. este componentă a Sistemului Naţional de Servicii Medicale de Urgenţă şi Prim Ajutor Calificat, executând misiuni de zbor în calitate de operator aerian al SMURD.
Misiunile sunt de trei tipuri - primare, secundare, speciale. Misiunile sunt executate cu şase elicoptere medicale EC-135 şi un avion medical tip Piper Cheyenne 3A.
Operaţional, misiunile sunt asigurate de către Detaşamentul Aeromedical, prin şase Puncte de Operare Aeromedicale (Bucureşti, Tg. Mureş, Iaşi, Arad, Craiova și Constanța).
Detaşamentul Aeromedical este structurat pe şase puncte de operare aeromedicale: Bucureşti, Tg. Mureş, Iaşi, Arad, Craiova şi Constanţa, urmând să se înfiinţeze alte două puncte la Galaţi şi Zalău.
Dotarea cu aeronave: - şase elicoptere de tip EC-135, 1 avion Piper Cheyenne III, iar până la sfârşitul anului 2014 vor mai fi achiziţionate 3 elicoptere.
Misiuni externe
Misiunile externe au debutat în august 2007, când un elicopter de tip MI 17 dotat cu sistem de stingere a incendiilor a executat o misiune în Grecia.
Au urmat, în perioada 2008-2012 participări la operaţiuni comune, de prevenire şi combatere a migraţiei ilegale şi a contrabandei la graniţele Uniunii Europene, parte a programului European Patrols Network, coordonat de FRONTEX:
- Joint Operation EPN Euxin– 2008
- Joint Operation POSEIDON SEA – 2010, 2011
- Joint Operation POSEIDON LAND – 2010, 2012
- Joint Operation RABIT – 2009, 2010
Misiunile desfăşurate de piloţii români au fost apreciate şi de coordonatorul Centrului Internaţional de Coordonare FRONTEX din Pireu, locotenent comandor Stylos Koukoulis, care a subliniat contribuţia deosebit de importantă, afirmând că viziunea sa pentru viitor în cadrul operaţiunilor FRONTEX este reprezentată de folosirea elicopterelor şi echipajelor de zbor româneşti alături de navele rapide ale gărzilor de coastă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii