Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:29 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

IPJ Giurgiu Principalele direcții de acțiune şi obiective pentru anul 2024

ro

20 Feb, 2024 15:08 614 Marime text
COMUNICAT DE PRESĂ
Nr. 55 din 20.02.2024
 
 
Peste 6.800 de misiuni, în anul 2023
 
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vlașca” al Judeţului Giurgiu și-a prezentat, astăzi, bilanțul activității, în anul 2023. Evenimentul s-a desfășurat în prezența prim adjunctului inspectorului general al IGSU, col. Florea Constantin și a prefectului județului Giurgiu, Florentina Stănculescu.
Anul trecut, principalele direcții de acțiune ale inspectoratului au fost:
  • asigurarea unei intervenții rapide și eficiente în zona de competență;
  • pregătirea continuă a personalului operativ pentru îndeplinirea misiunilor;
  • mobilizarea resurselor și a tehnicii necesare fiecărei intervenții.
Peste 20.700 de apeluri “112”
Anul trecut, peste 20.700 de apeluri “112” au fost direcționate pompierilor, fiind vorba despre incendii, accidente rutiere sau casnice, explozii, inundații sau alte efecte ale fenomene meteorologice periculoase, cazuri medicale, de salvare a unor persoane sau animale.
Cele șapte structuri operative au fost angrenate în 6.803 intervenții, recunoașteri și exerciții în zona de competenţă, cu o medie zilnică de aproximativ 19 misiuni, în scădere cu circa 11% față de anul 2022.
4.480 de intervenții SMURD
În anul 2023, s-au înregistrat 4.480 de intervenții ale echipajelor de acordare a primului ajutor medical (SMURD), cu o pondere de 65,8% din totalul misiunilor.
În urma acestora, peste 4.400 de adulți și copii au fost asistaţi de paramedicii Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare Giurgiu.
Numărul intervenţiilor SMURD la care au participat subunităţile inspectoratului a scăzut cu 12%, față de anul 2022.
Peste 240 de angajați MAI și CFR, instruiți în domeniul acordării primului ajutor
Anul trecut, 194 de polițiști, 35 jandarmi și 11 angajați ai Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” au participat la sesiunile de pregătire pentru acordarea primului ajutor de bază. Activitățile, susținute de coordonatorul SMURD și de paramedici, au constat, atât în pregătire teoretică, cât și practică, fiind prezentate: suportul vital de bază la adult, copil și sugar; poziția laterală de siguranță; dezobstrucția căilor aeriene la adult, copil și sugar; imobilizarea / extragerea de urgență; hemostaza provizorie (oprirea unei hemoragii); manevrele de resuscitare; situațiile speciale frecvent întâlnite (exemple: pacient electrocutat; înecat; intoxicat; AVC; victimă a unui accident) etc.

Mai puține incendii în locuințe / gospodării / auto, față de anul 2022
Din numărul total al acțiunilor de intervenție, 1.157 au fost incendii, astfel:
  • 325 de incendii în locuințe, gospodării, mijloace de transport etc., în scădere cu 17% față de anul 2022.
În cele mai multe cazuri, incendiile au fost provocate de:
  • scurtcircuite: instalații și aparate electrice defecte;
  • coșuri de fum defecte/ necurățate de funingine sau neprotejate termic;
  • jarul căzut din sistemele de încălzit pe materiale combustibile;
  • mijloacele de încălzire improvizate;
  • focul deschis în spații deschise / închise;
  • fumatul în locuri nepermise.
Acestea au fost stinse independent și în cooperare cu Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență.

 
  • 832 incendii de vegetație uscată, în creștere cu 16% față de anul 2022.
 
          Celelalte acțiuni de intervenție au vizat:
  • asistenţa persoanelor: 200 de misiuni, în creștere cu 14% (sprijin SAJ, transportul pacienților supraponderali, deblocare uși);
  • alte situaţii de urgenţă: 389 de misiuni, în scădere cu 49% (fenomene meteo periculoase, asanare muniție etc.);  
  • protecţia mediului: 39 de misiuni, în scădere cu 76% (sablare carosabil);
  • salvări de animale: 49 de misiuni, în creștere cu 9%;
  • inundații: 11 misiuni, în scădere cu 54%;
  • asigurarea / supravegherea zonei de producere probabilă a situaţiei de urgență: 69 de misiuni, în creștere cu 23%;
  • recunoaștere a obiectivelor: 76 de misiuni, în creștere cu 58%;
  • exerciții cu forțe și mijloace în teren: 122 de misiuni, în creștere cu 93%;
  • sesizări neconfirmate: 211, în creștere cu 121%.
Misiuni pirothnice
Pe linie pirotehnică, în anul 2023, personalul specializat în asanarea teritoriului de muniția rămasă neexplodată a executat 25 de misiuni de cercetare, detectare, identificare, ridicare, transport, depozitare și distrugere a muniției.
Pe raza județului Giurgiu au fost găsite 37 de muniții și elemente de muniție, fiind vorba despre proiectile explozive, perforante, bombe de aruncător, grenade defensive, cartușe de infanterie etc.
Antrenamente, exerciții de alarmare / evacuare /cu forțe și mijoace în teren
În domeniul înștiințării-alarmării, anul trecut, au fost efectuate 12 antrenamente de înștiințare / prealarmare în cooperare cu autoritățile publice locale și operatori economici. De asemenea, au fost executate 14 exerciții de alarmare și evacuare la nivelul unităților administrativ teritoriale, prin intermediul cărora a fost verificată viabilitatea planurilor de evacuare în situații de urgență, cinci exerciții de evacuare în spitale și 36 de exerciții în instituțiile de învățământ.

În anul 2023, s-au desfășurat patru exerciții tactice județene, având scopul de a testa gradul de acoperire a riscurilor identificate în zona de competență, fiind vizate:
  • producerea unui cutremur de pământ, în luna martie;
  • accidente, avarii, explozii, incendii sau alte evenimente în activitățile nucleare sau radiologice, în luna mai;
  • accidente, avarii, explozii și incendii în industrie, inclusiv prăbușiri de teren cauzate de exploatări miniere sau alte activități tehnologice, în luna august;
  • accidente și incendii în activități de transport, în luna octombrie.
Activitatea Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență
În anul 2023, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-a întrunit în trei ședințe ordinare și cinci extraordinare, în urma cărora au fost adoptate opt hotărâri.
De asemenea, membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, președinților Comitetelor Locale penteu Situații de Urgență, șefilor Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență și mass-mediei, le-au fost transmise 153 de mesaje referitoare la informări / atenționări / avertizări hidro-meteorologice.
658 de controale desfășurate de Inspecția de Prevenire
În anul 2023, în domeniul prevenirii situațiilor de urgență, au fost efectuate 658 de controale de prevenire la obiective de investiții, operatori economici, instituții publice, construcții hidrotehnice, Serviciile Private pentru Situații de Urgență, Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență, la nivelul unor localități, precum și audituri la persoane autorizate care efectuează lucrări în domeniul apărării împotriva incendiilor. Numărul acestor controale a crescut cu aproximativ 18% față de anul 2022.
Au fost aplicate:
  • 1.837 de avertismente scrise, în creștere de 40% față de anul 2022;
  • 228 de amenzi în cuantum de 2.813.105 lei, în creștere cu 43% față de anul 2022.
Modernizare instituțională
În anul 2023, a fost implementat, în proporție de 90 %, proiectul de “Reabilitare termică a clădirii Detașamentului de Pompieri Giurgiu în vederea creșterii performanței energetice” din Giurgiu, str. Uzinei, nr. 48, în cadrul apelului de proiecte cu titlul POR/2020/3/3.1/B/2/NE,SE,SM, Axa prioritară 3, Prioritatea de investiții 3.1 - Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice și în sectorul locuințelor.
De asemenea, au fost finalizate două proiecte în care Consiliul Județean a fost partener principal, ISU Giurgiu fiind unul dintre beneficiari. Astfel, prin proiectul denumit “Parteneriate pentru prevenirea dezastrelor, pentru o regiune sigură” au intrat în dotarea inspectoratului:
  • două autospeciale pentru transportul apei, cu o capacitate de 20 tone, dotate cu pompe de refulare a apei;
  • un sistem de căutare-salvare prevăzut cu o cameră și braț telescopic;
  • patru aparate de protecție respiratorie dotate cu camere cu termoviziune integrată.
De asemenea, până la sfârsitul anului trecut au fost recepționate autospecialele și echipamentele prevăzute prin proiectul “Investiții pentru o zonă sigură: județul Giurgiu și districtul Ruse - ISR”, astfel:
  • o autospecială cu sistem de hidroperforare;
  • trei autospeciale pentru munca operativă;
  • un autoatelier reparații auto, complet echipat;
  • trei complete individuale de salvare la înălțime
  • un complet colectiv de salvare la înălțime;
  • un sistem modular pentru sprijinirea malurilor
  • șapte camere cu termoviziune pentru identificarea focarelor și evaluare rapidă.
Principalele direcții de acțiune şi obiective pentru anul 2024
  • asigurarea capacității de răspuns pentru gestionarea situațiilor de urgență și acoperirea riscurilor identificate la nivel județean;
  • consolidarea capacității de pregătire în situații de urgență a populației, a autorităților, precum și a instituțiilor și operatorilor privați, în special a obiectivelor sursă de risc;
  • dezvoltarea mecanismelor de cooperare intra/interinstituționale și creșterea gradului de interoperabilitate cu celelalte structuri /componente ale Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență de la nivel județean;
  • acoperirea nevoilor de personal și continuarea activităților de pregătire profesională specifică a acestuia, pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite cetățenilor.
 
 
Compartimentul Informare și Relații Publice
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii