Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:22 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ISU Giurgiu Buletin informativ - 03.02.2023

ro

03 Feb, 2023 15:09 741 Marime text
COMUNICAT DE PRESĂ
Nr. 39 din 03.02.2023
 
Peste 7.600 de misiuni, în anul 2022
 
În anul 2022, principalele direcții de acțiune ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vlașca” al Judeţului Giurgiu au constat în:
- asigurarea unei intervenții rapide și eficiente în zona de competeță;
- pregătirea continuă a personalului operativ pentru îndeplinirea misiunilor;
- mobilizarea resurselor și a tehnicii necesare fiecărei intervenții.
La nivelul inspectoratului au fost executate 7.623 de intervenții, recunoașteri și exerciții în zona de competenţă (cu o medie zilnică de aproximativ 21 de activități), în creștere cu 23% față de anul 2021, astfel: 
  • 5.080 au fost intervenții ale echipajelor de acordare a primului ajutor medical (SMURD), cu o pondere de 66% din totalul activităților. În urma acestora, a fost acordată asistență medicală de urgență unui număr de 4.330 de adulți și 737 de copii. Numărul intervenţiilor SMURD la care au participat subunităţile inspectoratului a crescut cu 14% față de anul 2021.
  •   63 de exerciții cu forțe și mijloace în teren;
  •   48 de activități de recunoaștere a obiectivelor;
  • 2.432 de acțiuni ale echipajelor de intervenție, reprezentând 31% din totalul activităților. Intervențiile s-au desfășurat independent și în cooperare cu SVSU şi/sau SPSU și au întregistrat o creștere de 38% față de anul 2021.
Din numărul total al acțiunilor de intervenție, 1.107 au fost incendii, astfel:
  • 390 de incendii la locuințe, mijloace de transport, curți etc., în creștere cu 36% față de anul 2021.
 
  • 717 incendii de vegetație uscată, în creștere cu 31% față de anul 2021.

           Celelalte acțiuni de intervenție au vizat:
  • asistenţa persoanelor: 176 de misiuni, în creștere cu 3% (sprijin SAJ, transportul pacienților supraponderali, deblocare uși);
  • alte situaţii de urgenţă: 765 de misiuni, în creștere cu 86% (fenomene meteo periculoase, asanare muniție etc.);  
  • protecţia mediului: 163 de misiuni, în creștere cu 213% (sablare carosabil);
  • salvări de animale: 45 de misiuni, în creștere cu 41%;
  • inundații: 24 de misiuni, în scădere cu 29%;
  • asigurarea / supravegherea zonei de producere probabilă a situaţiei de urgență: 56 de misiuni, în scădere cu 69%;
  • sesizări neconfirmate: 96, în creștere cu 28%.
Pe linie pirotehnică, în anul 2022, personalul specializat în asanarea teritoriului de muniția rămasă neexplodată a executat 19 misiuni de cercetare, detectare, identificare, ridicare, transport, depozitare și distrugere a muniției, fiind asanate 30 de muniții și elemente de muniție.
În domeniul înștiințării-alarmării, au fost efectuate 24 de antrenamente de înștiințare/prealarmare împreună cu autoritățile publice locale și operatori economici. De asemenea, au fost executate nouă exerciții de alarmare și evacuare la nivelul unităților administrativ teritoriale, prin intermediul cărora a fost verificată viabilitatea planurilor de evacuare în situații de urgență.
În anul 2022, s-au desfășurat patru exerciții cu forțe și mijloace în teren, având scopul de a testa gradul de acoperire a riscurilor identificate în zona de competență, principalele riscuri vizate fiind:
  • producerea unui cutremur de pământ, în luna martie;
  • incendiu urmat de explozie la un obiectiv SEVESO, cu implicații în afara amplasamentului, în luna mai;
  • producerea unei explozii urmată de incendiu în activități de transport feroviar, în luna septembrie;
  • incendiu la un obiectiv cu risc chimic și pericol de extindere la depozitele industriale de produse periculoase, în luna octombrie.
În anul 2022, în domeniul prevenirii situațiilor de urgență, au fost efectuate 559 de controale de prevenire la obiective de investiții, la operatori economici, la instituții publice, la construcții hidrotehnice, la Serviciile Private pentru Situații de Urgență, la Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență, la nivelul unor localități și audituri la persoane autorizate care efectuează lucrări în domeniul apărării împotriva incendiilor.
Au fost aplicate:
  • 1.310 avertismente scrise, în creștere de 27% față de anul 2021;
  •    159 de amenzi în cuantum de peste 520.000 lei, în creștere cu 21% față de anul 2021.
Principalele direcții de acțiune şi obiective pentru anul 2023:
  • Asigurarea capacității de răspuns pentru gestionarea situațiilor de urgență și acoperirea riscurilor identificate la nivel județean, în vederea asigurării unui climat de normalitate comunităților deservite;
  • Consolidarea capacității de pregătire în situații de urgență a populației, autorităților, precum și instituțiilor și operatorilor privați, în special a obiectivelor sursă de risc;
  • Dezvoltarea mecanismelor de cooperare intra/interinstituționale și creșterea gradului de interoperabilitate cu celelalte structure /componente ale Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență de la nivel județean;
  • Acoperirea nevoilor de personal și continuarea activităților de pregătire profesională specifică a acestuia, pentru îmbunătățirea calității serviciilor către cetățeni;
  • Demararea lucrărilor în cadrul proiectului “Reabilitare termică a clădirii C1 (Pavilion Administrativ nr. 48-74-01) în vederea creșterii performanței energetice” din Giurgiu, str. Uzinei, nr. 48.
 
 
Compartimentul Informare și Relații Publice
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii