Peste 4.000 de ore de zbor în misiuni de asistenţă aeromedicală şi 2.200 de persoane salvate în 2013 cu ajutorul piloţilor M.A.I.
Peste 4.000 de ore de zbor în misiuni de asistenţă aeromedicală şi 2.200 de persoane salvate în 2013 cu ajutorul
11 Feb, 2014 18:02
ZIUA de Constanta
931
Marime text
Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, a participat luni, 10 februarie a.c., la şedinţa de evaluare a activităţii desfăşurate de către Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I. în anul 2013.
Cu această ocazie, Raed Arafat a felicitat piloţii Ministerului Afacerilor Interne pentru executarea unor misiuni cu grad ridicat de complexitate şi pericol, evidenţiind totodată contribuţia esenţială a personalului Inspectoratului General de Aviaţie la salvarea vieţilor omeneşti.
În acest context, oficialul M.A.I. a apreciat rezultatele obţinute de către unităţile şi personalul Inspectoratului General de Aviaţie, remarcând faptul că, în cursul anului 2013, piloţii Ministerului Afacerilor Interne au efectuat peste 4.000 de ore de zbor în misiuni SMURD, salvând peste 2.200 de persoane ce necesitau asistenţă medicală de urgenţă.
Totodată, secretarul de stat Raed Arafat a subliniat şi necesitatea aprofundării pregătirii continue a personalului navigant: “ 2013 a fost un an benefic din punct de vedere profesional, dar ne dorim mai mult şi mă refer în special la componenta de pregătire de specialitate a piloţilor, aspect esenţial în desfăşurarea cu succes a misiunilor de salvare-evacuare. Avem în derulare un program comun de pregătire cu omologii nostri din Elveţia, consideraţi la ora actuală numărul unu în efectuarea zborurilor în condiţii dificile, program ce va avea un impact deosebit pe nivelul de siguranţă şi realizare a misiunilor de salvare montană din ţara noastră”.
De asemenea, oficialul M.A.I. a insistat şi asupra necesităţii „cristalizării unei viziuni clare şi pragmatice asupra creşterii capacităţii operative, pe termen lung, pană în anul 2020, vizând atât palierul medical, cât şi cel care vine în sprijinul structurilor operative din Ministerul Afacerilor Interne .
Secretarul de stat Raed Arafat a apreciat şi implicarea activă a Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I. în dezvoltarea cooperării cu structurile de aviaţie similare existente la nivel european în ceea ce priveşte pregătirea personalului navigant dar şi prin participarea aeronavelor ministerului în cadrul operaţiunilor comune.
Informaţii de Background
În cursul anului 2013, principalele misiuni de zbor ale Inspectoratului General de Aviaţie al MAI au vizat salvarea de vieţi omeneşti, acordarea de suport aerian structurilor de ordine publică, implicarea în stingerea incendiilor, precum şi derularea unor misiuni de căutare-salvare, survol, transport, supraveghere a frontierelor şi a traficului rutier.
În cadrul misiunilor de tip SMURD, piloții I.G.Av. au zburat 3.922 ore cu elicopterele de tip EC – 135 și 140 ore cu avionul medical de tip PIPER PA-42 Cheyenne III.
În anul 2013, în Planul cadru de alocare a resursei de zbor au fost prevăzute 8.200 ore de zbor, repartizate astfel: 4.998 ore pentru misiuni SMURD, 1.000 ore pentru misiuni în sprijinul altor instituții M.A.I., 500 ore pentru alte misiuni și 1.702 ore pentru zbor de instruire.
Dintre cele 8.200 ore de zbor planificate pentru anul 2013, au fost executate peste 5.700 ore, după cum urmează:
Un număr de 21 de cadre militare ale I.G.Av. au participat în anul 2013 la diverse forme de pregătire (cursuri, grupuri de lucru) organizate sub egida FRONTEX în Italia, Germania, Polonia, Grecia, dintre care amintim cursuri de supraviețuire în diverse condiții, cursuri pentru operațiuni terestre, maritime și montane.
Totodată, personalul navigant din Ministerul Afacerilor Interne a participat la o serie de cursuri pentru dobândirea unor calificări noi cum ar fi instructor de zbor, pilot comandant, copilot pentru diferite condiții de zbor, precum și alte specializări.
Conform Strategiei dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne 2010 – 2020 şi a Strategiei de dezvoltare aeromedicală SMURD pe termen mediu şi lung în România până în anul 2020, Detaşamentul Aeromedical va avea în componenţă opt puncte de operare aeromedicală, repartizate astfel încât să asigure acoperirea teritoriului naţional din punct de vedere medical şi operaţional.
Tradiţia Aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne datează de 66 de ani, odată cu înfiinţarea în anul 1947 a Flotilei Aerotransport a Ministerului Afacerilor Interne, cu sediul iniţial pe Aerodromul Dudeşti-Cioplea.
Prin reorganizarea Unităţii Speciale de Aviaţie din Bucureşti, în anul 2008, a fost infiinţat Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I., o structură militară de aviaţie ce realizează managementul integrat al misiunilor de zbor operaţionale şi umanitare în sprijinul comunităţii.
În dotarea actuală a Inspectoratului General de Aviaţie al MAI se află elicoptere modernizate de tip IAR-316B, MI-8, MI-17, elicoptere de ultimă generaţie de tip EC-135, precum şi un avion uşor de tip Piper Cheyenne III, dotat cu echipament medical.
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Cu această ocazie, Raed Arafat a felicitat piloţii Ministerului Afacerilor Interne pentru executarea unor misiuni cu grad ridicat de complexitate şi pericol, evidenţiind totodată contribuţia esenţială a personalului Inspectoratului General de Aviaţie la salvarea vieţilor omeneşti.
În acest context, oficialul M.A.I. a apreciat rezultatele obţinute de către unităţile şi personalul Inspectoratului General de Aviaţie, remarcând faptul că, în cursul anului 2013, piloţii Ministerului Afacerilor Interne au efectuat peste 4.000 de ore de zbor în misiuni SMURD, salvând peste 2.200 de persoane ce necesitau asistenţă medicală de urgenţă.
Totodată, secretarul de stat Raed Arafat a subliniat şi necesitatea aprofundării pregătirii continue a personalului navigant: “ 2013 a fost un an benefic din punct de vedere profesional, dar ne dorim mai mult şi mă refer în special la componenta de pregătire de specialitate a piloţilor, aspect esenţial în desfăşurarea cu succes a misiunilor de salvare-evacuare. Avem în derulare un program comun de pregătire cu omologii nostri din Elveţia, consideraţi la ora actuală numărul unu în efectuarea zborurilor în condiţii dificile, program ce va avea un impact deosebit pe nivelul de siguranţă şi realizare a misiunilor de salvare montană din ţara noastră”.
De asemenea, oficialul M.A.I. a insistat şi asupra necesităţii „cristalizării unei viziuni clare şi pragmatice asupra creşterii capacităţii operative, pe termen lung, pană în anul 2020, vizând atât palierul medical, cât şi cel care vine în sprijinul structurilor operative din Ministerul Afacerilor Interne .
Secretarul de stat Raed Arafat a apreciat şi implicarea activă a Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I. în dezvoltarea cooperării cu structurile de aviaţie similare existente la nivel european în ceea ce priveşte pregătirea personalului navigant dar şi prin participarea aeronavelor ministerului în cadrul operaţiunilor comune.
Informaţii de Background
În cursul anului 2013, principalele misiuni de zbor ale Inspectoratului General de Aviaţie al MAI au vizat salvarea de vieţi omeneşti, acordarea de suport aerian structurilor de ordine publică, implicarea în stingerea incendiilor, precum şi derularea unor misiuni de căutare-salvare, survol, transport, supraveghere a frontierelor şi a traficului rutier.
În cadrul misiunilor de tip SMURD, piloții I.G.Av. au zburat 3.922 ore cu elicopterele de tip EC – 135 și 140 ore cu avionul medical de tip PIPER PA-42 Cheyenne III.
În anul 2013, în Planul cadru de alocare a resursei de zbor au fost prevăzute 8.200 ore de zbor, repartizate astfel: 4.998 ore pentru misiuni SMURD, 1.000 ore pentru misiuni în sprijinul altor instituții M.A.I., 500 ore pentru alte misiuni și 1.702 ore pentru zbor de instruire.
Dintre cele 8.200 ore de zbor planificate pentru anul 2013, au fost executate peste 5.700 ore, după cum urmează:
- Peste 4.000 ore zbor în misiuni SMURD;
- Peste 550 ore zbor în misiuni în sprijinul instituţiilor/structurilor M.A.I;
- 344 ore zbor alte misiuni;
- 827 ore zbor instrucție.
Un număr de 21 de cadre militare ale I.G.Av. au participat în anul 2013 la diverse forme de pregătire (cursuri, grupuri de lucru) organizate sub egida FRONTEX în Italia, Germania, Polonia, Grecia, dintre care amintim cursuri de supraviețuire în diverse condiții, cursuri pentru operațiuni terestre, maritime și montane.
Totodată, personalul navigant din Ministerul Afacerilor Interne a participat la o serie de cursuri pentru dobândirea unor calificări noi cum ar fi instructor de zbor, pilot comandant, copilot pentru diferite condiții de zbor, precum și alte specializări.
Conform Strategiei dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne 2010 – 2020 şi a Strategiei de dezvoltare aeromedicală SMURD pe termen mediu şi lung în România până în anul 2020, Detaşamentul Aeromedical va avea în componenţă opt puncte de operare aeromedicală, repartizate astfel încât să asigure acoperirea teritoriului naţional din punct de vedere medical şi operaţional.
Tradiţia Aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne datează de 66 de ani, odată cu înfiinţarea în anul 1947 a Flotilei Aerotransport a Ministerului Afacerilor Interne, cu sediul iniţial pe Aerodromul Dudeşti-Cioplea.
Prin reorganizarea Unităţii Speciale de Aviaţie din Bucureşti, în anul 2008, a fost infiinţat Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I., o structură militară de aviaţie ce realizează managementul integrat al misiunilor de zbor operaţionale şi umanitare în sprijinul comunităţii.
În dotarea actuală a Inspectoratului General de Aviaţie al MAI se află elicoptere modernizate de tip IAR-316B, MI-8, MI-17, elicoptere de ultimă generaţie de tip EC-135, precum şi un avion uşor de tip Piper Cheyenne III, dotat cu echipament medical.
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii