Nava Scoala "Amerigo Vespucci" la Constanta (26-29 august 2009)
Nava Scoala "Amerigo Vespucci" la Constanta (26-29 august 2009)COMUNICAT DE PRESĂ
Nava Şcoală "Amerigo Vespucci" la Constanţa (26-29 august 2009)
Nava "cea mai frumoasă din lume" este cea mai veche folosită în prezent de Marina Militară italiană drept navă şcoală pentru elevii Academiei Navale şi va intra in portul Constanţa în dimineaţa zilei de 26 august 2009 şi va fi ancorată la Terminalul de Pasageri.
În cele trei zile de staţionare la Constanţa, Biroul Ataşatului Militar al Ambasadei Italiei la Bucureşti a organizat un program oficial pe măsura rolului important de Ambasadoare a culturii şi tradiţiei marinăreşti italiene pe care "Amerigo Vespucci" îl deţine în lume de 78 de ani.
Păstrând tradiţia, nava va fi deschisă publicului pentru vizite la bord şi în portul Constanţa conform programului următor:
- miercuri 26 august de la orele 15.00 la orele 19.00
- joi 27 august de la orele 15.00 la orele 17.00
- vineri 28 august de la orele 15.00 la orele 19.00.
Inaugurată la data de 22 februarie 1931, Amerigo Vespucci este prin excelenţă Nava Şcoală a Marinei Militare italiene pentru pregătirea viitorilor ofiţeri. Celor 278 membri ai echipajului, pe timpul perioadei de instrucţie, li se alătură ofiţerii aspiranţi (circa 120) şi personalul auxiliar al Academiei, atingând aşadar cifra de 450 persoane.
Pe lângă sarcina delicată a pregătirii, Vespucci a participat la manifestări şi evenimente importante în lume reprezentând un adevărat simbol al Marinei Militare italiene şi un mijloc excelent de promovare a "made in Italy" prin evenimente în sprijinul autorităţilor civile şi militare străine, organizate la bord în timpul staţionărilor în ţări străine.
Printre manifestările cele mai recente se semnalează participarea la America's Cup în Noua Zeelandă în anul 2002, la Jocurile olimpice de la Atena din anul 2004, la comemorarea bătăliei de la Trafalgar la Portsmouth în anul 2005. Nava a fost numită de asemenea "Goodwill Ambasador" al UNICEF.
Amerigo Vespucci este un velier cu motor, cu trei catarge verticale şi un bompres la prora. Catargele au vergi cu vele pătrate, care împreună cu velele latine însumează suprafaţa de 2.650 metri pătraţi cu un total de 24 de vele. Velele sunt din pânză naturală.
Propulsia este asigurată de două motoare diesel care, cu toate pânzele ridicate, poate atinge viteza maximă de 14,6 noduri (27 km/h).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp