Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:02 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

MCSI Românii vor avea un Sistem Naţional Integrat privind actele de identitate

ro

02 Mar, 2011 17:30 843 Marime text

Bucureşti, 02 martie, 2011. Ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme, a semnat, marţi, 01 martie, 2011, alături de Ministrul Administraţiei şi Internelor, Constantin Traian Igaş, contractul de finanţare din fonduri structurale pentru proiectul „Sistem Naţional Integrat de Introducere şi Actualizare a Informaţiilor Legate de Evidenţa Persoanelor„.

Valoarea totală a proiectului este de 26.658.760 lei, valoarea eligibilă fiind de 21.499.000 lei, din care 21.499.000 lei reprezintă valoarea asistenţei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni.

Obiectivul proiectului "Sistem Naţional Integrat de Introducere şi Actualizare a Informaţiilor Legate de Evidenţa Persoanelor„ reprezintă emiterea şi gestiunea actelor de identitate în conformitate cu legislaţia României şi cu recomandările Uniunii Europene.

Sistemul va oferi posibilitatea interconectării cu celelalte sisteme informatice naţionale, din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, dar şi ale beneficiarilor externi.

Prin implementarea aplicaţiei informatice se urmăreşte:

  • Eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinţe prin care să certifice cetăţenia, datele de identitate, domiciliul;
  • Comunicarea către diverse instituţii şi autorităţi publice a datelor de identitate şi domiciliul anumitor persoane;
  • Identificarea modificărilor survenite în bazele de evidenţă a persoanelor privind actualizări de date şi informaţii despre anumite persoane;
  • Eliberarea documentelor de identitate: carte de identiate, certificat de stare civilă, paşaport, înregistrarea şi radierea auto;
  • Furnizarea datelor din Registrul Local de evidenţă a persoanelor, la solicitarea unor instituţii şi autorităţi centrale şi locale.

De asemenea, prin intermediul portalului, se vor asigura verificări de către structurile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, în bazele de date centrale de evidenţă a persoanelor privind forma şi conţinutul paşapoartelor, permiselor de conducere, actelor de identitate.

Totodată, prin aplicaţia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementată la nivelul judeţelor şi localităţilor, se urmăreşte eficientizarea actualelor fluxuri de informaţii, prin modificarea arhitecturii sistemului şi a bazelor de date.

Precizăm că un număr de 70 de persoane vor fi instruite pentru utilizarea sistemului.

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) este instituția care are rolul de a realiza politica Guvernului în sectoarele comunicațiilor electronice și audiovizuale, serviciilor poștale, tehnologiei informației și în domeniul serviciilor societății informaționale și ale societății bazate pe cunoaștere din România. Pentru mai multe detalii despre activitatea MCSI vizitați www.mcsi.ro

OIPSI este organizat la nivel de direcţie generală, în cadrul MCSI, având ca scop gestionarea proiectelor finanţate din Fonduri Structurale în domeniul IT&C prin implementarea operaţiunilor Axei III din Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii