Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
00:57 24 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Brandul turistic al Romaniei a fost lansat la Shanghai

ro

29 Jul, 2010 18:15 1130 Marime text

29 iulie 2010

Brandul turistic al României a fost lansat la Shanghai

Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a lansat brandul turistic al României, joi, 29 iulie a.c., în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai.
În ceea ce priveşte identitatea vizuală a brandului turistic, aceasta este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească, completat de o invitaţie adresată publicului ţintă. Simbolul grafic sugerează varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale pamânt-apă, natură sălbatică, aventură, dinamism. ”Explore the Carpathian Garden” se constituie într-o invitaţie adresată tuturor celor care doresc să descopere “cărări neumblate” cu natură neatinsă, cultură autentică şi tradiţii străvechi.
Proiectul de brand iniţiat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului este finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 şi are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive şi creşterea atractivităţii României în străinătate. În acelaşi timp, proiectul urmăreşte atingerea obiectivelor specifice stabilite prin Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026: dezvoltarea durabilă a turismului autohton, recunoaşterea domeniului ca factor cheie în cadrul economiei, iniţierea unui proces de conştientizare a populaţiei României cu privire la atracţiile turistice ale ţării şi stimularea dorinţei de a le face cunoscute oaspeţilor.
Cu această ocazie, ministrul Elena Udrea a declarat că România trebuie să abordeze promovarea pe piaţa internaţională într-un mod profesionist, pentru a face faţă competiţiei acerbe existente la nivel global: „România, ca destinaţie turistică, are nevoie să se afirme pe plan mondial, să se distingă şi să devină memorabilă; de aceea, realizarea acestui brand devenise imperativă”.
Brandul turistic al României, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetări de piaţă desfăşurate în România şi în cele 8 pieţe principale pentru turismul românesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franţa şi Ungaria. Studiul include două componente: una calitativă şi alta cantitativă, cuprinzând 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect şi 3 branding council-uri.
Concluziile cercetărilor de piaţă au evidenţiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ şi de aventură, turismul balnear şi wellness. În acelaşi context s-a stabilit că principalele avantaje competitive ale României sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpaţilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă.
Elena Udrea a subliniat o concluzie importantă a acestor studii, potrivit căreia turismul de masă nu se potriveşte acum României şi este mai eficient să canalizăm investiţiile către acele zone care s-au dovedit a deţine un potenţial major. Zonele care vor reuşi să îşi păstreze caracterul, autenticitatea şi modul tradiţional de viaţă vor trezi interesul tot mai multor segmente de potenţiali vizitatori, ţinând cont de faptul că pe piaţa internaţională se remarcă două tendinţe importante: aceea de sofisticare a gustului turiştilor, aflaţi în căutare de experienţe deosebite, precum şi creşterea numărului celor care optează pentru vacanţe în care arta, cultura, istoria, educaţia şi spiritualitatea joacă un rol important.
Grupul ţintă vizat este reprezentat de călătorii cu discernământ („discerning travelers”), dispuşi să întreprindă eforturi suplimentare pentru a ajunge în locuri neexplorate şi să evadeze din zonele aglomerate de turismul de masă. Aceşti oameni călătoresc frecvent, trăiesc în oraşe medii/mari, duc o viaţă sănătoasă şi activă, sunt deschişi şi toleranţi, aleg destinaţii cu valori în care cred şi pe care le împărtăşesc, respectă mediul natural, social şi cultural, sunt experimentaţi în utilizarea tehnologiilor de ultimă generaţie, citesc mult, atât acasă, cât şi în călătorii, caută detalii despre locurile unde călătoresc folosind internetul, ghidurile de călătorie sau alte recomandări. Călătorii cu discernământ sunt lideri de opinie şi formatori de tendinţe, iar recomandările lor pot conduce la atragerea unor noi segmente de turişti către destinaţiile care i-au impresionat în mod plăcut.
Elena Udrea a accentuat ideea că este important ca autorităţile publice locale, operatorii din turism şi toţi ceilalţi factori implicaţi să-şi asume alături de MDRT, sarcina de a dezvolta şi promova produsele turistice româneşti conform liniilor identificate în cercetarea de brand.
După lansarea internaţională a brandului va urma campania de comunicare şi promovare a României ca destinaţie turistică, mergând pe coordonatele oferite de cercetarea efectuată pe pieţele ţintă şi folosind identitatea vizuală aferentă brandului.

Biroul de presă

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii