Destinaţiile româneşti se promovează cu fonduri europene la Târgul de Turism al României de la ROMEXPO
Destinaţiile româneşti se promovează cu fonduri europene la Târgul de Turism al României de la ROMEXPOEdiţia de toamnă a Târgului de Turism al României, care a început astăzi, 3 noiembrie a.c., găzduieşte, alături de standul României, o serie de standuri de prezentare a unor destinaţii şi obiective turistice româneşti, participarea fiind finanţată din fonduri europene.
Standul
României este amenajat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului pe o suprafaţă de 100 mp, iar vizitatorii vor putea primi
informaţii despre principalele destinaţii şi produse româneşti
promovate. De asemenea, prin prezenţa la această manifestare, MDRT
urmăreşte informarea vizitatorilor cu privire la programele de promovare
şi dezvoltare turistică derulate de minister, precum şi furnizarea de
informaţii privind clasificarea şi autorizarea în domeniu.
Acţiunea
face parte din planul anual de promovare a turismului românesc şi este
eligibilă din fondurile europene alocate României în cadrul operaţiunii
de creare a unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică.
Operaţiunea se derulează prin Programul Operaţional Regional 2007-2013,
Axa 5, Domeniul Major de Intervenţie 5.3 „Promovarea potenţialului
turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii
atractivităţii României ca destinaţie turistică".
„Creşterea
numărului de turişti în România, înregistrată lună de lună în ultimul
an, se datorează în bună măsură utilizării eficiente a fondurilor
europene pentru promovarea turistică, atât de către Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului, cât şi de ceilalţi beneficiari
publici sau privaţi.
Ultimele date raportate de Institutul
Naţional de Statistică arată creşterea cu 16% a numărului de turişti
români cazaţi în unităţi din România în primele opt luni ale anului 2011
faţă de perioada similară a anului trecut şi cu aproape 13% a numărului
de turişti străini", a declarat secretarul de stat Eugen Curteanu,
prezent la deschiderea oficială a manifestării.
Destinaţiile
româneşti sunt promovate la acest târg şi în standurile amenajate de
autorităţile publice locale sau de asociaţiile de promovare turistică.
Acestea au accesat fonduri europene pentru a finanţa proiecte prin care
promovează anumite zone sau obiective turistice româneşti, proiecte care
includ participarea la târguri de profil, precum cel de la ROMEXPO.
Este
vorba de un număr de 23 de beneficiari ai proiectelor finanţate prin
Programului Operaţional Regional. Astfel, 4 consilii judeţene, 10
primării, 8 organizaţii non-guvernamentale şi 1 asociaţie au închiriat
33 de standuri în cadrul spaţiului expoziţional.
Târgul de Turism al
României se adresează autorităţilor şi asociaţiilor profesionale din
turism, agenţiilor de turism şi turoperatorilor, staţiunilor turistice,
complexelor balneare, hotelurilor şi companiilor hoteliere, pensiunilor,
cabanelor, campingurilor, editurilor şi publicaţiilor din turism.
Târgul
este deschis între orele 10:00-18:00 în intervalul 3-5 noiembrie,
respectiv 10:00-16:00 duminică, 6 noiembrie, în ultima zi a
manifestării.
(click aici pentru foto cu standul României sau cu alte standuri ale destinaţiilor româneşti)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp