Turismul românesc şi-a stabilit obiectivele de marketing pentru perioada 2011 - 2015
Turismul românesc şi-a stabilit obiectivele de marketing pentru perioada 2011 - 2015Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Udrea, şi reprezentanţi ai industriei de turism au dezbătut astăzi o serie de aspecte legate de dezvoltarea produselor turistice şi promovarea acestora până în anul 2015. Discuţiile au avut loc cu ocazia prezentării Planului de marketing strategic şi operaţional al turismului românesc pentru perioada 2011 - 2015, primul instrument de acest tip cu care se va opera în industria turismului din România.
Finalizarea planului de marketing strategic şi operaţional marchează realizarea celei de-a doua etape importante în procesul de creare şi promovare a brandului de turism al României.
Ministrul Elena Udrea a subliniat că acest document nu se rezumă strict la prezentarea modalităţilor de promovare a turismului şi a brandului naţional de turism, ci propune instrumente în diverse domenii: de la tactici de comunicare la tactici de produs sau de vânzări, incluzând modalităţi de a construi o infrastructură de marketing eficientă. "Planul de marketing stabileşte obiectivele pe care le urmărim ca să ajungem o destinaţie de turism competitivă. Este foarte important să înţelegem că planul va trebui implementat nu doar de Minister, ci el se adresează şi autorităţilor publice locale, dar şi industriei de turism, pe care o dorim în continuare alături de noi, ca partener activ al Ministerului" a declarat ministrul dezvoltării regionale şi turismului.
Planul de marketing propune, pentru perioada următoare, printre altele, specializarea şi diversificarea produselor şi serviciilor din turism, dezvoltarea celor şase produse cheie (fiecare dintre ele beneficiind, în viitor, de propriul plan operaţional de marketing) şi prelungirea sezonului turistic.
În vederea raţionalizării eforturilor de marketing, acţiunile de promovare vor fi îndreptate, cu prioritate, pe următoarele pieţe-sursă: Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Austria, Rusia, SUA şi Ungaria. Alte acţiuni vor fi derulate şi pe pieţe cum ar fi Olanda, Spania, Polonia, Belgia, Suedia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Moldova, China sau Japonia, care sunt parte a portofoliului geografic actual al vizitatorilor României. Piaţa internă vizează activităţi predominant orientate către construirea unui sistem de marketing al turismului românesc, îndeosebi pentru crearea unui portal web central al turismului românesc, cu sistem adiacent de rezervare.
Comunicarea, în perioada următoare, se va concentra pe construcţia notorietăţii prin campanii televizate de conştientizare, printr-o strategie de inovare media prin canalele media non-tradiţionale, şi prin crearea unei platforme de comunicare a brand-ului pentru părţile interesate. Din totalul bugetului de comunicare, 49% va fi alocat promovării online, 32% spoturilor televizate şi 19% reclamelor tipărite.
Ministrul Elena Udrea a afirmat că aplicarea Planului de Marketing va dinamiza sectorul turistic şi va susţine creşterea înregistrată de acest domeniu în anul trecut. Conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, în trimestrul IV al anului 2010, Sectorul Servicii - domeniul Hoteluri şi restaurante a înregistrat o creştere de 16,3%, iar domeniul Activităţi ale agenţiilor turistice, tur-operatorilor a înregistrat o creştere de 37,2% comparativ cu perioada similară a anului 2009.
Biroul de presă
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp