Domestos și M.E.C.T.S. continuă lecţia despre igienă în şcoli şi gradiniţe
Domestos și M.E.C.T.S. continuă lecţia despre igienă în şcoli şi gradiniţeMinisterul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului împreună cu Domestos, răspund apelului deschis de specialişti cu privire la pericolele provocate de lipsa igienei în România
Domestos, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, continuă proiectul educaţional „Igiena acasă şi la şcoală". În anul şcolar 2011 - 2012, programul, aflat la a treia ediţie, se desfășoară în 10 judeţe din ţară: Bucureşti, Călărași, Constanţa, Dolj, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Olt, Tulcea și Vâlcea, implicând peste 30.000 de copii din 200 de şcoli şi 200 de grădiniţe.
„Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului încurajează acest demers datorită succesului pe care l-au înregistrat etapele trecute, cât și datorită impactului pe care proiectul educațional îl are pe termen lung asupra generațiilor de copii. În ceea ce privește respectarea normelor de igienă și menținerea sănătății, societatea românească este una vizibil anacronică. Vulnerabili în fața acestor riscuri sunt copiii, motiv pentru care existența unui program care să îi educe și responsabilizeze este deosebit de importantă", spune Rodica Cherciu, Inspector General, Direcția Educație și Învățare pe tot Parcursul Vieții din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
„Fiecare ediție a campaniei Igiena acasă și la școală este o dovadă că acest gen de proiecte au un impact social puternic și durabil, că pot fi mult îndrăgite atât de copii, cât și de cadre didactice și părinți. Suntem foarte plăcut impresionați de seriozitatea și devotamentul cu care se implică acești copii; au o forță creatoare admirabilă și credem, sincer, că putem oricând învăța de la ei. Privindu-i, ne convingem că proiectul este unul foarte valoros. Alături de Ministerul Educației, avem încrederea că, peste ani, eforturile noastre vor fi meritat, că vom fi participat la educarea unor generații responsabile" spune Diana Stan, SBM HHC la Unilever South Central Europe.
Educația despre igienă este foarte importantă în rândul copiilor, deoarece la vârsta fragedă este cel mai ușor să deprindă obiceiuri corecte în ceea ce privește igiena personală și colectivă. Părinții și profesorii joacă un rol important în transmiterea acestora, ajutând astfel la diminuarea riscului de îmbolnăvire.
"Este esențial să ne învățăm copiii să respecte regulile elementare de igienă; în felul acesta îi putem feri de un număr mare de afecțiuni serioase, cum sunt hepatita A sau afecțiunile gastro-intestinale care, din păcate, apar destul de frecvent la vârsta copilăriei. În plus, le formăm deprinderi corecte, pe care le vor aplica și ca oameni adulți", spune Dr.Corina Zugravu, Medic Primar Igienă și Alimentație, Institutul de Sănătate Publică București.
În premieră, în cea de-a treia etapă a proiectului „Igiena acasă şi la şcoală" (www.zeromicrobi.ro) sunt invitați să participe şi copii din ciclul gimnazial (10-14 ani), cerințele fiind special dezvoltate pentru nivelul lor de vârstă și de cunoștințe. Având în vedere nivelul implicării copiilor din clasele I-IV și materialele extrem de creative pe care aceștia le-au realizat, trecerea către o nouă grupă de vârstă a venit ca un pas normal în dezvoltarea proiectului.
Una dintre principalele inițiative ale ediției din acest an este crearea unei legături mai strânse între copii, cadre didactice și părinți, aceștia din urmă având un rol deosebit de important în educarea și responsabilizarea celor mici. Astfel, invitația adresată părinților de a lua parte la activitățile propuse, este o încercare de a-i implica activ și conștient în creșterea proprilor copii. Tot pentru părinți, Domestos a deschis o secțiune separată pe site-ul www.zeromicrobi.ro, pentru a-i putea încuraja și susține pe copii pe tot parcursul desfășurării campaniei.
„În această nouă etapă a proiectului am decis împreună cu Domestos, că este important să implicăm și copii mai mari, care au deja cunoștintele de bază cu privire la igienă, și reprezintă un exemplu pentru ceilalţi elevi. Astfel, în această etapă, propunem și o nouă metodă educativă, respectiv transmiterea cunoştinţelor de la elev la elev. În acest fel, asigurăm un mediu de lucru interactiv în care crește implicarea copiilor și care ajută la determinarea abilităților de lider în cadrul grupului, precum și responsabilizarea de a duce la bun sfârșit sarcinile de lucru", spune Rodica Cherciu, Inspector General, Direcția Educație și Învățare pe tot Parcursul Vieții din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
Cunoscând preocupările copiilor, Domestos le propune acestora să își exerseze abilitățile creative, practice și participative în mod productiv, spre câștigul lor personal și colectiv. Caracterul competitiv al acestei campanii are rolul de a-i motiva pe copii, de a-i stimula să interacționeze sănătos în cadrul echipelor lor și de a le crea caractere puternice și încrezătoare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp