Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:26 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comunicat referitor la modul de validare al declaraţiei 112 pentru impozit pe venit şi contribuţiile sociale obligatorii

ro

27 Jan, 2011 17:12 3566 Marime text
CE SE ÎNTÂMPLĂ DUPĂ DEPUNEREA DECLARAŢIEI ÎN FORMAT ELECTRONIC:

După depunerea declaraţiei urmează, urmează verificarea documentului electronic cu validări primare (CUI valid, certificat digital valid înrolat şi autorizat pentru CUI, perioada declarată validă).

Dacă verificarea se încheie cu succes, sistemul informatic MFP va aloca un număr de înregistrare al declaraţiei şi va genera un mesaj specific cum că documentul a fost verificat, că este o declaraţie D112 (mesajul poate fi consultat de declarant prin internet pe pagina Web de interogare a stării) în baza „Indexul de încărcare", urmând apoi validarea detaliată.

Dacă validarea detaliată se încheie cu succes, sistemul informatic va genera un mesaj specific informând declarantul că şi-a îndeplinit cu succes obligaţia de declarare, va stoca declaraţia în baza de date şi va transmite detaliile specifice fiecărui beneficiar.

CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ DECLARAŢIA ESTE INCORECT COMPLETATĂ:

Dacă validarea nu se încheie cu succes, sistemul informatic va genera un mesaj specific, informând declarantul că declaraţia nu poate fi acceptată deoarece conţine erori, precum şi lista erorilor.

Trebuie menţionat faptul că dacă validarea nu se încheie cu succes se consideră că declaraţia nu a fost depusă şi angajatorul trebuie să revină cu declaraţia iniţială corectă.

Contribuabilii trebuie să ştie că, chiar dacă la ghişeu a fost alocat un număr de înregistrare al declaraţiei, sistemul informatic va face în continuare verificarea documentului şi validarea detaliată, conform normelor declaraţiei 112.

După depunerea la ghişeu, angajatorul are obligaţia de a verifica starea declaraţiei accesând prin internet pagina Web de interogare a stării în baza „Indexul de încărcare" sau a „numărului de înregistrare al declaraţiei".

Nu este recomandat ca angajatorul să trimită aceeaşi declaraţie simultan la ghişeu şi Internet, întrucât sistemul informatic nu permite prelucrarea unei noi declaraţii pentru aceeaşi perioadă de raportare, dacă pentru prima nu au fost trecuţi paşii de validare.

Angajatorul are obligaţia ca în termenul de depunere legal stabilit să corecteze declaraţia, să elimine toate erorile şi să reia procesul de depunere - validare.

Bogdan Huţucă

Director executiv

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Cineva 04 Feb, 2011 21:50 Deci daca finantele fac un mare rahat de program si merge greu si nu stiu daca de fapt s-a validat sau nu, eu sunt de vina pentru ca nu am depus declaratia din timp. Legea spune data 25 data limita depunere - punct. Daca depun pe 25 si programul nu o valideaza pe loc si nu spune ca sunt greseli nu e vina mea - e vina finantelor. O sa fie destule procese cu asta.