Camera Naţională, platformă pentru dezbaterea problemelor de mediu
Camera Naţională, platformă pentru dezbaterea problemelor de mediu
26 Jul, 2013 18:04
ZIUA de Constanta
1836
Marime text
Bucureşti, 25 iulie: Strategia integrată de mediu, cu accent pe componenta managementului deşeurilor, modelele şi modalităţile concrete de aplicare în practică a acestei strategii, au făcut obiectul seminarului „Forbes Green” organizat la Palatul Camerei de Comerţ şi Industrie a României de Revista Forbes România, în parteneriat cu Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC) şi Camera de Comerţ Naţională a României.
La eveniment au participat din partea Guvernului României, Doamna Elena Dumitru, Secretar de Stat la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, din partea autorităţilor publice locale, respectiv a Primăriei Municipiului Bucureşti, Dl Octavian Nicolaescu, Viceprimar, un număr important de asociaţii şi activişti de mediu, operatori de servicii de salubrizare, reciclatori, reprezentanţi ai marilor companii de comerţ şi distribuţie, firme de profil.
Vorbitorii au creionat viziunea asupra modului de abordare şi de rezolvare a problemelor de mediu cu care se confruntă ţara noastră, concluzionând că atitudinea „green”, tot mai prezentă în societatea românească, nu este doar o modă, ci o opţiune fără de care nu se poate concepe dezvoltarea durabilă şi, trebuie să devină o obligaţie, a cărei nerespectare să fie imediat penalizată.
Răspunzând cerinţelor Uniunii Europene, Guvernul României pregăteşte noua strategie a deşeurilor, ce va fi adoptată în luna august şi a aprobat de curând prima strategie naţională privind schimbările climatice, întregind astfel abordarea integrată a protecţiei mediului, după cum a declarat Secretar de Stat la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Politica de mediu a României este rezultatul unui parteneriat eficient între autorităţi, lumea academică şi a business-ului, având ca interfaţă Camera Naţională, a subliniat doamna Elena Dumitru.
„Noi suntem gata să extindem acest parteneriat, pentru că deviza noastră este că lucrul se poate face bine numai în echipă. Camera de Comerţ este o platformă pentru dezbaterea problemelor, mai ales a IMM-urilor.
Politicile de mediu, economice şi sociale, merg mână în mână la nivel naţional, regional şi local. Având ca puncte de contact Camerele de Comerţ şi Industrie, putem să ne deplasăm în judeţe împreună cu colegii noştri de la autorităţile de protecţia mediului şi putem face programe, seminarii, cursuri de instruire. Cheia este: implementare, monitorizare şi evaluarea rezultatelor; dacă facem numai strategii şi rămân pe hârtie, cetăţeanul nu simte nimic,” a afirmat Doamna Elena Dumitru, Secretar de Stat la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice.
În cadrul discuţiilor de la Palatul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, o atenţie deosebită a revenit proiectului Green Business Index, realizat de asociaţia Green Revolution, şi ajuns la ediţia a 4-a. Proiectul reprezintă un barometru al responsabilităţii companiilor faţă de mediul din România, şi se derulează în parteneriat cu Camera Naţională şi Camere de Comerţ Bilaterale, şi „ajută companiile să conştientizeze importanţa protecţiei mediului şi dezvoltării durabile în mediul de business, fiind şi un cadru pentru ca, la momentul Galei, să se cunoască între ei cei ce au arătat că au responsabilităţi faţă de mediu, au investit şi au înţeles care sunt beneficiile şi această relaţie win-win pentru dezvoltare durabilă”, a spus doamna Raluca Fişer, Preşedintele Asociaţiei Green Revolution.
Evenimentul, cu care revista Forbes a inaugurat seria Forbes Green, a marcat şi o altă premieră: primul eveniment pe care revista Forbes l-a organizat la Camera de Comerţ şi Industrie a României, ne-a spus dl Ionuţ Bonoiu, redactor-şef Forbes România.
„Din punctul nostru de vedere a fost unul dintre cele mai reuşite evenimente. Unul dinte avantajele amfiteatrului care ne-a găzduit a fost că a permis ceea ce în general nu prea se întâmplă, un contact permanent al vorbitorilor cu toţi participanţii şi de aceea. Din acest punct de vedere a fost unul dintre cele mai dinamice evenimente la care am participat: s-a dezbătut foarte mult şi a trebuit chiar să temperăm dezbaterile”.
Seria de evenimente Forbes Green va continua în această toamnă, tot la Palatul Camerei de Comerţ a României, pe celelalte componente ale strategiei de protecţie a mediului, pe probleme de educaţie, schimbarea mentalităţilor, cultură şi altele, a declarat în final redactorul-şef Forbes România.
Direcţia Reprezentare Camerală
La eveniment au participat din partea Guvernului României, Doamna Elena Dumitru, Secretar de Stat la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, din partea autorităţilor publice locale, respectiv a Primăriei Municipiului Bucureşti, Dl Octavian Nicolaescu, Viceprimar, un număr important de asociaţii şi activişti de mediu, operatori de servicii de salubrizare, reciclatori, reprezentanţi ai marilor companii de comerţ şi distribuţie, firme de profil.
Vorbitorii au creionat viziunea asupra modului de abordare şi de rezolvare a problemelor de mediu cu care se confruntă ţara noastră, concluzionând că atitudinea „green”, tot mai prezentă în societatea românească, nu este doar o modă, ci o opţiune fără de care nu se poate concepe dezvoltarea durabilă şi, trebuie să devină o obligaţie, a cărei nerespectare să fie imediat penalizată.
Răspunzând cerinţelor Uniunii Europene, Guvernul României pregăteşte noua strategie a deşeurilor, ce va fi adoptată în luna august şi a aprobat de curând prima strategie naţională privind schimbările climatice, întregind astfel abordarea integrată a protecţiei mediului, după cum a declarat Secretar de Stat la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Politica de mediu a României este rezultatul unui parteneriat eficient între autorităţi, lumea academică şi a business-ului, având ca interfaţă Camera Naţională, a subliniat doamna Elena Dumitru.
„Noi suntem gata să extindem acest parteneriat, pentru că deviza noastră este că lucrul se poate face bine numai în echipă. Camera de Comerţ este o platformă pentru dezbaterea problemelor, mai ales a IMM-urilor.
Politicile de mediu, economice şi sociale, merg mână în mână la nivel naţional, regional şi local. Având ca puncte de contact Camerele de Comerţ şi Industrie, putem să ne deplasăm în judeţe împreună cu colegii noştri de la autorităţile de protecţia mediului şi putem face programe, seminarii, cursuri de instruire. Cheia este: implementare, monitorizare şi evaluarea rezultatelor; dacă facem numai strategii şi rămân pe hârtie, cetăţeanul nu simte nimic,” a afirmat Doamna Elena Dumitru, Secretar de Stat la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice.
În cadrul discuţiilor de la Palatul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, o atenţie deosebită a revenit proiectului Green Business Index, realizat de asociaţia Green Revolution, şi ajuns la ediţia a 4-a. Proiectul reprezintă un barometru al responsabilităţii companiilor faţă de mediul din România, şi se derulează în parteneriat cu Camera Naţională şi Camere de Comerţ Bilaterale, şi „ajută companiile să conştientizeze importanţa protecţiei mediului şi dezvoltării durabile în mediul de business, fiind şi un cadru pentru ca, la momentul Galei, să se cunoască între ei cei ce au arătat că au responsabilităţi faţă de mediu, au investit şi au înţeles care sunt beneficiile şi această relaţie win-win pentru dezvoltare durabilă”, a spus doamna Raluca Fişer, Preşedintele Asociaţiei Green Revolution.
Evenimentul, cu care revista Forbes a inaugurat seria Forbes Green, a marcat şi o altă premieră: primul eveniment pe care revista Forbes l-a organizat la Camera de Comerţ şi Industrie a României, ne-a spus dl Ionuţ Bonoiu, redactor-şef Forbes România.
„Din punctul nostru de vedere a fost unul dintre cele mai reuşite evenimente. Unul dinte avantajele amfiteatrului care ne-a găzduit a fost că a permis ceea ce în general nu prea se întâmplă, un contact permanent al vorbitorilor cu toţi participanţii şi de aceea. Din acest punct de vedere a fost unul dintre cele mai dinamice evenimente la care am participat: s-a dezbătut foarte mult şi a trebuit chiar să temperăm dezbaterile”.
Seria de evenimente Forbes Green va continua în această toamnă, tot la Palatul Camerei de Comerţ a României, pe celelalte componente ale strategiei de protecţie a mediului, pe probleme de educaţie, schimbarea mentalităţilor, cultură şi altele, a declarat în final redactorul-şef Forbes România.
Direcţia Reprezentare Camerală
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii