Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:19 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministerul Mediului - Raport de activitate 2010

ro

16 Dec, 2010 23:03 1163 Marime text
A. BUGET:

Bugetul actualizat pentru 2010 inainte de rectificarea din noiembrie era de 1.650.121.000 lei, din care pentru investiții a fost 1.052.831.000 lei.

Bugetul rectificat conform OUG 103/2010 este de 1.661.921.000 lei (din care investiții 1.053.322.000 lei), ceea ce reprezintă un plus de 11.800.000 lei.

Faptul că în urma rectificării, MMP a ieşit cu plus de fonduri are câteva explicaţii:

în primele 11 luni ale anului, sumele alocate pentru programele de investiţii în infrastructura de mediu, precum si sumele alocate lucrarilor de completare a lipsurilor in plantatii de impadurire, au fost utilizate în proporţie de 100%

am solicitat sume suplimentarea pentru plata contributiilor EUMETSAT potrivit obligatiilor rezultate din prevederile Legii pentru aderarea Romaniei la Conventia privind crearea unei Organizații europene pentru Exploatarea Sateliților Meteorologici,

de asemenea am solicitat sume suplimentare pt plata materialelor folosite in vederea prevenirii și înlaturarii inundațiilor aferente lunilor ianurie-aprilie 2010.

În ansamblu, bugetul rectificat este mai mare cu 11.800.000 lei

Datorii:

La începutul anului 2010, erau datorii neplătite pentru lucrări de investiţii realizate, în valoare 60.554.000 LEI lei:

-Investiții ANAR 24.255.000 LEI

-Multianuale 6.943.000 lei

-Romsilva BDCE 12.870.000 lei

-Romsilva buget de stat 851.000 lei

-Hazard Risck 12.870.000 lei

 

AFM:

În 2010:

- Credite de angajament: 3.056.434.000 lei

- Credite bugetare: 1.889.884.000 lei

B. POS MEDIU:

La momentul preluării mandatului:

64 proiecte aprobate în valoare totală: 5.797.013.000 lei, din care:

- 13 Proiecte majore, valoare totală: 5.564.603.000 lei

- 51 Proiecte nemajore, valoare totală: 232.410.000 lei

42 Contracte de finanţare încheiate, valoare totală de 5.771.864.000 lei, din care:

- Proiecte majore nr. 13, valoare totală: 5.564.603 mii lei

- Proiecte nemajore nr. 29, valoare totală: 207.261 mii lei

49 cereri de rambursare primite şi certificate de AM , valoare 60.140.000 lei

Plăţi efectuate către beneficiari de către ACP: Total: 777.713.000 lei, din care:

- Prefinanţare: 728.974.000 lei

- Rambursare : 48.739.000 lei

Situaţia existentă la această dată:

160 proiecte aprobate, în valoare totală 13.820.800.941 lei lei, mai mult, din care valoarea eligibilă este de 10.511.483.514 lei:

- 29 proiecte majore

- 131 proiecte nemajore

142 contracte de finanţare încheiate, în valoare totală: 13.367.081.414 lei, din din care valoarea eligibilă este de 10.147.288.938 lei:

- 28 proiecte majore

- 114 proiecte nemajore

184 cereri de rambursare primite şi certificate de AM, valoare: 268.663.303 lei

Plăţi efectuate către beneficiari de către AM: : 1.123.995.232 lei, din care:

- Prefinanţare: 907.487.784 lei

- Rambursare : 216.507.448 lei

În concluzie, în acest an, aproape la toate capitolele s-a înregistrat cel puţin o dublare a rezultatelor faţă de întreaga perioadă între 01 ianuarie 2007 - 31 decembrie 2009. Astfel, numărul proiectelor aproape s-a triplat, ajungând de la 64, la 160. Numărul contractelor de finanţare este mai mult decât triplu, ajungând de la 42 la 142. La fel, în privinţa absorbţiei reale, a crescut numărul cererilor de rambursare de la 49 la 184, iar valoare acestora a crescut de la 60,14 milioane lei la 268.663.303 milioane lei.

În anul 2010, a început implementarea efectivă a două Axe prioritare:

Axa 3 -Termoficare, fiind aprobate 3 proiecte cu o valoare totală de 785 milioane lei şi Axa 5 - Inundaţii, fiind aprobat un proiect în valoare de 23 milioane lei.

Pentru a accelera ritmul POS Mediu au fost luate mai multe măsuri:

- au fost organizate mai multe întâlniri de lucru cu toți cei implicați în implemenatrea proiectelor finanțate prin POS Mediu

- a fost modificată legislaţia în domeniul finanţelor publice, fiind reglementată posibilitatea plăţii avansului în procent de până la 30% din valoarea contractului, care se poate justifica până la plata finală;

- au fost elaborate şi publicate pe site-ul AM şi OI instrucţiuni şi recomandări vizând:

§ prevenirea depunerii de către beneficiari a unor Cereri de Rambursare incomplete sau incorecte;

§ aspecte de implementare a proiectelor care pun cele mai mari dificultăţi beneficiarilor şi care ridică cele mai multe întrebări din partea acestora.

- a fost modificată legislaţia în domeniul achiziţiilor publice pentru a rezolva problema contestatarilor de profesie. Firmele care contestă trebuie să depună o garanţie de 2% din valoarea contractului, bani pe care îi va pierde dacă nu îi este admisă contestaţia.

- o modificare importantă dă posibilitatea încheierii contractelor după soluţionarea contestaţiilor la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor

- au fost aduse modificări contractelor de finanţare prin care, valoarea prefinanţării nu va mai fi de 30%, ci de 15% din valoarea eligibilă, în prima tranşă, urmând ca următoarea tranşă de 15% să fie alocată doar dacă beneficiarul demonstrează că a cheltuit 80% din prima tranşă.

- beneficiarii au obligaţia de a transmite Cerere de Rambursare în maxim 30 zile de la efectuarea fiecărei plăţi.

- în primul an de la semnarea contractului, beneficiarii trebuie să transmită minimum 4 Cereri de Rambursare, iar valoarea Cererilor de Rambursare să fie egală cu cel puţin 10% din valoarea contractelor semnate până la acea dată.

C. MĂSURI CU EFECTE IMPORTANTE:

1. Valorificarea surplusului de unităţi ale cantităţii atribuite (AAU):

- Deşi se ştia de posibilitatea de a valorifica AAU-urile, până în acest an, nu s-a făcut nimic în acest sens deşi termenul limită pentru vânzarea acestora este 2012

- În primul semestru al anului, am creat cadrul legal care permite vânzarea surplusului de unităţi ale cantităţii atribuite României prin Protocolul de la Kyoto

- România îşi va îndeplini angajamentul de reducere a emisiilor pentru perioada 2008 - 2012, prevăzut de Protocolul de la Kyoto, şi ca atare, se estimează că va beneficia de un surplus potenţial de unităţi ale cantităţii atribuite de aproximativ 300 milioane AAU-uri.

- Astfel, în momentul actual, sunt negocieri pentru valorificarea acestor AAU-uri

2. Managementul deșeurilor

a. Modificarea legislaţiei pentru încurajarea colectării selective a deşeurilor

- a fost modificată OUG 196/2005 (OUG 15/2010, aprobată prin L 167/2010) privind fondul pentru mediu

- prin acest act normativ au fost introduse:

criterii de performanţă la nivelul localităţilor care să permită măsurarea eficienţei sistemului de colectare selectivă a deşeurilor şi monitorizarea continuă a sistemului prin care să se permită îmbunătăţirea acestuia;

obligaţia pentru autorităţile publice să organizeze, gestioneze şi să coordoneze colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaje de la populaţie pentru îndeplinirea prevederilor din planul judeţean de gestionare a deşeurilor

- O modificare importantă se referă la obligaţia autorităţilor administraţiei publice locale ca, de la 1 iulie 2010, din cantităţile totale de deşeuri municipale şi asimilabile colectate, cel mult 85% să fie supuse operaţiilor de eliminare finală, iar cel puţin 15% din deşeurile colectate să fie încredinţate spre reciclare.

- Autorităţile care nu îndeplinesc acest obiectiv anual vor plăti suma de 100 lei/tonă. Plata se va face pentru diferenţa dintre obiectivul anual de diminuare şi obiectivul efectiv realizat.

b. modificări ale legislației cu privire la deșeurile din echipamentele electrice și electronice

- A fost modificată hotărârea de guvern privind deșeurile din echipamentele electrice și electronice prin care am armonizat legislația națională cu cea europeană. Noua hotărâre de guvern prevede ca sumele colectate de organizaţii colective de la producători vor fi folosite exclusiv pentru finanţarea operaţiunilor de colectare, manipulare, transport, tratare, valorificare şi eliminare nepoluantă a DEEE provenite de la gospodăririle particulare şi pentru finanţarea campaniilor de educare şi informare a consumatorilor. Astfel, este eliminat buy-back-ul pentru că prin enumerarea destinaţiei banilor colectaţi se exclude posibilitatea introducerii altor categorii de cheltuieli. De asemenea, creează condiţii egale pentru organizaţiile colective în ceea ce priveşte colectarea DEEE-urilor.

- De asemenea, autorităţile trebuie să asigure existenţa şi funcţionarea a cel puţin un punct de colectare a DEEE la 50.000 de locuitori, dar nu mai puţin de un punct de colectare în fiecare localitate.

- În cazul furnizării unui produs nou, la solicitarea cumpărătorului, distribuitorii sunt obligaţi să preia DEEE, în sistem unul la unul, fără a solicita plata, în aceleaşi condiţii precum cele de livrare a produsului nou, dacă echipamentul este de tip echivalent şi a îndeplinit aceleaşi funcţii ca şi echipamentul nou furnizat.

3. Inundaţii:

- Am alocat în 2010 fonduri consistente pentru lucrări de prevenire/înlăturare a efectelor inundaţiilor. Este vorba de 885.000.000 de lei pentru acest an, fonduri care provin de la bugetul de stat, credite externe şi de la fondul de mediu, reprezentând cea mai mare sumă alocată în perioada 2000-2010. Aceste fonduri asigură finanţarea a 366 de investiţii, din care vor se vor finaliza 82 de obiective.

- Strategia Naţională de management al riscului la inundaţii pe termen mediu şi lung a fost finalizată, a parcurs toate procedurile, astfel încât la începutul lunii august a şi fost aprobată prin HG.

- a fost înfiinţată Autoritatea pentru Inundaţii şi Managementul Riscului, prevăzută în Strategie, prin care se consolidează capacitatea instituţională privind managementul riscului la inundaţii.

- au fost făcute demersuri pentru a asigura sumele necesare realizarea în termen a Planurile de apărare împotriva inundaţiilor conform Directivei privind evaluarea şi gestionarea riscului la inundaţii.

- a fost finalizat Planul Naţional de Management pentru bazinul hidrografic internaţional al fluviului Dunărea pentru care a fost realizată Evaluarea strategică de mediu, hotărârea de guvern pentru aprobarea acestora fiind în curs de avizare.

4. Zona costieră: fonduri POS

Pregătirea proiectului de investiţii:

- Deşi se ştia de mai multă vreme despre fenomenul de eroziune a plajelor pentru că există studii în acest sens, nu s-au făcut paşii necesari pentru pregătirea proiectelor de investiţii care vor fi finanţate prin POS Mediu.

- Domeniul 2 de intervenţie din Axa Prioritarã 5 a POS Mediu se referă la Refacerea zonei costiere, având alocată suma de 134 milioane Euro .

- Astfel, pentru refacerea plajelor din zona sudică a Mării Negre şi protecţia lor la eroziuni, am aprobat la sfârşitul lunii aprilie un ordin (Ordinul nr. 642/23.04.2010) privind aplicaţia de finanţare pentru a pregăti proiectul de investiţii „Reducerea eroziunii costiere".

- În urma organizării procedurii de licitaţie publică, în decembrie 2010, a fost încheiat contractul de finanţare „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor pe AXA 5 POS Mediu- Implementarea structurii adecvate de prevenire a riscurilor naturale în zonele cele mai expuse riscului la inundaţii- Domeniul major de intervenţie 2- Reducerea eroziunii costiere".

5. Administrarea Ariilor Naturale Protejate:

- La preluarea mandatului, nu începuse atribuirea ariilor protejate în custodie/administrare pentru că nu au fost rezolvate unele aspecte legislative. Acestea au fost rezolvate chiar la începutul anului, astfel încât în ianuarie şi mai 2010 s-au derulat prima şi a doua sesiune de atribuire în custodie/ administrare a ariilor naturale protejate. În urma acestora au fost semnate 9 contracte de administrare şi 203 convenţii de custodie cu persoanele juridice şi fizice ale căror dosare de candidatură au fost declarate câştigătoare în urma evaluării lor.

6. Împăduriri

- Pentru anul 2010 au fost alocate de şase ori mai multe fonduri faţă de anul anterior: de la buget au fost alocate aproximativ 40.000.000 lei pentru împădurirea terenurilor degradate: 26.000.000 pentru Romsilva şi 15.844.000 lei pentru IRSV-uri. Pe lângă suma de la bugetul de stat, din Fondul de Mediu a fost alocate 100.000.000 lei pentru împădurirea terenurilor agricole degradate.

-În acest an, până la această dată, s-au făcut împăduriri pe aproximativ 20.000 de hectare.

7. Finalizarea Ghidului pentru masura 221- Prima împădurire a terenurilor agricole din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală

- la început de mandat, această măsură prin care sunt disponibile 229,3 milioane de euro pentru proiecte de împădurire, era departe de a fi lansată

- cauza: ghidul de finanţare nu era finalizat din cauza unor neînţelegeri dintre Agenţia de Plăţi şi Direcţia de Păduri

- După numeroase discuţii, a fost finalizat acest ghid, astfel că a fost lansată prima sesiune de depunere în perioada 1 octombrie-29. Au fost depuse 8 proiecte.

8. Vânătoare

- prin Ordinului ministrului nr. 862/03.06.2010 s-a reglementat organizarea si functionarea Consiliului National de Vanatoare;

- a fost emis Ordinul ministrului nr. 1221/11.08.2010 pentru aprobarea Regulamentului privind atribuirea dreptului de gestionare a faunei cinegetice, in baza caruia va fi demarata actiunea de atribure, intr-o prima etapa, a unui numar de 1450 de fonduri cinegetice;

- pe parcursul anului 2010, au fost emise 225 de licenţe pentru asociaţiile de vânătoare

9. Măsuri care să prevină tăierile ilegale:

Proiectul de Lege privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice:

- a fost aprobat de Guvern în luna aprilie

- au fost introduse sancţiuni drastice pentru o arie mai largă de abateri.

- pentru mai multă eficienţă în aplicarea măsurilor prevăzute, a fost inclus Jandarmeria, Poliţia de frontieră şi Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă, pe lângă cei din sistemul silvic, care vor putea aplica aceste sancţiuni în cazul constatării unor abateri de la Codul silvic

Ordin pentru aprobarea procedurii privind constituirea şi autorizarea ocoalelor silvice

- a intrat în vigoare în 10 iunie 2010

- prin acest ordin sunt introduse măsuri mai stricte în cazul nerespectării prevederilor legale

10.Acţiuni de control:

În acest an, au fost intensificate acţiunile control la nivelul tuturor instituţiilor din subordinea ministerului cu astfel de atribuţii.

ROMSILVA

Circulaţia materialului lemnos:

- au fost 70.879 acţiuni de control, din care 23.041 s-au desfășurat împreună cu organele de poliție din cadrul I.G.P.R.. Acestea au avut ca finalitate:

- 1.320 de dosare penale pentru infracţiuni

- amenzi în valoare de 18.126.380 lei

- s-a confiscat un volum de 13.143 mc..

Instalaţiile de debitat material lemnos:

- au fost 2.586 acţiuni de control care au avut ca finalitate următoarele :

- 4 dosare penale pentru infracţiuni;

- amenzi în valoare de 252.770 lei

- s-a confiscat un volum de 2.380 mc.

DIRECŢIA DE CONTROL ÎN SILVICULTURĂ

- au fost 162 acţiuni de control

- au fost constatate 262 de contravenții pentru care au fost date amenzi în valoare de

864.730 lei

- volum material lemnos confiscat : 8.981 mc

- număr sesizări penale formulate : 30

I.T.R.S.V.

- au fost 17.143 acţiuni de control

- au fost constatate 6.100 de contravenții pentru care au fost date amenzi în valoare de 4.680.145 lei

- volum material lemnos confiscat : 22.428 mc

- număr sesizări penale formulate : 580

GARDA NAŢIONALĂ DE MEDIU:

- Până la această dată, au fost realizate 41.188acţiuni de control în urma cărora au fost date 4.031 de sancţiuni, iar valoarea amenzilor este de 57.919,040 lei, ceea ce reprezintă o creştere cu 65% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

- Controalele au avut ca urmare: 21 de sesizări penale, 3 dispoziții pentru încetarea activităţii, 104 dispoziții pentru sistarea activității, 45 de rpopurneri pentru suspendarea acordurilor/autorizațiilor de mediu.

APE

Până la această dată:

- au fost efectuate 15.800 controale

- au fost inaintate 34 plangeri penale.

- au fost aplicate 192 amenzi contraventionale în cuantum de 6.162.800 lei și 867avertismente.

11.Închidere iazuri de decantare:

Pentru prima dată, în acest an a fost alocată suma de 100.000.000 lei pentru închiderea a cinci iazuri de decantare din sectirul minier: Mina Baia Sprie - laz Tăuţii de Sus, Mina Certej - laz V. Mireşului şi V. Mealu, Hunedoara, Iaz Tăuşani, Caraş-Severin, Mina Dealu Negru Inferior - Iaz Dealu Negru şi laz Pârâul Cailor, Suceava, Mina Teliuc - iazurile nr. 1,2 şi 3, Hunedoara.

D. INFRIGEMENT

La începutul anului 2010 existau 19 restanţe în ceea ce priveşte respectarea şi îndeplinirea angajamentelor asumate în negocierea Capitolului 22 - Mediu, restanţe care au condus sau, în cazul în care persistă nerezolvarea acestora, pot conduce la declanşarea procedurii de infringement: 5 din perioada 2006-2008, 14 din 2009

Până în acest moment s-au rezolvat 11 din cele 19 restanţe care puteau conduce la declanşarea procedurii de infringement, 1 din 2007 şi 10 din 2009. Printre acestea sunt:

Stabilirea sistemului de monitorizare a capturărilor/uciderilor accidentale a speciilor din Anexa IV a Directivei Habitate prin HG nr. 323/2010

OG nr. 4/2010 privind instituirea infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale în România (INSPIRE)

OUG nr. 3/2010 pentru modificarea Legii apelor nr. 107/1996 în vederea transpunerii prevederilor Directivei 2007/60 privind evaluarea si gestionarea riscurilor de inundații

Conformarea sau scoaterea din circulație a containerelor mobile (cisterne auto) care transportă benzină

Astfel, până la această dată, au fost rezolvate 11 restanţe care puteau genera declanşarea procedurii de infringement, iar 3 din cele 8 restanţe rămase (4 restanţe din perioada 2006 - 2008 şi 4 din 2009) sunt în curs de rezolvare.

E. RELAŢII EXTERNE:

Au fost semnate 3 memorandum-uri şi un acord. Pentru prima dată din 1990 încoace, am semnat un memorandum de înţelegere şi un acord de cooperare cu Rebublica Moldova.

Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind cooperareain domeniul gospodăririi apelor Prutului şi Dunării - semnat la 28 iunie 2010, intrat in vigoare prin H.G. nr. 1092/2010

Memorandum de Intelegere dintre Ministerul Mediului si Padurilor din Romania si Ministerul Mediului din Republica Moldova privind colaborarea in domeniul protectiei mediului, semnat la 27 aprilie 2010, ratificat prin H.G. nr. 593/2010

Memorandum de Înţelegere între Ministerul Mediului şi Pădurilor din România şi Secretariatul Convenţiei Ramsar, semnat la 11 noiembrie 2010 (semnat prin corespondenta). Astfel, România va organiza în 2012 următoarea conferinţă a părţilor.

Memorandum de Înţelegere între Ministerul Mediului şi Pădurilor din România şi Ministerul de Stat pentru Probleme de Mediu din Republica Arabă Siriană, privind cooperarea în domeniul protecţiei mediului, semnat la 10 noiembrie 2010 si aflat in proces de ratificare.

F. COMISA ONU PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ - CSD 19

- Una dintre cele mai importante realizări pentru România şi implicit pentru Ministerul Mediului şi Pădurilor este preluarea preşedinţiei celei de a 19-a sesiuni a Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă pentru un mandat de un an.

Astfel, pentru prima oară după 1990, România deţine preşedinţia unei comisii ONU, calitate deţinută prin persoana ministrului mediului şi pădurilor.

- În acest mandat, vor fi pregătite deciziile politice care se vor lua în cadrul celei de a 19-a sesiuni a Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă, privind politicile globale în domeniul celor cinci grupuri tematice: chimicale, minerit, transport, managementul deşeurilor, cadrul programelor pe 10 ani privind consumul şi producţia durabile. Lucrările celei de a 19-a sesiuni a Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă se vor desfăşura timp de 2 săptămâni la sediul ONU, New York, în perioada 2 - 13 mai 2011. De asemenea, Comisia va face un inventar al problemelor care sunt în perioada actuala pe domeniile respective şi cele intersectoriale privind dezvoltarea durabilă şi va avea un rol de negociere şi apropiere a punctelor de vedere, în perspectiva Conferinţa ONU privind Dezvoltarea Durabilă de la Rio din 2012.

- Totodată, în plan naţional, fiind prevăzută ca direcţie de acţiune în actualul Program de Guvernare (2009 - 2012), se vor face demersurile necesare pentru implementarea Strategiei Naţionale pentru Dezvoltare Durabilă. Este în curs de constituire Comitetul Interdepartamental pentru Dezvoltare Durabilă la nivel de Secretari de Stat, sub coordonarea Primului - Ministru; acest comitet va avea atribuţii privind coordonarea implementării obiectivelor de dezvoltare durabilă la nivel național.

G. STRATEGIA UE PENTRU REGIUNEA DUNĂRII

În cursul anului 2008, Austria şi România a iniţiat demersurile pentru a avea o strategie a Dunării, demersuri pe care Consiliul Europei le-a oficializat, în luna iunie 2009. Astfel, László Borbély, la acea vreme ministru al Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, este unul dintre iniţiatorii strategiei, sens în care, în 2008, a semnat două acorduri cu Ungaria şi Bulgaria pentru susţinerea acestei strategii.

Strategia va fi adoptată în 2011, când Ungaria va deţine Preşedinţia UE şi va viza problematica privind coeziunea şi aspectele financiare, urmărind să desfăşoare acţiuni menite să creeze legături de cooperare în domeniul protecţiei mediului dincolo de graniţele administrative.

H. PROGRAME ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU

În 2009, bugetul a fost de aproape 800 de milioane de lei. Suma utilizată a fost de numai 300 de milioane de lei.

În 2010 am avut un buget de 1.889.884.000 de lei la care se adaugă credite de angajament în valoare de 3.056.434.000 lei, fonduri care au fost angajate pentru proiecte de investiţii pentru mediu.

Au fost lansate programe noi şi au fost schimbate unele programe pentru eficientizarea lor.

Programe de succes:

Rabla:

- succesul programul se datorează în primul rând faptului că prima de casare a fost înlocuită de tichetul valoric de 3.800 lei. Un alt element important este faptul că a fost acordată posibilitatea folosirii până la 3 tichete pentru achiziţionarea unui autoturism nou.

- aceste elemente au făcut ca, la numai o lună după lansarea programului în noul format, să fie necesară suplimentarea fondurilor

- Astfel, fondurile alocate pentru acest program au ajuns la 722.000.000 lei pentru scoaterea din uz a 190.000 de autovehicule.

- Până la această dată au fost casate 186.854 de autoturisme.

- Rabla a generat şi o dinamică pe piaţa auto, prin acest program fiind achiziţionate 59.550autoturisme noi, din care 24.656 provin din industria autohtonă.

Casa Verde pentru persoane fizice:

- Acest program a fost lansat în luna iulie 2010

- Mecanismul creat pentru accesarea fondurilor este simplificat ceea ce a dus la depunerea unui număr mare de dosare la scurt timp de la lansarea programului

- Bugetul programului este de 110.000.000 lei

- până la această dată, au fost depuse 15.503 dosare, valoarea solicitată fiind de 93.615.006,34 lei

- au fost plătite 6.264.887,29 lei pentru 1.043 beneficiari.

Programe noi:

Programul de lucrări pentru preveniriea și înlăturarea efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrările de gospodarire a apelor aferente obiectivelor din domeniul public al statului:

- sunt finanţate în acest an 111 obiective de investiții

- suma alocată pentru aceste proiecte este de 282.609.000 lei, din care 259.610.000 lei a fost alocată pentru ANAR, iar 23.000.000 lei au fost alocate direct autorităților locale.

Programul vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului: - bugetul alocat este de 10 milioane lei

- au fost depuse 259 proiecte

Acest program se adresează ONG-urilor şi instituţiilor de învăţământ.

Programe în continuare pentru care au fost lansate sesiuni de finanţare:

Programul de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate

- bugetul este de 100 milioane lei

- sesiunea de depunere a dosarelor în perioada 16 august - 1 octombrie 2010. În cadrul Programului au fost depuse 76 proiecte.

Programul privind producerea energiei din surse regenerabile

- bugetul alocat 440 milioane lei

- sesiunea de depunere a fost 15 iunie - 15 iulie 2010

- au fost depuse 105 proiecte care se află în faza de analiză

Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire.

- Suma alocată pentru demararea Programului este 100.000.000 lei.

- Beneficiarii Programului sunt unităţile administrativ-teritoriale, instituţiile publice şi unităţile de cult. (Programul „Casa Verde" - persoane juridice).

- Cererile de finanţare se pot depune în perioada: 15 decembrie 2010 - 20 ianuarie 2011.

Programul vizând protecţia resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare cu apă, staţii de tratare, canalizare şi staţii de epurare.

- Suma alocată Programului este 298.115.000 lei.

- Sesiunea de depunere a proiectelor a avut loc în intervalul 18 octombrie - 17 noiembrie 2010.

- În cadrul Programului au fost depuse 901 proiecte.

Programul privind reducerea impactului asupra atmosferei, inclusiv monitorizarea calităţii aerului.

- Bugetul alocat Programului este 10.000.000.

- Sesiunea de depunere a cererilor de finanţare s-a lansat în perioada 22 noiembrie - 30 noiembrie 2010.

- A fost depus 1 proiect.

Programul privind lucrări de închidere a iazurilor de decantare din sectorul minier.

- Prin HG nr. 1034/2010 a fost alocată suma de 100.000.000 lei pentru obiective de investiţii: Mina Baia Sprie - laz Tăuţii de Sus, Mina Certej - laz V. Mireşului şi V. Mealu, Hunedoara, Iaz Tăuşani, Caraş-Severin, Mina Dealu Negru Inferior - Iaz Dealu Negru şi laz Pârâul Cailor, Suceava, Mina Teliuc - iazurile nr. 1,2 şi 3, Hunedoara.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii