Referitor la declaratia d-nei Presedinte a ANRMAP, Ministerul Mediului face urmatoarele precizari
Referitor la declaratia d-nei Presedinte a ANRMAP, Ministerul Mediului face urmatoarele precizariIn primul rand, dorim sa-i amintim doamnei presedinte ca incalcarile de legislatie nu au fost savarsite de Ministerul Mediului ci de propria institutie pe care o conduce, in cadrul actiunii de verificare ce a intreprins-o la minister, pe cale procedurala prin incalcarea clara a propriului regulament al ANRMAP, cat si prin incalcarea flagranta a prevederilor OG 2/2001 privind regimul contraventiilor, de catre angajati aflati in subordinea domniei sale.
Protocolul la care face referire doamna presedinte (inregistrat la MM sub nr 1781/AK/21.05/2008), a fost incheiat de catre minister cu doua entitati care au ca atributii actiuni de verificare si monitorizare in domeniul achizitiilor publice (UCVAP si ANRMAP), acest protocol avand ca scop asigurarea unui cadru unitar de functionare a activitatii acestora si evitarea suprapunerii, implementarea eficienta a proiectelor finantate din instrumentele structurale, cat si angajarea si utilizarea corecta si eficienta a fondurilor comunitare in vederea evitarii aplicarii corectiilor financiare ca urmare a nerespectarii legislatiei in domeniul achizitiilor publice de catre beneficiarii proiectelor finantate in cadrul programului operational gestionat de catre MM - AM Pos Mediu.
In ceea ce priveste afirmatiile doamnei presedinte cu privire la faptul ca prin cele doua procese verbale de constatare a contraventiilor incheiate de catre echipa de control din cadrul ANRMAP, institutia nu-si schimba pozitia, ne rezervam dreptul de a trage concluzia ca d-na Traila ori se afla intr-o confuzie totala, situatie in care ii sugeram sa citeasca cu atentie presupusa contraventie sanctionata prin primul proces verbal, cat si presupusa contraventie sanctionata prin al doilea pv la pct nr 3, aceste doua procese verbale sanctionand acelasi lucru, fapt ce incalca prevederile OG 2/2001, ori ne ducem cu gandul la faptul ca d-na Traila incearca cu disperare sa protejeze abuzurile savarsite de catre propria institutie. Tot in aceasta idee, d-na Traila afirma ca primul proces verbal sanctioneaza o contraventie savarsita in cadrul contractului suplimentar de servicii media din anul 2009, iar cel de-al doilea proces verbal face referire la contractul initial incheiat in 2008. Prin aceasta afirmatie, d-na Traila dovedeste ca nu are cunostinta de modul cum au fost incheiate cele doua contracte ( cel initial si cel suplimentar), in sensul ca ii reamintim d-nei Traila ca pct 3 din cadrul anexei la cel de-al doilea proces verbal de constatare al contraventiilor sanctioneaza derularea unei proceduri de atribuire "fara incadrarea in prevederile art 122". Facem precizarea ca in cadrul contractului initial incheiat in anul 2008, procedura de atribuire a fost licitatia deschisa, iar in cadrul contractului suplimentar de servicii incheiat in anul 2009, procedura de atribuire a fost aleasa prin invocarea prevederilor art 122 lit i din oug 34/2006. Astfel, pct 3 din anexa la al doilea proces verbal nu avea cum sa sanctioneze eventuale contraventii savarsite in cadrul contractului initial, acesta fiind o revenire abuziva si ilegala asupra sanctiunii aplicate prin primul proces verbal, cu incalcarea flagranta a prevederilor OG 2/2001, avand ca scop discreditarea activitatii Ministerului Mediului si inducerea in eroare a opiniei publice.
Astfel, din cele mentionate mai sus se desprinde ideea ca, conducerea unei importante institutii de control, isi insuseste prin semnatura acte de control al caror continut nu este cunoscut de catre aceasta.
Avand in vedere cele descrise mai sus, ne exprimam ingrijorarea asupra modului cum este condusa o institutie de control aflata in subordinea guvernului, care savarseste abuzuri evidente in actiunile sale, aceasta institutie dovedindu-si incapacitatea si ineficienta prin actiunea derulata la Ministerul Mediului.
Si nu in ultimul rand, pe viitor in vederea evitarii unor astfel de situatii jenante, doamna Traila ar trebui ca inainte de a face declaratii publice sa se documenteze din actele de control semnate de catre aceasta si incheiate de propria institutie, avand in vedere ca pe data de 26.08.2009 este chemata sa se prezinte in fata instantei, unde va trebui sa explice sub juramant situatia reala de la Ministerul Mediului.
Cu privire la expertii UCVAP din cadrul Ministerului de finante ce au fost prezenti la Ministerul Mediului, facem precizarea ca acestia au incheiat un raport in care nu sunt consemnate note intermediare sau avize consultative, confirmand, astfel, ca s-au indeplinit toate prevederile legale in vederea alegerii corecte a procedurii de derulare.
Direcţia Comunicare şi Organizare a Ministerului Mediului
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp