Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:33 22 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prima zi a Congresului Romanian PR Week Relatiile Publice. Quo vadis?

ro

30 Sep, 2009 19:24 934 Marime text

Sub sloganul „Relatiile Publice. Quo vadis?”, a avut loc deschiderea celei de-a saptea editii a Congresului Romanian PR Week, prima zi reunind nume importante din domeniu, atât profesionisti internationali, cât si practicieni si consultanti români. În cadrul dezbaterilor s-au abordat teme precum rolul strategic al relatiilor publice, activitatea de lobby si consecintele tehnologiilor Web 2.0 asupra domeniului.

Primul panel al congresului a fost dedicat viitorului relatiilor publice si rolului pe care îl au acestea în implicarea publicurilor în dialog si a debutat cu vechea zicala chineza, "Fiecare criza înseamna o noua oportunitate", reamintita publicului de Thomas Achelis, Presedintele Forum for International Communications. El a subliniat faptul ca situatia economica actuala a fost cauzata de fapt de o criza a încrederii în sistemul finaciar si liderii politici. Tony Meehan, Presedintele TMA Communications, a atras atentia asupra unei idei esentiale pentru evolutia domeniului: pentru viitorul relatiilor publice este necesara cunoasterea si întelegerea trecutului si prezentului sau. Despre viitorul relatiilor publice, însa din perspectiva comunicarii online, a vorbit si Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu, care a darâmat o serie de mituri legate de platformele online si a scos în evidenta cel mai important factor al unor relatii publice eficiente: a fi relevant pentru consumatori. În viitor, relati le publice trebuie sa se implice în procesul luarii deciziilor la nivel managerial, dupa cum a atras atentia Horst Avenarius, Fondator si Presedintele de onoare al Consiliului German de Etica în PR. Aceasta idee a fost adusa în discutie si de Crenguta Rosu, Co-managing Partner DC Communication, care a vorbit si despre alte tendinte din domeniu, precum transformarea în profunzime a profesiei si legatura cruciala dintre necesitatea de a gândi global si a actiona local. În continuare, Corneliu Cojocaru, Director de Comunicare al BCR, a sintetizat punctele cheie ale unei comunicari eficiente prin acronimul ETHICS – Education, Transparency, Honesty, Information, Cooperation, Sustainability.

Dezbaterea "Lobby: comunicare, transparenta si persuasiune", a adus în discutie o tema incitanta si putin dezbatuta în România: activitatile de lobby si implicatiile lor asupra practicilor democratice. Discutiile au fost deschise de Guy Burrow, Partner Candole Partners, care a definit de la început cei doi factori esentiali în activitatea de lobby, accesul si transparenta. Mugurel Radulescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola Hellenic România, a subliniat apoi importanta acordata interesului comunitatilor si necesitatea cunoasterii intereselor tuturor partilor implicate într-un proces de lobby. Pentru a aborda aceasta tema si dintr-o perspectiva nationala, Anca Harasim, Executive Director AmCham Romania, a prezentat pe scurt asociatia AmCham si rolul important pe care îl joaca aceasta în procesele de lobby de pe piata româneasca, iar Andreea Rosca, Publisher Business Press Realitatea-Catavencu, a descris proiectul Guvernul Privat, initiativa care a adus importante modificari la nivel legislativ. În continuare, pentru a integra România în contextul mai larg al Uniunii Europene, Roberto Zangrandi, Presedintele Confederatiei Europene de Relatii Publice, a punctat structura si modul de organizare al sistemului de lobby din cadrul UE. În final, Erwin De Weerdt, director general al SilverLining, Management Communications & EU Affairs, a concluzionat: în cadrul UE, oricine poate face lobby pentru a-si sustine interesele, nu este o activitate desfasurata doar de marii jucatori.

Prima zi de congres s-a încheiat cu mult asteptatele dezbateri din cadrul panelului "PR 2.0: consecintele tehnologiei Web 2.0 asupra relatiilor publice". De departe cel mai interactiv moment al zilei, cu teme care au stârnit cele mai multe controverse, panelul a debutat cu discursul Paulei Apreutesei, Business Strategy Manager Microsoft Romania, a carei conluzie atrage atentia asupra necesitatii comunicarii continue cu publicurile: "nu conteaza daca este offline sau online, important este sa fim in-line". Orlando Nicoara, General Manager MediaPro Interactiv, a atras însa atentia asupra pericolului suprasaturarii informationale si a faptului ca indivizii devin incapabili sa faca fata numarului extrem de mare de mesaje pe care le primesc. Însa aici devine esential criteriul relevantei, dupa cum a observat Ana-Maria David, Coordonator Proiecte Speciale HotNews.ro, care a enumerat si celelalte 6 noi reguli ale relatiilor publice: a atrage si a implica oamenii, a comunica integrat, a genera o interactiune si a comunica în mod constant. Dragos Stanca, Managing Director F5, a accentuat faptul ca puterea publicului este mult mai mare odata cu aparitia noilor tehnologii Web 2.0, iar Bogdana Butnar, Director de Strategie si Managing Director al MRM WorldWide România, a tras concluzia: "trebuie sa te misti mai repede, sa ai o viteza de reactie mai mare". Schema comunicarii s-a schimbat, nu mai exista o singura sursa, ci lanturi întregi de comunicare pe care se gasesc surse secundare, informatia circulând de la una la cealalta, dupa cum a sintetizat Iulian Comanescu, Managing Partner Comanescu SRL. În ciuda impactului negativ al noilor tehnologii asupra comunicarii interpersonale, Bobby Voicu a subliniat: astazi, relatiile dintre practicieni si influentatori sunt mult mai profunde decât în trecut si trebuie sa se bazeze în primul rând pe sinceritate.

Lucrarile Congresului PR Week vor continua si mâine cu doua dezbateri despre etica în raporturile PR-presa-public si creativitate în PR.

Parteneri si sponsori

Evenimentele Romanian PR Week se desfasoara sub patronajul Camerei Deputatilor si sunt sustinute de Institute for Public Relations (IPR), Camera de Comert a Romaniei, de sponsorii BCR, Pfizer, Coca-Cola Hellenic, Ursus Breweries, Microsoft, Henkel, MOL Romania, real,- Hypermarket, Hotnews.ro, Dacia, Publica, Casa de traduceri, Polirom, Curtea Veche, Grafica & Tipar, Negustorul de Vinuri si Tritonic, si de partenerii media: Money Channel, Cotidianul, Business Standard, Money Express, Money.ro, Revista Cariere, PR Romania, Markmedia.ro, Wall-Street, 9AM, Focus Vest, Corporate News, Stiriong.ro, Calendar Evenimente si pr progress.

Despre organizator

Forum for International Communications este o organizatie non-guvernamentala care cultiva in mediul comunicatorilor profesionisti standardele etice si de performanta ale profesiei de relatii publice. Fundatia organizeaza din 2003 competitia Romanian PR Award si evenimentul Romanian PR Week, impuse drept cele mai importante evenimente de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii de afaceri din Romania. Fundatia coordoneaza in prezent o cercetare nationala de "Etica in PR", o serie de programe educationale, prelegeri si dezbateri publice, cursuri si training-uri de formare profesionala si o serie de intalniri informale intre profesionistii domeniului. In martie 2006, fundatia a initiat programul CSR Romania cu scopul de a promova bunele practici in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste. In aprilie 2009, Forum a lansat portalul de resurse PR Romania.

Contact

Dana Oancea
Project Manager


Forum for International Communications

dana.oancea@praward.ro mailto:dana.oancea@praward.ro
www.praward.ro http://www.praward.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii