Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:29 22 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Primaria in slujba cetateanului”

ro

31 May, 2009 17:50 853 Marime text

31.05.2009
Centrul pentru Resurse Civice (CRC) şi Universitatea „Tomis” au demarat proiectul „Primăria în slujba cetăţeanului”, proiect care se va desfăşura în următoarele 6 luni.

Proiectul se bazează pe rezultatele unui studiu întocmit de către CRC, care a vizat accesul publicului la serviciile autorităţilor publice locale.

Studiul a fost realizat la nivelul oraşelor din judeţul Constanţa, şi anume Năvodari, Ovidiu, Murfaltar, Băneasa, Cernavodă, Hârşova, Negru Vodă, Eforie, Techirghiol.

Criteriile avute în vedere la realizarea studiului sunt:
· transparenţa privind activitatea autorităţilor locale,
· rapiditatea rezolvării petiţiilor,
· furnizarea informaţiilor de interes public,
· accesibilitatea către serviciile de specialitate,
· activitatea consiliului local,
· atitudinea funcţionarilor,
· reflectarea în mass-media a activităţii autorităţii locale,
· iniţiative locale în sprijinul comunităţii.

În urma centralizării rezultatelor, cele mai bune punctaje în ceea ce priveşte relaţia cu cetăţenii o au autorităţile locale din următoarele oraşe:
· Cernavodă
· Eforie
· Techirghiol
· Năvodari

Studiul a scos în evidenăţ, printre altele, următoarele percepţii negative ale cetăţenilor:
· un grad ridicat al lipsei transparenţei în Ovidiu, Hârşova, Băneasa,
· modul lent de rezolvare al petiţiilor la Negru Vodă şi Năvodari,


· activitatea consiliilor locale este confundată în toate localităţile cu activitatea primăriei,
· atitudinea funcţionarilor necesită îmbunătăţiri în Hârşova şi Ovidiu.

Proiectul „Primăria în slujba cetăţeanului” se doreşte a fi unul care să vină în sprijinul autorităţilor locale privind comunicarea cu cetăţenii. În următoarele 6 luni, Centrul pentru Resurse Civice va derula împreună cu autorităţile locale din aceste oraşe o serie de acţiuni, precum:

· organizarea a patru dezbateri publice care să vizeze problemele comunităţii;
· editarea a 5.000 de pliante despre rolul şi atribuţiile autorităţilor locale, pliante ce vot fi distibuite cetăţenilor;
· înfiinţarea de nuclee de acţiune locală, în fiecare localitate, care să aducă la cunoştinţa autorităţilor locale problemele cetăţenilor;
· crearea unui website al primarilor, care să reflecte modul în care aceştia răspund problemelor comunităţii;
· promovarea în cadrul unităţilor de învăţământ din cadrul acestor comunităţi a unor lecţii de educaţie civică.

Centrul pentru Resurse Civice este o organizaţie nonguvernamentală, apolitică, ce are drept scop sprijinirea, promovarea şi dezvoltarea conştiinţei şi iniţiativei civice, în spiritul democraţiei participative, la nivel individual, comunitar şi regional.

Cosmin BÂRZAN,
Preşedinte al Centrului pentru Resurse Civice
0746.520815

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii