Vara asta se poartă turistul informat şi bine crescut
Vara asta se poartă turistul informat şi bine crescutCOMUNICAT DE PRESĂ
Constanţa, 6.07.2011
Vara asta se poartă turistul informat şi bine crescut
Organizaţia ecologistă Mare Nostrum, împreună cu sponsorul Coca–Cola Hellenic şi partenerul Dayan Impex S.R.L, anunţă lansarea campaniei “Litoral Curat 2011”. Aceasta se află la cea de-a şaptea ediţie şi se va desfăşura în perioada iulie–octombrie 2011 pe două plaje de pe litoralul românesc.
Ediţia de anul acesta a campaniei “Litoral Curat” continuă acţiunile de informare, conştientizare şi educare a constănţenilor şi turiştilor de pe litoral. În cadrul campaniei, va fi accentuată necesitatea colectării deşeurilor numai în zonele special amenajate, dar şi importanţa reciclării materialelor recuperabile.
În acest scop, vor fi instalate două centre de informare, dintre care unul va fi amplasat pe plaja Modern. În ceea ce priveşte cel de-al doilea centru, acesta va fi stabilit în perioada următoare. Acţiunile de conştientizare vor fi realizate cu sprijinul voluntarilor, care au beneficiat în prealabil de un curs de instruire. Aceştia vor informa şi educa turiştii cu privire la adoptarea unui comportament responsabil şi prietenos faţă de mediul înconjurător şi, mai ales, faţă de plajă şi mare. Turiştii, care vor arunca selectiv deşeurile la coşurile de gunoi, vor putea participa la tombola organizată de Mare Nostrum şi vor avea şansa de a câştiga unul dintre premiile puse în joc.
“Ediţia de anul acesta este o continuare a acţiunilor noastre desfăşurate pe linia protejării zonei costiere româneşti şi a implementării conceptului de colectare selectivă în special în rândul turiştilor. Voluntarii noştri vor fi prezenţi la cele două centre de informare miercuri şi joi în intervalul 14.00–18.00, în timp ce de vineri până duminică pot fi găsiţi între orele 10.00 şi 18.00. De asemenea, persoanele care vor da dovadă de responsabilitate, vor putea participa la tombolele desfăşurate în cele două centre, tombole organizate zilnic începând cu ora 17.00. Totodată, operatorii de plajă şi agenţii economici implicaţi în procesul de salubrizare şi colectare a materialelor reciclabile vor primi din partea Mare Nostrum materiale informative care sprijină campania. Doresc să menţionez că un rol deosebit îl joacă şi partenerii şi sponsorii noştri care au înţeles importanţa acestui demers şi ne-au susţinut în fiecare an”, a declarat Mihaela Cândea, director executiv ONG Mare Nostrum.
Proiectul “Litoral Curat” se adresează atât turiştilor care vor fi prezenţi pe litoral, locuitorilor din zona costieră românească, administraţiei locale, cât şi agenţilor economici implicaţi în procesul de salubrizare şi colectare a materialelor reciclabile.
Partener: Dayan Impex S.R.L
Parteneri media: Radio Constanţa, Constănţeanul.com şi ziarul Alb–Negru
MARCELA ROMAN
RESPONSABIL PR
ONG MARE NOSTRUM
Realizările, de până acum, ale campaniei “Litoral Curat” sunt:
· 202.000 persoane informate
· 230 zile de campanie
· 600 concursuri pentru turiştii responsabili
· 165 tone de deşeuri colectate
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp