Comunicat DNA 3
Comunicat DNA 3
19 Mar, 2014 13:49
ZIUA de Constanta
1098
Marime text
În completarea informaţiilor din comunicatul nr.296 din 19 martie 2014, Biroul de Informare şi Relaţii Publice este abilitat să transmită următoarele:
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Secţia de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupţie au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea inculpatului
NICUŞOR DANIEL CONSTANTINESCU, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, în sarcina căruia s-au reţinut:
- 3 infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice;
- 21 de infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor;
Din ordonanța de reţinere întocmită de procurori a rezultat că există date şi indicii temeinice potrivit cărora :
1. În perioada 2011 – 2013, Nicuşor Daniel Constantinescu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa a refuzat în mod repetat să pună la dispoziţia auditorilor Curţii de Conturi documentele şi informaţiile solicitate, împiedicând astfel efectuarea a 3 controale incluse în programul de activitate al acestei instituții.
În această modalitate, a fost tulburată grav activitatea Curţii de Conturi, care s-a aflat în imposibilitatea de a-şi îndeplini principala atribuţie, respectiv verificarea modului în care au fost utilizate resursele financiare publice.
Totodată, a fost creat un folos necuvenit Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa, constând în faptul că activitatea sa a fost sustrasă verificării, în condiţiile în care fondurile de care a beneficiat RAJDP Constanţa din resursele publice în perioada supusă controlului au fost de peste 200 de milioane lei. Mai mult, există date că din aceste sume au fost efectuate plăţi nelegale, aspecte care impuneau lămuriri prin efectuarea controlului și care fac obiectul unui alt dosar penal aflat pe rolul DNA.
Sesizarea a fost înregistrată la data de 1 noiembrie 2012, ca urmare a unei plângeri penale formulate de Curtea de Conturi.
Concret, acesta a împiedicat, în mod repetat, efectuarea controlului programat în cursul anului 2011, condiţionând prezentarea documentelor de comunicarea unei dovezi că respectiva acțiune de control figura în programul de activitate al Curţii de Conturi. Potrivit dispoziţiilor art. 5 din Legea nr. 94/1992 Curtea de Conturi are acces neîngrădit la acte, documente, informaţii necesare desfăşurării activităţii sale, entităţile auditate fiind obligate să-i transmită actele, documentele, informaţiile solicitate la termenele stabilite şi să-i asigure accesul în sedii. După ce informaţiile solicitate au fost transmise sub forma unui extras, Nicuşor Daniel Constantinescu a continuat să refuze efectuarea controlului, invocând faptul că nu i-a fost transmisă o copie a întregului program.
Controlul care urma să se desfăşoare în cursul anului 2012 a fost împiedicat cu motivaţia că nu există acordul preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, refuz menţinut cu prilejul solicitărilor repetate formulate de auditorii publici ai Curţii de Conturi.
Controlul programat în cursul anului 2013 nu s-a putut efectua datorită dispoziţiilor exprese ale preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, prin rezoluţii aplicate pe referatele întocmite de RAJDP Constanţa, fără a invoca vreun argument care să justifice această poziţie.
2. În perioada 2007-2014, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa nu a respectat dispoziţiile legale care îl obligau să procedeze la emiterea, respectiv la prelungirea a 12 certificate de urbanism şi a autorizaţiilor de construire a unor centrale și generatoare eoliene, solicitate de două societăţi comerciale, prin aceste acțiuni producând un prejudiciu de aproximativ 30.000.000 euro.
Mai mult decât atât, după ce instanţele judecătoreşti au dispus prin 9 hotărâri definitive pronunţate în perioada 2008 – 2011 ca preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa să procedeze la emiterea documentelor respective, acesta a refuzat punerea în executare a hotărârilor prin care era obligat să-şi îndeplinească atribuțiile de serviciu.
Ulterior, printr-o altă hotărâre judecătorească s-a dispus ca preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa să plătească o amendă civilă pentru fiecare zi de întârziere, însă Nicuşor Daniel Constantinescu a continuat să nu îşi execute obligaţiile impuse de către instanţa de judecată.
Toate demersurile de a obţine executarea silită a obligațiilor președintelui CJ Constanța au rămas fără efect, inclusiv datorită refuzului organelor fiscale de a executa penalităţile, astfel încât Nicuşor Daniel Constantinescu a lipsit practic de conţinut drepturile părţii vătămate, în ciuda recunoaşterii acestora în mod repetat pe cale judecătorească.
Inculpatului i s-a adus la cunoştinţă calitatea procesuală în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală, urmând a fi prezentat, la data de 20 martie 2014, la Tribunalul Bucureşti, în vederea emiterii mandatului de arestare preventivă pe o durată de 30 de zile.
În cauză procurorii au beneficiat de sprijinul de specialitate al SRI Brigada Specială de Intervenţie a Jandarmeriei.
Menţionăm că inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel face şi obiectul unui alt dosar penal, pentru infracţiuni similare (comunicat nr. 11 din 15 ianuarie 2014 şi nr. 113 din 10 februarie 2014).
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penal este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Secţia de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupţie au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea inculpatului
NICUŞOR DANIEL CONSTANTINESCU, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, în sarcina căruia s-au reţinut:
- 3 infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice;
- 21 de infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor;
Din ordonanța de reţinere întocmită de procurori a rezultat că există date şi indicii temeinice potrivit cărora :
1. În perioada 2011 – 2013, Nicuşor Daniel Constantinescu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa a refuzat în mod repetat să pună la dispoziţia auditorilor Curţii de Conturi documentele şi informaţiile solicitate, împiedicând astfel efectuarea a 3 controale incluse în programul de activitate al acestei instituții.
În această modalitate, a fost tulburată grav activitatea Curţii de Conturi, care s-a aflat în imposibilitatea de a-şi îndeplini principala atribuţie, respectiv verificarea modului în care au fost utilizate resursele financiare publice.
Totodată, a fost creat un folos necuvenit Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa, constând în faptul că activitatea sa a fost sustrasă verificării, în condiţiile în care fondurile de care a beneficiat RAJDP Constanţa din resursele publice în perioada supusă controlului au fost de peste 200 de milioane lei. Mai mult, există date că din aceste sume au fost efectuate plăţi nelegale, aspecte care impuneau lămuriri prin efectuarea controlului și care fac obiectul unui alt dosar penal aflat pe rolul DNA.
Sesizarea a fost înregistrată la data de 1 noiembrie 2012, ca urmare a unei plângeri penale formulate de Curtea de Conturi.
Concret, acesta a împiedicat, în mod repetat, efectuarea controlului programat în cursul anului 2011, condiţionând prezentarea documentelor de comunicarea unei dovezi că respectiva acțiune de control figura în programul de activitate al Curţii de Conturi. Potrivit dispoziţiilor art. 5 din Legea nr. 94/1992 Curtea de Conturi are acces neîngrădit la acte, documente, informaţii necesare desfăşurării activităţii sale, entităţile auditate fiind obligate să-i transmită actele, documentele, informaţiile solicitate la termenele stabilite şi să-i asigure accesul în sedii. După ce informaţiile solicitate au fost transmise sub forma unui extras, Nicuşor Daniel Constantinescu a continuat să refuze efectuarea controlului, invocând faptul că nu i-a fost transmisă o copie a întregului program.
Controlul care urma să se desfăşoare în cursul anului 2012 a fost împiedicat cu motivaţia că nu există acordul preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, refuz menţinut cu prilejul solicitărilor repetate formulate de auditorii publici ai Curţii de Conturi.
Controlul programat în cursul anului 2013 nu s-a putut efectua datorită dispoziţiilor exprese ale preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, prin rezoluţii aplicate pe referatele întocmite de RAJDP Constanţa, fără a invoca vreun argument care să justifice această poziţie.
2. În perioada 2007-2014, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa nu a respectat dispoziţiile legale care îl obligau să procedeze la emiterea, respectiv la prelungirea a 12 certificate de urbanism şi a autorizaţiilor de construire a unor centrale și generatoare eoliene, solicitate de două societăţi comerciale, prin aceste acțiuni producând un prejudiciu de aproximativ 30.000.000 euro.
Mai mult decât atât, după ce instanţele judecătoreşti au dispus prin 9 hotărâri definitive pronunţate în perioada 2008 – 2011 ca preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa să procedeze la emiterea documentelor respective, acesta a refuzat punerea în executare a hotărârilor prin care era obligat să-şi îndeplinească atribuțiile de serviciu.
Ulterior, printr-o altă hotărâre judecătorească s-a dispus ca preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa să plătească o amendă civilă pentru fiecare zi de întârziere, însă Nicuşor Daniel Constantinescu a continuat să nu îşi execute obligaţiile impuse de către instanţa de judecată.
Toate demersurile de a obţine executarea silită a obligațiilor președintelui CJ Constanța au rămas fără efect, inclusiv datorită refuzului organelor fiscale de a executa penalităţile, astfel încât Nicuşor Daniel Constantinescu a lipsit practic de conţinut drepturile părţii vătămate, în ciuda recunoaşterii acestora în mod repetat pe cale judecătorească.
Inculpatului i s-a adus la cunoştinţă calitatea procesuală în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală, urmând a fi prezentat, la data de 20 martie 2014, la Tribunalul Bucureşti, în vederea emiterii mandatului de arestare preventivă pe o durată de 30 de zile.
În cauză procurorii au beneficiat de sprijinul de specialitate al SRI Brigada Specială de Intervenţie a Jandarmeriei.
Menţionăm că inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel face şi obiectul unui alt dosar penal, pentru infracţiuni similare (comunicat nr. 11 din 15 ianuarie 2014 şi nr. 113 din 10 februarie 2014).
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penal este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii