Adriana Ticau "Calea ferata trebuie sa ramana o prioritate pentru politica europeana de transport"
Adriana Ticau: "Calea ferata trebuie sa ramana o prioritate pentru politica europeana de transport"Strasbourg, 10 martie 2010
Eurodeputata PSD Adriana Ţicău a declarat marţi, în plenul Parlamentului European, că trebuie dezvoltată o strategie de dezvoltare sustenabilă a transportului feroviar, deputata europeană atrăgând totodată atenţia asupra faptului că, în perioada de criză economică şi financiară, au loc disponibilizări care pot afecta grav transportul feroviar. Adriana Ţicău este vicepreşedinte a Comisiei de transport şi turism a PE (TRAN); declaraţia sa a avut loc în cadrul Întrebării orale din plenul PE privind implementarea directivelor din "primul pachet feroviar".
"Transportul feroviar trebuie să fie o prioritate a politicii comunitare de transport, cu orizont de timp 2020, având ca obiective: creşterea competiţiei, îmbunătăţirea interoperabilităţii şi a siguranţei reţelelor naţionale şi dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar. Creşterea competiţiei nu trebuie să se realizeze însă în detrimentul siguranţei sau a calităţii serviciilor de transport feroviar", a declarat doamna Ţicău.
În viziunea europarlamentarului român, la revizuirea "primului pachet feroviar" trebuie identificate problemele pe care le au statele membre care au primit avize motivate din parte Comisiei Europene precum şi modul de soluţionare a acestora. Ea a atras atenţia în acest context asupra faptului că, din cauza crizei, în sectorul transportului feroviar au loc mii de disponibilizări care pot afecta grav transportul feroviar comunitar.
"Sistemul ERTMS (European Rail Traffic Management System - Sistemul de management al traficului feroviar european) era implementat până la sfârşitul anului trecut pe aproximativ 2700 km de cale ferată din UE, iar până în 2020 va fi implementat de-a lungul a 24.000 km de cale ferată. Acest lucru necesita investiţii imense şi aşteptăm soluţii şi instrumente financiare noi, capabile să asigure finanţarea necesară. La investiţiile în infrastructură se adaugă şi investiţiile în modernizarea corespunzătoare a materialului rulant", a afirmat Ţicău
"Doresc să atrag atenţia asupra situaţiei cu care se confruntă, pe perioadă de criză, resursele umane din sectorul feroviar, care sunt deja formate şi certificate. In România, vor avea loc, în perioada următoare, peste 7.000 de disponibilizări în domeniul feroviar", a declarat, de asemenea, europarlamentarul român .
Potrivit deputatei europene, Fondul European de Ajustare la Globalizare şi Fondul Social European sunt disponibile şi pot fi mobilizate pentru a-i sprijini pe cei afectaţi, acestea fiind însă doar soluţii temporare. "Sper să dezvoltăm alături de Comisie o strategie de dezvoltare sustenabilă a transportului feroviar, astfel încât să oferim atât servicii sigure şi de bună calitate cât şi locuri de muncă pentru personalul calificat", a conchis Adriana Ţicău.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp