Adriana Țicău -"Pentru coeziunea economica si sociala a UE este nevoie de dezvoltarea infrastructurii de transport din noile state membre"
Adriana Țicău -"Pentru coeziunea economica si sociala a UE este nevoie de dezvoltarea infrastructurii de transport
20 Feb, 2011 17:49
ZIUA de Constanta
870
Marime text
Bruxelles, 17 februarie 2011
Adriana Ţicău, Vice-președinta Comisiei TRAN l-a interpelat pe comisarul european Siim Kallas, responsabil pentru transporturi, cu privire la modul in care se are in vedere dezvoltarea infrastructurii de transport trans-european, in special in statele membre ce au aderat la UE dupa 2004. Demersul Adrianei Țicău a avut loc la Strasbourg, în cadrul întâlnirii Comisiei de Transport si Turism cu Vice-președintele Comisiei Europene, Siim Kallas.
"In contextul revizuirii rețelei de transport TEN-T, consider ca este important ca Uniunea Europeana sa finalizeze implementarea celor 30 de proiecte prioritare TEN-T actuale, sa identifice barierele întâlnite in implementarea acestora si sa aibă in vedere atat asigurarea conexiunilor lipsa intre proiectele prioritare TEN- cat si asigurarea interconexiunilor dintre reteaua trans-europeana de transport si infrastructurile de transport din tarile vecine Uniunii." a precizat Adriana Ţicău.
De asemenea, eurodeputata social-democrata a solicitat ca, " pentru coeziunea economica si sociala a UE, atat in viitorul cadru TEN-T cat si in cadrul viitoarei Politici de coeziune, o atenție deosebita sa fie acordata statelor membre ce au aderat la UE după 2004, ele fiind nu doar mai periferice, ci si cu necesitați mai mari de dezvoltare a infrastructurii de transport."
Comisia Europeana are in vedere, in cadrul viitoarei metodologiei de planificare a TEN-T, identificarea unei rețele de transport care sa interconecteze nodurile primare, reprezentate de capitalele statelor membre/ aglomerațiile urbane cu peste 1 milion de locuitori si marile centre industriale, nodurile secundare (orașe mici cu o importanță logistică mare) și terțiare (orașe mai mici și platforme logistice aflate de-a lungul itinerariului rețelelor de baza). Nodurile primare ar putea fi conectate prin, autostrăzi, cai ferate de mare viteza, coridoare feroviare de marfa, aeroporturi si, acolo unde este cazul, căi navigabile interioare care sa facă legătura cu porturile maritime ale UE. Discuțiile se concentrează în special pe metodologia privind o rețea nucleu care va include atât proiectele prioritare actuale, legături de infrastructură existente, cat si proiecte noi necesare pentru a finaliza rețeaua, si pentru a asigura legături inter-modale, inclusiv cu țările vecine.
Adriana Ţicău, Vice-președinta Comisiei TRAN l-a interpelat pe comisarul european Siim Kallas, responsabil pentru transporturi, cu privire la modul in care se are in vedere dezvoltarea infrastructurii de transport trans-european, in special in statele membre ce au aderat la UE dupa 2004. Demersul Adrianei Țicău a avut loc la Strasbourg, în cadrul întâlnirii Comisiei de Transport si Turism cu Vice-președintele Comisiei Europene, Siim Kallas.
"In contextul revizuirii rețelei de transport TEN-T, consider ca este important ca Uniunea Europeana sa finalizeze implementarea celor 30 de proiecte prioritare TEN-T actuale, sa identifice barierele întâlnite in implementarea acestora si sa aibă in vedere atat asigurarea conexiunilor lipsa intre proiectele prioritare TEN- cat si asigurarea interconexiunilor dintre reteaua trans-europeana de transport si infrastructurile de transport din tarile vecine Uniunii." a precizat Adriana Ţicău.
De asemenea, eurodeputata social-democrata a solicitat ca, " pentru coeziunea economica si sociala a UE, atat in viitorul cadru TEN-T cat si in cadrul viitoarei Politici de coeziune, o atenție deosebita sa fie acordata statelor membre ce au aderat la UE după 2004, ele fiind nu doar mai periferice, ci si cu necesitați mai mari de dezvoltare a infrastructurii de transport."
Comisia Europeana are in vedere, in cadrul viitoarei metodologiei de planificare a TEN-T, identificarea unei rețele de transport care sa interconecteze nodurile primare, reprezentate de capitalele statelor membre/ aglomerațiile urbane cu peste 1 milion de locuitori si marile centre industriale, nodurile secundare (orașe mici cu o importanță logistică mare) și terțiare (orașe mai mici și platforme logistice aflate de-a lungul itinerariului rețelelor de baza). Nodurile primare ar putea fi conectate prin, autostrăzi, cai ferate de mare viteza, coridoare feroviare de marfa, aeroporturi si, acolo unde este cazul, căi navigabile interioare care sa facă legătura cu porturile maritime ale UE. Discuțiile se concentrează în special pe metodologia privind o rețea nucleu care va include atât proiectele prioritare actuale, legături de infrastructură existente, cat si proiecte noi necesare pentru a finaliza rețeaua, si pentru a asigura legături inter-modale, inclusiv cu țările vecine.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii