Asigurări - mai multe informaţii, consiliere şi protecţie pentru clienţi
Asigurări - mai multe informaţii, consiliere şi protecţie pentru clienţi
26 Feb, 2014 18:44
ZIUA de Constanta
1250
Marime text
Cumpărarea de poliţe de asigurări ar trebui să fie mai uşoară şi mai sigură datorită amendamentelor votate miercuri la o revizuire a regulilor UE privind informaţiile şi consilierea oferite de brokerii de asigurări.
Deputaţii au amendat propunerile de revizuire a vânzărilor de produse de asigurare de viaţă, dar şi de altă natură, pentru a introduce cerinţe similare privind informaţiile oferite şi pentru a egaliza nivelul între companiile de asigurări şi "distribuitorii" (brokerii) de asigurări.
Informaţii clare
Înainte de a semna un contract, cumpărătorii vor primi informaţii standard privind tipul de asigurare, obligaţiile contractuale, riscurile asigurate şi cele excluse, modalităţile de plată şi poliţele, toate într-un limbaj clar şi uşor de înţeles. Cumpărătorii trebuie să fie de asemenea informaţi despre costurile totale ale contractului, inclusiv taxele pentru consiliere şi servicii. Brokerii de asigurări vor fi obligaţi să îşi prezinte identitatea şi datele de contact către clienţi, precum şi orice fel de conflict de interese.
Mai mult, statele membre ar putea cere brokerilor de asigurări să facă publice remuneraţia, taxele, comisioanele şi beneficiile neremunerate, se arată în text.
Nevoile clientului
Toţi distribuitorii de asigurări vor fi înregistraţi la o autoritate competentă în statul lor membru. Angajaţii lor din vânzări vor fi pregătiţi să răspundă cerinţelor şi nevoilor cumpărătorilor.
Toţi brokerii de asigurări vor fi obligaţi să încheie la rândul lor contracte de asigurări care să permită acoperirea a cel puţin 1.250.000 euro pagube cauzate de neglijenţă profesională.
Pentru a proteja clienţii de incapacitatea financiară a distribuitorilor de asigurări de a plăti o poliţă sau a cerere de plată, intermediarii (brokerii) vor fi obligaţi să creeze un fond de garanţie sau să aibă o capacitate financiară permanentă reprezentând 4% din suma tuturor poliţelor primite anual.
Pachetele de asigurări
Atunci când un contract de asigurări este vândut cu alte produse sau servicii ca parte a unui pachet, clienţii trebuie să aibă posibilitatea să cumpere diversele componente împreună sau separat, conform nevoilor lor, şi să primească poliţe şi informaţii privind preţul şi riscul pentru fiecare componentă.
Ce urmează
Parlamentul a votat amendamentele sale, dar nu şi textul legislativ, reafirmându-şi poziţia, dar lăsând deschisă posibilitatea negocierii unui acord în primă lectură cu Consiliul de Miniştri.
Deputaţii au amendat propunerile de revizuire a vânzărilor de produse de asigurare de viaţă, dar şi de altă natură, pentru a introduce cerinţe similare privind informaţiile oferite şi pentru a egaliza nivelul între companiile de asigurări şi "distribuitorii" (brokerii) de asigurări.
Informaţii clare
Înainte de a semna un contract, cumpărătorii vor primi informaţii standard privind tipul de asigurare, obligaţiile contractuale, riscurile asigurate şi cele excluse, modalităţile de plată şi poliţele, toate într-un limbaj clar şi uşor de înţeles. Cumpărătorii trebuie să fie de asemenea informaţi despre costurile totale ale contractului, inclusiv taxele pentru consiliere şi servicii. Brokerii de asigurări vor fi obligaţi să îşi prezinte identitatea şi datele de contact către clienţi, precum şi orice fel de conflict de interese.
Mai mult, statele membre ar putea cere brokerilor de asigurări să facă publice remuneraţia, taxele, comisioanele şi beneficiile neremunerate, se arată în text.
Nevoile clientului
Toţi distribuitorii de asigurări vor fi înregistraţi la o autoritate competentă în statul lor membru. Angajaţii lor din vânzări vor fi pregătiţi să răspundă cerinţelor şi nevoilor cumpărătorilor.
Toţi brokerii de asigurări vor fi obligaţi să încheie la rândul lor contracte de asigurări care să permită acoperirea a cel puţin 1.250.000 euro pagube cauzate de neglijenţă profesională.
Pentru a proteja clienţii de incapacitatea financiară a distribuitorilor de asigurări de a plăti o poliţă sau a cerere de plată, intermediarii (brokerii) vor fi obligaţi să creeze un fond de garanţie sau să aibă o capacitate financiară permanentă reprezentând 4% din suma tuturor poliţelor primite anual.
Pachetele de asigurări
Atunci când un contract de asigurări este vândut cu alte produse sau servicii ca parte a unui pachet, clienţii trebuie să aibă posibilitatea să cumpere diversele componente împreună sau separat, conform nevoilor lor, şi să primească poliţe şi informaţii privind preţul şi riscul pentru fiecare componentă.
Ce urmează
Parlamentul a votat amendamentele sale, dar nu şi textul legislativ, reafirmându-şi poziţia, dar lăsând deschisă posibilitatea negocierii unui acord în primă lectură cu Consiliul de Miniştri.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii