Comisia Europeană face publice sfaturi cheie pentru vizitatorii Jocurilor Olimpice - Londra 2012
Comisia Europeană face publice sfaturi cheie pentru vizitatorii Jocurilor Olimpice - Londra 2012Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România
Data: Bucureşti, 25 mai 2012
Ref: Jocurile Olimpice – Londra 2012
Comisia Europeană face publice sfaturi cheie pentru vizitatorii Jocurilor Olimpice - Londra 2012
Vizitatorii Londrei, cu ocazia Jocurilor Olimpice şi Jocurilor Paralimpice Londra 2012, fără îndoiala, vor fi atraşi să cumpere foarte multe lucruri şi să folosească diferitele servicii oferite de organizatori. Este util pentru ei să cunoască faptul că Uniunea Europeană are reguli stricte pentru a proteja drepturile consumatorilor pe teritoriul ei. Să ai drepturi este un beneficiu; să le cunoşti şi să ştii cum să le foloseşti este important pentru fiecare dintre noi. Comisia Europeana este conştientă de provocările cu care fanii sportului se pot confrunta când aşteaptă cel mai mare eveniment din lume. Pentru a facilita achiziţia de bunuri şi servicii în această perioadă , Comisia Europeană a lansat o pagina web pe care consumatorii pot găsi informaţii cheie despere modul în care îşi pot planifica o călătorie de succes la Jocurile Olimpice, pentru evitarea complicaţiilor ce pot apărea în timpul călătoriei, în privinţa cazării sau la cumpărături. Pagina web oferă principalele informaţii şi linkuri care să îi ajute pe vizitatori în cazul apariţiei vreunei probleme.
Principalele sfaturi sunt:
1. Verificaţi web site-ul Centrului European al Consumatorilor din Marea Britanie pentru a evita orice impediment de cazare care poate apărea.
2. În timpul călătoriilor cu plecare din aeroporturile U.E. consumatorii sunt protejaţi de drepturile pasagerilor aerieni, prevăzute de Regulamentul 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului, în caz de întârzieri , anulări sau de refuz la îmbarcare.
3. Bunurile cumpărate de pe teritoriul Uniunii Europene sunt supuse garanţiei prevăzute de Directiva Europeană 1999/44/EC privind vânzările şi garanţiile asociate: vânzătorul trebuie să repare sau să înlocuiască gratuit produsele defectuoase. Dacă acest lucru nu este posibil în termen rezonabil sau fără inconveniente, consumatorul poate cere restituirea sumelor achitate sau reducerea preţului bunului.
4. Consultaţi site-ul nostru şi nu ezitaţi să scrieţi o reclamaţie online pentru orice problema pe care aţi întâlnit-o.
5. Cetăţenii din Elvetia şi din zona economică europeană trebuie să îşi procure din zona lor de securitate socială cardul European de asigurare a sănătăţii pentru a accesa asistenţa medicală de stat în Marea Britanie cu taxe reduse sau gratuită. Dacă sunteţi dintr-o ţară din altă parte a lumii, asigurarea de călătorie este recomandată.De asemenea, Comisia Europeană crede ca este necesar ca vizitatorii din întreaga lume să cunoască numărul unic de urgenta la nivelul U.E., şi anume 112.
Adresa web site-ului este: http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/london_2012/index_en.htmECC- Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile în privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.
În Europa, „Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor ", îi ajută pe consumatori în ceea ce priveşte problema cumpărăturilor transfrontaliere. http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_en.htm În România, „Centrul European al Consumatorilor ", oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp