Deputaţii cer drepturi ale pasagerilor clare şi aplicabile
Deputaţii cer drepturi ale pasagerilor clare şi aplicabile
29 Mar, 2012 22:55
ZIUA de Constanta
902
Marime text
Liniile aeriene trebuie să dea informaţii
clare şi asistenţă imediată pasagerilor puşi în imposibilitatea de a călători,
se spune într-o rezoluţie adoptată joi de Parlamentul European. Deputaţii
solicită Comisiei să consolideze regulile care prevăd asistenţa şi plăţí
compensatorii pasagerilor în cazul anulării sau al întârzierilor zborurilor,
inclusiv pentru întârzieri mai mari de 6 ore pentru livrarea bagajelor.
"Deşi legislaţia UE a evoluat în sensul îmbunătăţirii drepturilor pasagerilor, trebuie totuşi să facem mai mult pentru a asigura practici comerciale corecte şi pentru mai multe drepturi pentru toţi călătorii", a declarat raportorul Keith Taylor (Verzii/EFA, UK), înaintea votului. "Trebuie clarificate în special definiţiile termenilor de „circumstanţe extraordinare" şi „anulare", pentru a obliga companiile aeriene să îşi asume responsabilităţile care le revin", adăugat acesta.
Servicii de informare şi asistenţă mai bune
Transportatorii aerieni trebuie să asigure personal de contact competent, capabil să ofere pasagerilor detalii privind opţiunile posibile, inclusiv asistenţă prin telefon, privind alternativele de călătorie, inclusiv decizii rapide în ceea ce priveşte asistenţa, rambursarea, redirecţionarea, se arată în rezoluţia PE.
Deputaţii cer de asemenea Comisiei Europene să elaboreze o fişă standard pentru plângerile pasagerilor în toate limbile UE, care să fie distribuită pasagerilor în eventualitatea unor incidente neprevăzute. Pasagerii puşi în imposibilitatea de a zbura atunci când companiile aeriene dau faliment sau îşi încetează operaţiunile trebuie repatriaţi gratuit, adaugă rezoluţia.
Preţurile prezentate trebuie să corespundă preţurilor reale
Rezoluţia cere Comisiei să armonizeze regulile privind bagajul de mână şi să pună capăt practicilor comerciale incorecte cum ar fi preţuri neclare sau taxe suplimentare non-opţionale în momentul efectuării unei rezervări online, reprogramarea unilaterală a zborurilor şi discriminarea de preţ împotriva pasagerilor, pe baza ţării de reşedinţă.
Pasagerii trebuie să aibă dreptul de a anula sau schimba rezervările de bilete fără a suporta nici o taxă în intervalul de doua ore şi să aibă acces deplin la informaţiile despre înregistrarea lor în „registrul cu numele pasagerilor" (PNR) şi să fie informaţi în legătură cu modul în care datele lor PNR sunt utilizate şi cui sunt transmise, solicită Parlamentul.
Deputaţii insistă de asemenea ca pasagerilor cu handicap să li se garanteze accesibilitatea fizică în aeroporturi, inclusiv dreptul de a călători cu echipamentele de mobilitate. Nu în ultimul rând, companiile aeriene trebuie să prevadă în avioane locuri de siguranţă pentru copii.
Procedură: rezoluţie fără caracter legislativ
"Deşi legislaţia UE a evoluat în sensul îmbunătăţirii drepturilor pasagerilor, trebuie totuşi să facem mai mult pentru a asigura practici comerciale corecte şi pentru mai multe drepturi pentru toţi călătorii", a declarat raportorul Keith Taylor (Verzii/EFA, UK), înaintea votului. "Trebuie clarificate în special definiţiile termenilor de „circumstanţe extraordinare" şi „anulare", pentru a obliga companiile aeriene să îşi asume responsabilităţile care le revin", adăugat acesta.
Servicii de informare şi asistenţă mai bune
Transportatorii aerieni trebuie să asigure personal de contact competent, capabil să ofere pasagerilor detalii privind opţiunile posibile, inclusiv asistenţă prin telefon, privind alternativele de călătorie, inclusiv decizii rapide în ceea ce priveşte asistenţa, rambursarea, redirecţionarea, se arată în rezoluţia PE.
Deputaţii cer de asemenea Comisiei Europene să elaboreze o fişă standard pentru plângerile pasagerilor în toate limbile UE, care să fie distribuită pasagerilor în eventualitatea unor incidente neprevăzute. Pasagerii puşi în imposibilitatea de a zbura atunci când companiile aeriene dau faliment sau îşi încetează operaţiunile trebuie repatriaţi gratuit, adaugă rezoluţia.
Preţurile prezentate trebuie să corespundă preţurilor reale
Rezoluţia cere Comisiei să armonizeze regulile privind bagajul de mână şi să pună capăt practicilor comerciale incorecte cum ar fi preţuri neclare sau taxe suplimentare non-opţionale în momentul efectuării unei rezervări online, reprogramarea unilaterală a zborurilor şi discriminarea de preţ împotriva pasagerilor, pe baza ţării de reşedinţă.
Pasagerii trebuie să aibă dreptul de a anula sau schimba rezervările de bilete fără a suporta nici o taxă în intervalul de doua ore şi să aibă acces deplin la informaţiile despre înregistrarea lor în „registrul cu numele pasagerilor" (PNR) şi să fie informaţi în legătură cu modul în care datele lor PNR sunt utilizate şi cui sunt transmise, solicită Parlamentul.
Deputaţii insistă de asemenea ca pasagerilor cu handicap să li se garanteze accesibilitatea fizică în aeroporturi, inclusiv dreptul de a călători cu echipamentele de mobilitate. Nu în ultimul rând, companiile aeriene trebuie să prevadă în avioane locuri de siguranţă pentru copii.
Procedură: rezoluţie fără caracter legislativ
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii