Ziua Constanta
07:25 31 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Eurodeputatul Ioan Enciu critică rezoluția Parlamentului francez care cere amânarea aderării României și Bulgariei la spațiul Schengen

ro

03 Mar, 2011 00:11 968 Marime text
Bruxelles, 02 Martie 2011

Eurodeputatul Ioan Enciu a luat poziție față de rezoluția dezbătută de camera inferioară a Parlamentului francez care cere amânarea aderării României și Bulgariei la spațiul Schengen și condiționează aderarea de progresele realizate în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare pe justiție.

Ioan Enciu a declarat că "am fost surprins să aflu că Adunarea generală franceză a inițiat o rezoluție prin care afirmă, în necunoștință de cauză, că Bulgaria și România nu îndeplinesc criteriile de aderare la spațiul Schengen și nu ar trebui să fie admise în această zonă de liberă circulație".

Europarlamentarul a ținut să arate că, în urma vizitei de evaluare pe care a întreprins-o în România și Bulgaria între 22 și 26 februarie a putut observa pe teren că cele două țări îndeplinesc în totalitate standardele Schengen și sunt pregătite de aderare. Mai mult decât atât, Ioan Enciu a declarat că "nivelul implementării acquis-ului Schengen în România este chiar mai bun decât în statele care sunt deja membre ale acestui spațiu". Carlos Coelho, raportorul Parlamentului European pe aderarea celor două țări a reiterat aceeași idee afirmând că "am fost impresionat de vizita în România și pot spune că, pe anumite componente Schengen, România este printre cei mai buni din Europa".

Pe această cale, Ioan Enciu a declarat că cere colegilor eurodeputați să susțină aderarea celor două țări atât la nivel european cât și la nivelul Statelor Membre din care fac parte: "fac apel la solidaritate din partea tuturor colegilor în a susține nu doar la nivel european dar și național aderarea celor două țări după criteriile legale stabilite și fără condiționalități suplimentare nejustificate".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?