Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:29 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Parlamentul European lansează campania de informare pentru alegerile 2014

ro

10 Sep, 2013 19:14 702 Marime text
asdNumărătoarea inversă pentru alegerile 2014 începe pe 10 septembrie, când Parlamentul European lansează campania de informare. Aceasta va continua şi după alegerile propriu-zise, până când noul Parlament va alege următorul Preşedinte al Comisiei Europene.

"Singurul mod de a legitima şi influenţa procesul de luare a deciziilor în UE este prin intermediul Parlamentului European", subliniază Anni Podimata (S&D, EL), unul dintre cei doi vicepreşedinţi ai Parlamentului European responsabili de comunicare. "Există percepţia că procesul de luare a deciziilor politice la nivelul UE pe durata crizei economice actuale nu a avut o legitimitate clară. Oamenii, alegătorii europeni, au posibilitatea de a determina majorităţile politice din Parlament, stabilind tendinţele pentru elaborarea legislaţiei, pentru punerea sub semnul întrebării a politicilor greşite şi pentru influenţarea dezbaterii, în viitorii cinci ani după alegeri".

"Parlamentul European este Camera cetăţenilor europeni - noi suntem vocea cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor la nivel UE", spune Othmar Karas (PPE, AT), celălalt vicepreşedinte responsabil pentru comunicare. "Dar de data aceasta este diferit. Această campanie pregăteşte alegerile europene din 22-25 mai 2014, dar merge şi mai departe, până când Parlamentul alege Preşedintele Comisiei Europene şi aprobă agenda politică a noii Comisii".

Cele mai multe legi sunt create la nivel UE, ceea ce face ca Parlamentul European să fie cel puţin la fel de puternic ca orice parlament naţional. Votanţii trebuie să ştie ce decizii se iau la "Bruxelles" (sau Strasbourg) şi cum pot influenţa ei aceste decizii.

Campania va avea patru etape. Prima etapă începe acum, cu prezentarea sloganului ACŢIONEAZĂ. REACŢIONEAZĂ. DECIDE. Această fază îşi propune să explice noile puteri ale Parlamentului European şi modul în care acestea îi influenţează locuitorii din UE.

Faza a doua, derulată din octombrie până în februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale - economia, calitatea vieţii, locurile de muncă, banii şi UE în lume - prin intermediul unor serii de evenimente interactive în oraşele europene.

Faza a treia, campania electorală propriu-zisă, va începe în februarie şi se va concentra pe datele alegerilor, 22-25 mai. Aceste date vor fi adăugate pe logo pe măsură ce se vor apropia alegerile.

După alegeri, faza finală se va concentra pe nou alesul Parlament European, pe alegerea noului Preşedinte al Comisiei Europene şi pe inaugurarea noii Comisii.

Logoul şi sloganul ACŢIONEAZĂ.REACŢIONEAZĂ.DECIDE subliniază ideea că alegătorii europeni pot să îşi exercite puterea prin buletinul de vot pentru a determina viitorul Europei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii