Comunicat de presa Metrorex se acuză singur în răspunsul privind amânarea construcţiei magistralei pentru zona Rahova-Ferentari
Comunicat de presa: Metrorex se acuză singur în răspunsul privind amânarea construcţiei magistralei pentru
20 Oct, 2015 13:12
ZIUA de Constanta
1791
Marime text
Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi: “Metrorex se acuză singur în răspunsul privind amânarea construcţiei magistralei pentru zona Rahova-Ferentari. Pentru Elena Udrea și sectorul 6 nu funcționa aceeași legislație?”
Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi a afirmat că răspunsul Metrorex în chestiunea blocării construcţiei magistralei pentru zona Ferentari-Rahova nu depăşeşte nivelul de preșcolar, punctând că instituţia a recunoscut singură că a lăsat de izbelişte acest proiect în ultimii trei ani de zile.
“Răspunsul dat de Metrorex în chestiunea metroului care să deservească zonele Rahova-Ferentari îmi confirmă temerile: instituţia nu a făcut nimic în ultimii trei ani de zile pentru locuitorii acestei zone şi nu are deloc de gând să încerce să găsească soluţii pentru deblocarea proiectului. Am afirmat, în urmă cu câteva zile, că Metrorex și Ministerul Transporturilor trebuie date în judecată pentru amânarea magistralei de metrou din Rahova. Ei bine, Metrorex a șters puțin de praf limbajul de lemn folosit de regulă în comunicările publice și a ieșit din bârlog cu următoarea explicaţie: "Studiul de Prefezabilitate a fost aprobat în data de 18.05.2012. În data de 07.06.2012 contractul a fost sistat pâna la clarificarea aspectelor contradictorii în legislatia proiectelor derulate prin Parteneriat Public Privat". Pe scurt: de mai bine de 3 ani, invocând vicii de legislaţie, Metrorex şi Ministerul Transporturilor recunosc că i-au lăsat pe locuitorii din zona Ferentari şi Rahova de izbelişte şi nu au făcut absolut nimic pentru a debloca situaţia. Răspunsul Metrorex este unul de grădiniţă: în loc să găsească soluţia pentru deblocarea unui proiect de importanţă majoră nu doar pentru Rahova-Ferentari, dar şi pentru toţi bucureştenii, au preferat să îl îngroape sperând că nimeni nu va sesiza această tergiversare inacceptabilă. Invocarea unor impedimente legale de către Metrorex este de-a dreptul puerilă. Pentru Elena Udrea, care și-a făcut campanie în sectorul 6 pe tema magistralei de metrou către Drumul Taberei, nu funcționa aceeași legislație?
Raeţchi a adăugat că va adresa interpelări şi solicitări către ministerul Transporturilor şi Metrorex până va primi un răspuns satisfăcător şi o soluţie pentru deblocarea construcţiei magistralei care să deservească zonele Rahova- Ferentari.
“Voi continua să bat la uşa companiei şi a ministerului Transporturilor, pentru că, personal, m-am săturat să văd scuze copilaresti. Termenul de finalizare pentru Magistrala 7, care ar urma să lege Rahova de restul Bucureștiului, este fixat în 2030, iar construcția ar fi programată să înceapă în 2022. Ştiţi ce înseamnă asta în limbaj românesc? Că cel mai probabil, nepoţii noştri vor apuca să vadă începerea construcţiei magistralei, ca să nu vorbesc despre finalizarea acestui proiect. Este un lucru dovedit că în marile capitale europene, zonele care nu sunt deservite de metrou sunt condamnate la subdezvoltare. Vrea Metrorex să îi izoleze în continuare pe locuitorii din zonele Rahova- Ferentari? Voi adresa o interpelare pe această temă ministrului Transporturilor, Iulian Matache, şi de asemenea, îi voi adresa o solicitare directorului Metrorex, Cătălin Honor, pentru a explica, concret, de ce din data de 07.06.2012 nu s-a mai făcut absolut nimic pentru magistrala Rahova-Ferentari. Indiscutabil, după răspunsul pe care mi l-a dat Metrorex, consider în continuare că instituţia se acuză singură şi că, împreună cu ministerul Transporturilor, aceste două autorităţi publice trebuie date în judecată pentru blocarea construcției magistralei de metrou spre Rahova. Nu mai putem aştepta: trebuie să găsim o soluţie şi să o punem în aplicare”.
Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi a afirmat că răspunsul Metrorex în chestiunea blocării construcţiei magistralei pentru zona Ferentari-Rahova nu depăşeşte nivelul de preșcolar, punctând că instituţia a recunoscut singură că a lăsat de izbelişte acest proiect în ultimii trei ani de zile.
“Răspunsul dat de Metrorex în chestiunea metroului care să deservească zonele Rahova-Ferentari îmi confirmă temerile: instituţia nu a făcut nimic în ultimii trei ani de zile pentru locuitorii acestei zone şi nu are deloc de gând să încerce să găsească soluţii pentru deblocarea proiectului. Am afirmat, în urmă cu câteva zile, că Metrorex și Ministerul Transporturilor trebuie date în judecată pentru amânarea magistralei de metrou din Rahova. Ei bine, Metrorex a șters puțin de praf limbajul de lemn folosit de regulă în comunicările publice și a ieșit din bârlog cu următoarea explicaţie: "Studiul de Prefezabilitate a fost aprobat în data de 18.05.2012. În data de 07.06.2012 contractul a fost sistat pâna la clarificarea aspectelor contradictorii în legislatia proiectelor derulate prin Parteneriat Public Privat". Pe scurt: de mai bine de 3 ani, invocând vicii de legislaţie, Metrorex şi Ministerul Transporturilor recunosc că i-au lăsat pe locuitorii din zona Ferentari şi Rahova de izbelişte şi nu au făcut absolut nimic pentru a debloca situaţia. Răspunsul Metrorex este unul de grădiniţă: în loc să găsească soluţia pentru deblocarea unui proiect de importanţă majoră nu doar pentru Rahova-Ferentari, dar şi pentru toţi bucureştenii, au preferat să îl îngroape sperând că nimeni nu va sesiza această tergiversare inacceptabilă. Invocarea unor impedimente legale de către Metrorex este de-a dreptul puerilă. Pentru Elena Udrea, care și-a făcut campanie în sectorul 6 pe tema magistralei de metrou către Drumul Taberei, nu funcționa aceeași legislație?
Raeţchi a adăugat că va adresa interpelări şi solicitări către ministerul Transporturilor şi Metrorex până va primi un răspuns satisfăcător şi o soluţie pentru deblocarea construcţiei magistralei care să deservească zonele Rahova- Ferentari.
“Voi continua să bat la uşa companiei şi a ministerului Transporturilor, pentru că, personal, m-am săturat să văd scuze copilaresti. Termenul de finalizare pentru Magistrala 7, care ar urma să lege Rahova de restul Bucureștiului, este fixat în 2030, iar construcția ar fi programată să înceapă în 2022. Ştiţi ce înseamnă asta în limbaj românesc? Că cel mai probabil, nepoţii noştri vor apuca să vadă începerea construcţiei magistralei, ca să nu vorbesc despre finalizarea acestui proiect. Este un lucru dovedit că în marile capitale europene, zonele care nu sunt deservite de metrou sunt condamnate la subdezvoltare. Vrea Metrorex să îi izoleze în continuare pe locuitorii din zonele Rahova- Ferentari? Voi adresa o interpelare pe această temă ministrului Transporturilor, Iulian Matache, şi de asemenea, îi voi adresa o solicitare directorului Metrorex, Cătălin Honor, pentru a explica, concret, de ce din data de 07.06.2012 nu s-a mai făcut absolut nimic pentru magistrala Rahova-Ferentari. Indiscutabil, după răspunsul pe care mi l-a dat Metrorex, consider în continuare că instituţia se acuză singură şi că, împreună cu ministerul Transporturilor, aceste două autorităţi publice trebuie date în judecată pentru blocarea construcției magistralei de metrou spre Rahova. Nu mai putem aştepta: trebuie să găsim o soluţie şi să o punem în aplicare”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii