Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat Am depus o plângere penală împotriva organizatorilor Marșului secuilor
Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat: Am depus o plângere penală împotriva organizatorilor Marșului
29 Oct, 2013 12:56
ZIUA de Constanta
1041
Marime text
Pentru a opri ascensiunea fără seamăn a extremismului maghiar din România și pentru a asigura respectarea Constituției, am depus o plângere penală la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție împotriva organizatorilor evenimentului intitulat „Marele Marș al Secuilor”, desfășurat în județul Covasna în data de 27.10.2013.
Plângerea are în vedere săvârșirea următoarelor infracțiuni:
• Acțiuni împotriva ordinii constituționale, prevăzute și pedepsite de art.1661 cod penal;
• Instigare la discriminare, prevăzută și pedepsită de art.317 cod penal;
• Instigare publică și apologia infracțiunilor, prevăzută și pedepsită de art.324 cod penal.
Am sesizat astfel Parchetul ÎCCJ asupra faptului că la data de 27 octombrie 2013, sub egida și în organizarea următoarelor formațiuni politice: Uniunea Democrată a Maghiarilor din România și Consiliul Național Secuiesc, a avut loc evenimentul intitulat ”Marele Marș al Secuilor” sub forma unui miting care a avut ca scop exclusiv participarea celor prezenți, într-un cadrul cât mai oficial posibil, la manifestări fățișe împotriva caracterului unitar și național al Statului Român.
După cum se cunoaște deja public și după cum a devenit notoriu, în cadrul evenimentului intitulat ”Marele Marș al secuilor” a fost citită și adoptată public și o proclamație care contravine flagrant prevederilor constituționale, derogând de la principii a căror revocare este interzisă chiar și Parlamentului României.
În speță, în cadrul evenimentului ”Marele Marș al secuilor” a fost adoptată o proclamație prin care se propun următoarele:
• Inventarea unei forme administrative inexistente, bazate pe criteriu etnic: ”Delimitarea provizorie a Ţinutului Secuiesc, format din 8 scaune şi 153 autorităţi locale, aşa cum aceasta a fost stabilită în Rezoluţia Adunării Naţionale de la Ditrău”
• Autoguvernarea internă a așa numitului ”Ținut Secuiesc”, ceea ce înseamnă, potrivit documentului în cauză, ”putere regională, care dispune de autoritate deliberativă constituită prin mijloace democratice, de o largă autonomie şi de mijloacele necesare exercitării competenţelor de autoguvernare”
• Amenințarea cu nesupunerea civică în cazul în care nu se va acorda autonomie teritorială așa numitului ”Ținut Secuiesc”: ”Dacă Guvernul nu va începe în cel mai scurt timp dialog serios cu reprezentanţii secuimii despre revendicările de mai sus ale poporului secuiesc, despre viitorul Ţinutului Secuiesc, atunci se vor înmulţi şi se vor intensifica acţiunile de protest, mergând până la nesupunerea civică”
• Implicarea unui stat străin în gestionarea administrativă internă a României, în total dispreț al suveranității României. Astfel, proclamația îi solicită Guvernul Ungariei "să pretindă" de la Guvernul României respectarea tratatului de bază dintre cele două state, "cu un accent deosebit pe articolul 15/9 din aceasta".
Menționez că adoptarea de către persoane îndeplinind funcții publice de prim rang în administrația publică locală sau centrală, care au funcții în partide sau în organizații înregistrate în România, într-un cadru care s-a dorit a fi cât mai oficial posibil, a unor decizii de susținere și punere în aplicare a unor măsuri precum cele mai sus menționate, reprezintă în mod evident o încercare de încălcare a ordinii constituționale din România. Caracterul public și promovat al acestui eveniment și al proclamației amintite sunt menite, în plus, să pună presiune internă și internațională asupra statului român pentru a-i schimba ordinea constituțională.
Articolul 152, limitele revizuirii, din Constituție, stabilește la alineatul 1 ca “dispoziţiile prezentei Constituţii privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independența justiţiei, pluralismul politic şi limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii”.
Prin urmare, însuși Parlamentul României nu poate adopta în mod legal hotărâri de modificare a caracterului unitar al Statului, a limbii oficiale sau a oricărui element care privește caracterul național și independent.
Consider că intenția, aproape mărturisită, a organizatorilor evenimentului denumit ”Marele Marș al secuilor”, a fost aceea de determina o presiune publică și mediatică în vederea punerii în discuție, în varii situații și conjuncturi, a valorilor naționale pe care Constituția le apără și le protejează.
Este evident că ceea ce s-a încercat și parțial s-a și reușit, a fost îndemnarea populației de etnie maghiară din România la manifestarea fățișă a negării caracterului unitar și național al Statului Roman și a negării dreptului cetățenilor de etnie română din așa-zisul “Ținut Secuiesc” de a se bucura de deplinătatea ocrotirii drepturilor garantate de Constituție, de orice fel, pe care Statul trebuie să o asigure în această zonă.
Efectele faptelor ce formează obiectul prezentei plângeri s-au regăsit din păcate exact în cadrul evenimentului intitulat ”Marele Marș al secuilor”, din 27 octombrie, din județul Covasna, când manifestările antinaționale și antiromânești au redobândit o amploare pe care nu o mai cunoscuseră de două decenii, concretizându-se în rostirea și afișarea de pancarte cu lozinci ce declarau autonomia teritorială a unei părți din România.
Faptele sunt cu atât mai grave cu cât făptuitorii nu sunt simpli cetățeni ce exercită în mod abuziv dreptul la asociere și exprimare, ci reprezentanți ai administrației publice locale și centrale, lideri de partide politice sau organizații, persoane care au ca atribuții chiar respectarea legii și vegherea la respectarea acesteia de către terți, iar nu încercarea de destabilizare a autorității Statului și de încălcare a Constituției.
Bogdan Diaconu
Deputat PSD
Plângerea are în vedere săvârșirea următoarelor infracțiuni:
• Acțiuni împotriva ordinii constituționale, prevăzute și pedepsite de art.1661 cod penal;
• Instigare la discriminare, prevăzută și pedepsită de art.317 cod penal;
• Instigare publică și apologia infracțiunilor, prevăzută și pedepsită de art.324 cod penal.
Am sesizat astfel Parchetul ÎCCJ asupra faptului că la data de 27 octombrie 2013, sub egida și în organizarea următoarelor formațiuni politice: Uniunea Democrată a Maghiarilor din România și Consiliul Național Secuiesc, a avut loc evenimentul intitulat ”Marele Marș al Secuilor” sub forma unui miting care a avut ca scop exclusiv participarea celor prezenți, într-un cadrul cât mai oficial posibil, la manifestări fățișe împotriva caracterului unitar și național al Statului Român.
După cum se cunoaște deja public și după cum a devenit notoriu, în cadrul evenimentului intitulat ”Marele Marș al secuilor” a fost citită și adoptată public și o proclamație care contravine flagrant prevederilor constituționale, derogând de la principii a căror revocare este interzisă chiar și Parlamentului României.
În speță, în cadrul evenimentului ”Marele Marș al secuilor” a fost adoptată o proclamație prin care se propun următoarele:
• Inventarea unei forme administrative inexistente, bazate pe criteriu etnic: ”Delimitarea provizorie a Ţinutului Secuiesc, format din 8 scaune şi 153 autorităţi locale, aşa cum aceasta a fost stabilită în Rezoluţia Adunării Naţionale de la Ditrău”
• Autoguvernarea internă a așa numitului ”Ținut Secuiesc”, ceea ce înseamnă, potrivit documentului în cauză, ”putere regională, care dispune de autoritate deliberativă constituită prin mijloace democratice, de o largă autonomie şi de mijloacele necesare exercitării competenţelor de autoguvernare”
• Amenințarea cu nesupunerea civică în cazul în care nu se va acorda autonomie teritorială așa numitului ”Ținut Secuiesc”: ”Dacă Guvernul nu va începe în cel mai scurt timp dialog serios cu reprezentanţii secuimii despre revendicările de mai sus ale poporului secuiesc, despre viitorul Ţinutului Secuiesc, atunci se vor înmulţi şi se vor intensifica acţiunile de protest, mergând până la nesupunerea civică”
• Implicarea unui stat străin în gestionarea administrativă internă a României, în total dispreț al suveranității României. Astfel, proclamația îi solicită Guvernul Ungariei "să pretindă" de la Guvernul României respectarea tratatului de bază dintre cele două state, "cu un accent deosebit pe articolul 15/9 din aceasta".
Menționez că adoptarea de către persoane îndeplinind funcții publice de prim rang în administrația publică locală sau centrală, care au funcții în partide sau în organizații înregistrate în România, într-un cadru care s-a dorit a fi cât mai oficial posibil, a unor decizii de susținere și punere în aplicare a unor măsuri precum cele mai sus menționate, reprezintă în mod evident o încercare de încălcare a ordinii constituționale din România. Caracterul public și promovat al acestui eveniment și al proclamației amintite sunt menite, în plus, să pună presiune internă și internațională asupra statului român pentru a-i schimba ordinea constituțională.
Articolul 152, limitele revizuirii, din Constituție, stabilește la alineatul 1 ca “dispoziţiile prezentei Constituţii privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independența justiţiei, pluralismul politic şi limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii”.
Prin urmare, însuși Parlamentul României nu poate adopta în mod legal hotărâri de modificare a caracterului unitar al Statului, a limbii oficiale sau a oricărui element care privește caracterul național și independent.
Consider că intenția, aproape mărturisită, a organizatorilor evenimentului denumit ”Marele Marș al secuilor”, a fost aceea de determina o presiune publică și mediatică în vederea punerii în discuție, în varii situații și conjuncturi, a valorilor naționale pe care Constituția le apără și le protejează.
Este evident că ceea ce s-a încercat și parțial s-a și reușit, a fost îndemnarea populației de etnie maghiară din România la manifestarea fățișă a negării caracterului unitar și național al Statului Roman și a negării dreptului cetățenilor de etnie română din așa-zisul “Ținut Secuiesc” de a se bucura de deplinătatea ocrotirii drepturilor garantate de Constituție, de orice fel, pe care Statul trebuie să o asigure în această zonă.
Efectele faptelor ce formează obiectul prezentei plângeri s-au regăsit din păcate exact în cadrul evenimentului intitulat ”Marele Marș al secuilor”, din 27 octombrie, din județul Covasna, când manifestările antinaționale și antiromânești au redobândit o amploare pe care nu o mai cunoscuseră de două decenii, concretizându-se în rostirea și afișarea de pancarte cu lozinci ce declarau autonomia teritorială a unei părți din România.
Faptele sunt cu atât mai grave cu cât făptuitorii nu sunt simpli cetățeni ce exercită în mod abuziv dreptul la asociere și exprimare, ci reprezentanți ai administrației publice locale și centrale, lideri de partide politice sau organizații, persoane care au ca atribuții chiar respectarea legii și vegherea la respectarea acesteia de către terți, iar nu încercarea de destabilizare a autorității Statului și de încălcare a Constituției.
Bogdan Diaconu
Deputat PSD
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii