Informaţii despre întâlnirea deputatului Maria Stavrositu cu directorii unităţilor de învăţământ, 13 0ct. 2010.
Informaţii despre întâlnirea deputatului Maria Stavrositu cu directorii unităţilor de învăţământ, 13Pentru început, deputatul Maria Stavrositu a ţinut să precizeze că Legea Educaţiei Naţionale este prea importantă ca să se mai ţină seama de apartenenţa politică a interlocutorilor. D-na deputat a trecut în revistă toate etapele prin care a trecut această lege. În urma dezbaterilor, întâlnirilor şi parteneriatelor pe care le-a avut cu cadrele didactice, cu managerii unităţilor de învăţământ, cu sindicatele, Maria Stavrositu a depus 335 de amendamente dintre care 234 au fost adoptate şi fac parte din forma finală a legii ce a trecut de Camera Deputaţilor. Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, din care face parte şi deputatul Stavrositu, a lucrat la această lege într-un ritm alert, s-a extins numărul de zile pentru dezbateri de la două la cinci, iar şedinţele durau uneori până la 12 noaptea.
Guvernul a decis să-şi asume răspunderea pe Legea Educaţiei Naţionale, în forma adoptată de Camera Deputaţilor, deşi începuseră dezbaterile şi la Senat. Parlamentarii mai au o perioadă pentru a depune amendamente la lege.
Unul din obiectivele întâlnirii deputatului Maria Stavrositu cu directorii unităţilor de învăţământ a fost de a afla ce propuneri au şi de a primi mandat din partea lor pentru a le depune ca amendamente. "Şi eu sunt cadru didactic. Sunt om politic acum, dar asta înseamnă doar că trebuie să vă reprezint", le-a zis deputatul participanţilor la întâlnire.
Alături de d-na deputat a stat şi d-na Ioana Purcărea, liderul Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar. "Noi facem politica sindicală, nu a unui partid", a spus liderul de sindicat. "Ne interesează foarte tare două legi. Cea a Educaţiei Naţionale şi cea a salarizării. Este un moment greu. Guvernul ne-a ciuntit salariile cu 43,3%, nu cu 25, pentru că ne-am pierdut toate sporurile. Am avut mai multe întâlniri, discuţii în contradictoriu chiar, dar uneori aşa se nasc idei bune", a adăugat d-na Purcărea.
Deputatul Maria Stavrositu a ţinut să precizeze că e un câştig pentru domnia sa să preia ideile oamenilor din sistem şi să se bată pentru ele în Parlament. "Ştiu că problema cu salariile doare foarte tare", a spus parlamentarul constănţean.
Bd. Alexandru Lapusneanu nr. 71, Bl. LV1, parter, Municipiul Constanta
Tel/Fax: 0341444887 / 0241516812; cabinet.stavrositu@gmail.com
Una dintre problemele ridicate la întâlnire a fost cea a componenţei Consiliului de Administraţie al unei unităţi de învăţământ. "Ca principiu, s-a dorit aducerea deciziei de management de la nivelul ministerului via inspectoratul şcolar, la nivelul şcolii. Consiliul de Administraţie va avea libertatea, responsabilitatea şi autoritatea să decidă asupra componenţei cadrelor didactice, va organiza concurs de titularizare. În Camera Deputaţilor s-a decis ca în C.A. profesorii să aibă o pondere de 50%, iar autoritatea locală, părinţii şi elevii 50%. Un alt principiu nou introdus a fost cel al finanţării pe copil. Chiar dacă pe termen scurt a creat neplăceri unor şcoli care au trebuit să renunţe la personalitatea juridică şi să se comaseze, eu susţin această idee. Finanţarea urmează elevul este un principiu care nu va mai permite investirea unor sume enorme în şcoli cu mai puţin de 100 de elevi. Există săli de sport la şcoli din sate şi comune cu foarte puţini copii şi nu există la Şcoala 30 (840 de elevi), la Liceul Traian (peste 900 de elevi) sau la Colegiul Economic Virgil Madgearu (1000 de elevi). Se vor dimensiona altfel investiţiile", a precizat deputatul Maria Stavrositu.
Tot în ce priveşte componenţa Consiliului de Administraţie şi-a spus părerea şi Gheorghe Gavrilă, directorul Liceului de Telecomunicaţii. Dumnealui a spus că legea ar trebui să prevadă clar componenţa şi să oblige administraţia locală să trimită reprezentanţi în C.A.
O propunere interesantă a venit de la directorul Colegiului Economic Virgil Madgearu. Mariana Ştefănescu a spus că acum, învăţământul tehnic este o struţo-cămilă. "S-au desfiinţat şcolile profesionale, iar deprinderile copiilor nu mai sunt ca înainte. Eu propun ca după 9 clase să se dea examen, nu să fie doar o repartizare pe calculator. Ne-am săturat de semi-analfabeţi. Chiar şi cu diplome de facultate. Cine merită să meargă mai departe, la liceu, să meargă, cine nu, să înveţe o meserie, să facă o şcoală profesională, cu practică la agenţii economici", a spus d-na Ştefănescu. " Nu putem scoate calitate cu elevi care au 200, 300 de absenţe. Să se revină la 150 de absenţe motivate şi nemotivate. Altfel, să repete anul", a mai completat directorul Colegiului Virgil Madgearu.
Deputatul Maria Stavrositu a fost de acord că fiecare instituţie şcolară trebuie să aibă dreptul să organizeze examenul de admitere aşa cum crede de cuviinţă. În ce priveşte practica la agenţii economici, d-na Stavrositu a avut o intervenţie în Camera Deputaţilor pe acest subiect, considerând că ar trebui să existe cadrul legal care să ofere facilităţi agenţilor economici care instruiesc şi angajează absolvenţi. Legat de absenţe, parlamentarul constănţean a precizat că sunt luate în calcul în noua lege, sunt şi obligaţii pentru părinţi fiind prevăzute amenzi.
Constantin Daba, director la Liceul Internaţional a spus că Legea Educaţiei Naţionale ar trebui să treacă prin Parlament, nu prin asumarea răspunderii de către Guvern.
Prezent la dezbatere, directorul Liceului Mircea cel Bătrân a ţinut s-o felicite pe d-na deputat Stavrositu pentru propunerea legislativă de difuzare a imnului în fiecare zi de luni în clasele I-VIII şi arborarea drapelului deasupra tablei de scris, pentru ca elevii să conştientizeze importanţa simbolurilor naţionale prin expunere "repetitivă". "Mă bucur că v-am predat geografia în limba română", a spus Vasile Nicoară.
Bd. Alexandru Lapusneanu nr. 71, Bl. LV1, parter, Municipiul Constanta
Tel/Fax: 0341444887 / 0241516812; cabinet.stavrositu@gmail.com
Reprezentantul Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Adrian Topor, a spus că părinţii ar fi vrut o mai mare reprezentare în Consiliile de Administraţie ale unităţilor de învăţământ, deoarece şcoala nu e pentru profesori, ci pentru elevi. Dar s-a exprimat că legea e bună, nu trebuie modificată în profunzime şi trebuie adoptată cât mai rapid.
Marea parte a propunerilor a fost ascultată şi de inspectorul şcolar general, d-na Aliss Andreescu, care a ajuns puţin mai târziu la dezbateri din cauza audienţelor. Dumneaei şi-a arătat toată deschiderea şi înţelegerea faţă de colegi.
După aproape 3 ore de discuţii în care deputatul Maria Stavrositu a răspuns întrebărilor şi şi-a notat propunerile, parlamentarul s-a consultat cu participanţii şi au decis să mai aibă o întrevedere înainte de depunerea amendamentelor la Legea Educaţiei Naţionale, iar până atunci să ţină legătura pe e-mail.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp