PDL cere Parlamentului abrogarea taxei Ponta de 7 eurocenți pe litrul de benzină și motorină
PDL cere Parlamentului abrogarea taxei Ponta de 7 eurocenți pe litrul de benzină și motorină
28 Feb, 2014 18:43
ZIUA de Constanta
1680
Marime text
Partidul Democrat Liberal depune luni, la Camera Deputaților, spre dezbatere și adoptare în procedură de urgență, proiectul de lege privind abrogarea normelor care permit majorarea accizei pe combustibil cu 7 eurocenți pe litru începând cu 1 aprilie 2014.
”PDL susține eliminarea accizei de 7 eurocenți pe litrul de combustibil, nu doar prin declarații sau semnături mascate, ci prin fapte. Declarațiile și semnăturile vin și trec, acciza însă rămâne. Nu putem lăsa Guvernul Ponta să scumpească și mai mult benzina și motorina de la 1 aprilie. PDL consideră neîntemeiată introducerea acestei taxe și luptă în Parlament pentru a o împiedica. Acciza va arde buzunarele tuturor românilor, aruncând în aer prețurile la bunurile de strictă necesitate”, declară deputatul Andreea Paul, ministru al Economiei în Guvernul Alternativă și inițiator al proiectului.
Astfel, PDL solicită abrogarea punctelor 59-62 ale art. I din OUG 102/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, care prevăd o majorare a accizelor pentru benzină cu plumb, benzină fără plumb, motorină şi petrol lampant cu 70 euro pentru 1.000 litri.
Motivele pentru care PDL solicită eliminarea normelor instituite de Guvernul USL care permit scumpirea combustibilului sunt următoarele:
- începând cu 1 ianuarie 2014, prin modificare metodologiei de calcul a accizei în lei (renunţarea la cursul din prima zi de luni a lunii octombrie 4,4304/ 7 octombrie 2013) s-a ajuns deja la o creştere a accizei în lei cu 7% prin raportarea la o partitate de 4,738 lei pentru un euro. Acest lucru s-a resimţit direct în preţul final al carburanţilor, începând cu 1 ianuarie 2014.
- implementarea punctelor 59-62 ale art. I vor conduce la o creştere minimă de 41 bani pe litru. Preţul final va creşte, aşadar, la aproape 7 lei pe litru, luând în calcul şi evoluţiile cotaţiilor barilului de petrol de pe pieţele internaţionale – OPEC a limitat producţia.
- ca urmare a majorării accizei, preţul final al carburanţilor din România va fi unul dintre cele mai mari din Uniunea Europeană (între primele 6 state membre) raportat la un salariu mediu net pe economie care ne plasează în partea inferioară a clasamentului statelor europene.
- măsura fiscală nu va aduce sporuri de venituri bugetare deoarece:
o cei mai importanţi consumatori, transportatorii români şi străini, au declarat deja că vor prefera să alimenteze în statele vecine – astfel consumul scade;
o cererea internă este deja pe o pantă descendentă – datele furnizate de Petrom pentru anul 2013 arată o contracţie a cererii de 8% într-un singur an;
o modalităţile de evaziune fiscală se vor amplifica, iar bugetul va pierde, nu va câştiga;
- măsura va avea o influenţă negativă deosebită asupra competitivităţii mediului de afaceri din România, prin creşterea costurilor aferente transportului;
- creşterea accizei pentru carburanţi va genera un impact inflaţionist, confirmat deja de modificarea în sus a ţintei de inflaţie de către BNR pentru anul 2014.
- ca măsură de politică fiscală va dăuna puternic creşterii economice pentru anul 2014, va afecta puterea de cumpărare şi consumul.
- soluţia bugetară nu se află în creşterea nivelului accizei, ci în creşterea eficienţei ANAF, în lupta cu evaziunea fiscală.
Mai mult, PDL subliază argumentul evident, reliefat şi de către reprezentaţii Fondului Monetar Internaţional, potrivit căruia acciza se colectează global şi nu există nici o garanţie a destinaţiei precise – lucrări de infrastructură rutieră – pentru sumele colectate prin majorarea de acciză.
Procedura de urgenţă este determinată de efectele puternice pe care le va avea implementarea art. I, pct. 59-62 asupra puterii de cumpărarea a populaţiei, asupra consumului total, asupra mediului de afaceri şi competitivităţii sale, asupra inflaţiei şi chiar asupra încasărilor bugetare şi evaziunii fiscale.
Departamentul de comunicare al PDL
”PDL susține eliminarea accizei de 7 eurocenți pe litrul de combustibil, nu doar prin declarații sau semnături mascate, ci prin fapte. Declarațiile și semnăturile vin și trec, acciza însă rămâne. Nu putem lăsa Guvernul Ponta să scumpească și mai mult benzina și motorina de la 1 aprilie. PDL consideră neîntemeiată introducerea acestei taxe și luptă în Parlament pentru a o împiedica. Acciza va arde buzunarele tuturor românilor, aruncând în aer prețurile la bunurile de strictă necesitate”, declară deputatul Andreea Paul, ministru al Economiei în Guvernul Alternativă și inițiator al proiectului.
Astfel, PDL solicită abrogarea punctelor 59-62 ale art. I din OUG 102/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, care prevăd o majorare a accizelor pentru benzină cu plumb, benzină fără plumb, motorină şi petrol lampant cu 70 euro pentru 1.000 litri.
Motivele pentru care PDL solicită eliminarea normelor instituite de Guvernul USL care permit scumpirea combustibilului sunt următoarele:
- începând cu 1 ianuarie 2014, prin modificare metodologiei de calcul a accizei în lei (renunţarea la cursul din prima zi de luni a lunii octombrie 4,4304/ 7 octombrie 2013) s-a ajuns deja la o creştere a accizei în lei cu 7% prin raportarea la o partitate de 4,738 lei pentru un euro. Acest lucru s-a resimţit direct în preţul final al carburanţilor, începând cu 1 ianuarie 2014.
- implementarea punctelor 59-62 ale art. I vor conduce la o creştere minimă de 41 bani pe litru. Preţul final va creşte, aşadar, la aproape 7 lei pe litru, luând în calcul şi evoluţiile cotaţiilor barilului de petrol de pe pieţele internaţionale – OPEC a limitat producţia.
- ca urmare a majorării accizei, preţul final al carburanţilor din România va fi unul dintre cele mai mari din Uniunea Europeană (între primele 6 state membre) raportat la un salariu mediu net pe economie care ne plasează în partea inferioară a clasamentului statelor europene.
- măsura fiscală nu va aduce sporuri de venituri bugetare deoarece:
o cei mai importanţi consumatori, transportatorii români şi străini, au declarat deja că vor prefera să alimenteze în statele vecine – astfel consumul scade;
o cererea internă este deja pe o pantă descendentă – datele furnizate de Petrom pentru anul 2013 arată o contracţie a cererii de 8% într-un singur an;
o modalităţile de evaziune fiscală se vor amplifica, iar bugetul va pierde, nu va câştiga;
- măsura va avea o influenţă negativă deosebită asupra competitivităţii mediului de afaceri din România, prin creşterea costurilor aferente transportului;
- creşterea accizei pentru carburanţi va genera un impact inflaţionist, confirmat deja de modificarea în sus a ţintei de inflaţie de către BNR pentru anul 2014.
- ca măsură de politică fiscală va dăuna puternic creşterii economice pentru anul 2014, va afecta puterea de cumpărare şi consumul.
- soluţia bugetară nu se află în creşterea nivelului accizei, ci în creşterea eficienţei ANAF, în lupta cu evaziunea fiscală.
Mai mult, PDL subliază argumentul evident, reliefat şi de către reprezentaţii Fondului Monetar Internaţional, potrivit căruia acciza se colectează global şi nu există nici o garanţie a destinaţiei precise – lucrări de infrastructură rutieră – pentru sumele colectate prin majorarea de acciză.
Procedura de urgenţă este determinată de efectele puternice pe care le va avea implementarea art. I, pct. 59-62 asupra puterii de cumpărarea a populaţiei, asupra consumului total, asupra mediului de afaceri şi competitivităţii sale, asupra inflaţiei şi chiar asupra încasărilor bugetare şi evaziunii fiscale.
Departamentul de comunicare al PDL
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii