PSD transformă educaţia naţională într-un sistem de tip CARITAS
PSD transformă educaţia naţională într-un sistem de tip CARITAS
04 Jul, 2014 15:09
ZIUA de Constanta
1881
Marime text
Autorul moral este Ecaterina Andronescu, artizanul şi principalul lobbist al căpușării sistemului public naţional de către diverse grupuri de interese din învăţământul privat care nu doreşte standarde europene de calitate, ci doar să taie cât mai multe chitanţe la intrarea în facultate. Implementarea de către Victor Ponta a acestui sistem criminal al d-nei Andronescu va avea consecinţe dezastruoase asupra calităţii educaţiei în România pentru mulţi ani de acum înainte.
Făptaşii Victor Ponta şi Remus Pricopie trebuie să-şi dea demisia pentru un asemenea gest care distruge educaţia naţională.
Adoptarea Ordonanţei de Urgenţă 49/2014 schimbă aproape o treime din Legea Educaţiei Naţionale. Este vorba de o serie de modificări făcute pe ascuns, fără dezbatere publică, fără consultarea oamenilor şcolii sau a beneficiarilor direcţi.
Iată câteva modificări care demonstrează că PSD vine practic cu o nouă lege a educaţiei naţionale:
1. S-a legiferat anul pregătitor pentru cei care nu şi-au luat bacalaureatul. Iar banii pentru acest an vin direct din finanţarea de bază (este vorba despre o veche iniţiativă legislativă a doamnei Andronescu - PL 537/2011 care a fost respinsă în noiembrie 2011. Acum PSD a găsit o modalitate de a ocoli Parlamentul şi a produce această schimbare). Pregătirea elevilor pentru acest examen se face deja în multe judeţe prin bani europeni. Alocarea unor fonduri bugetare pentru aceste activităţi nu este altceva decât o acţiune electorală cu care PSD ar dori să-şi fidelizeze un anumit tip de public.
2. Prin această ordonanţă se înfiinţează colegii postliceale în facultăţi. Ceea ce înseamnă: mai mulţi bani de la buget către facultăţi, către clientela de partid; prin această măsură elevii care nu şi-au luat examenul de BAC au drum liber către facultăţi (şi aici regăsim ideile Ecaterinei Andronescu, idei respinse de societatea academică în urmă cu doi ani); prin îndrumarea tuturor elevilor către colegiile din cadrul unor facultăţi vor dispărea şcolile postliceale şi şcolile profesionale. Toată lumea va dori să termine o facultate. Vom avea 100% şomeri cu diplome.
3. O altă măsură în sprijinul "şomerilor cu diplomă" este şi introducerea celei de-a treia sesiuni de bac. Din punct de vedere al organizării anului şcolar, această sesiune va da peste cap programul şcolar. De ce nu introduce PSD atâtea sesiuni până iau bac-ul toţi elevii? Prin această măsură, PSD, se angajează să livreze "clienţi" pentru universităţile private şi de stat - noi taxe plătite, noi subvenţii de la stat, păstrarea locurilor de muncă pentru politrucii din aceste facultăţi etc. Un alt interes electoral.
4. PSD continuă POLITIZAREA învăţământului românesc. Prin introducerea alin. (2) la art. 93 – hotărârile Consiliului de Administraţie se adoptă cu 2/3 din voturile celor prezenţi şi alin. (21) la art. 96 privind componenţa CA vulnerabilizează statutul cadrelor didactice (care sunt minoritare numeric) şi decizia directorului. Încurajează totodată politizarea şi permite abuzurile din partea autorităţilor. Ca să fie foarte clar: de exemplu în şcolile din mediul rural deciziile se pot lua de primar (care prin acest OUG poate fi membru în CA), director, şi alţi doi membri. Mai mult, elevii au doar statut de observator şi numai la şedinţele CA unde se discută aspecte privind elevii. Întrebarea este: când nu se discută despre aspecte care îi privesc pe elevi? Prin această măsură elevii au fost îndepărtaţi de acest for de decizie!
5. Art. 112, alin. (41) rezolvă ceea ce nu s-a reuşit prin Legea descentralizării: se doreşte, în subsidiar, trecerea clădirilor şi terenurilor palatelor şi cluburilor elevilor în proprietatea Consiliilor Judeţene sau Consiliilor Locale; se completează cu alin. (6) modificat: pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale de către administraţia publică locală nu este nevoie decât de avizul conform al MEN. Concluzia: abandonarea educaţiei copiilor noştri în favoarea corupţiei şi a bunului plac al autorităţilor locale!
6. PSD a strecurat un proiect mai vechi, declarat acum doi ani neconstituţional, prin care persoanele fizice vor putea înfiinţa o instituţie de învăţământ superior particular şi confesional, având în continuare calitatea de fondatori. Se pare că este o nouă bombă imobiliară pentru că fondatorii au anumite drepturi, inclusiv desfiinţarea sau dizolvarea universităţii şi patrimoniului acumulat pe parcursul desfăşurării activităţii. Prin urmare, persoanele fizice fondatoare îşi vor putea însuşi patrimoniul dobândit din taxele studenţilor şi pentru care nu au plătit impozite şi TVA.
Am enumerat doar 6 probleme majore pentru a demonstra că Ecaterina Andronescu, Victor Ponta şi Remus Pricopie au început "punerea în operă" a regresului sistemului naţional de educaţie.
PDL cere demisia celor care marchează un uriaş pas înapoi în ceea ce priveşte creşterea calităţii în educaţia naţională.
Raluca Turcan
Vicepreşedinte PDL
Făptaşii Victor Ponta şi Remus Pricopie trebuie să-şi dea demisia pentru un asemenea gest care distruge educaţia naţională.
Adoptarea Ordonanţei de Urgenţă 49/2014 schimbă aproape o treime din Legea Educaţiei Naţionale. Este vorba de o serie de modificări făcute pe ascuns, fără dezbatere publică, fără consultarea oamenilor şcolii sau a beneficiarilor direcţi.
Iată câteva modificări care demonstrează că PSD vine practic cu o nouă lege a educaţiei naţionale:
1. S-a legiferat anul pregătitor pentru cei care nu şi-au luat bacalaureatul. Iar banii pentru acest an vin direct din finanţarea de bază (este vorba despre o veche iniţiativă legislativă a doamnei Andronescu - PL 537/2011 care a fost respinsă în noiembrie 2011. Acum PSD a găsit o modalitate de a ocoli Parlamentul şi a produce această schimbare). Pregătirea elevilor pentru acest examen se face deja în multe judeţe prin bani europeni. Alocarea unor fonduri bugetare pentru aceste activităţi nu este altceva decât o acţiune electorală cu care PSD ar dori să-şi fidelizeze un anumit tip de public.
2. Prin această ordonanţă se înfiinţează colegii postliceale în facultăţi. Ceea ce înseamnă: mai mulţi bani de la buget către facultăţi, către clientela de partid; prin această măsură elevii care nu şi-au luat examenul de BAC au drum liber către facultăţi (şi aici regăsim ideile Ecaterinei Andronescu, idei respinse de societatea academică în urmă cu doi ani); prin îndrumarea tuturor elevilor către colegiile din cadrul unor facultăţi vor dispărea şcolile postliceale şi şcolile profesionale. Toată lumea va dori să termine o facultate. Vom avea 100% şomeri cu diplome.
3. O altă măsură în sprijinul "şomerilor cu diplomă" este şi introducerea celei de-a treia sesiuni de bac. Din punct de vedere al organizării anului şcolar, această sesiune va da peste cap programul şcolar. De ce nu introduce PSD atâtea sesiuni până iau bac-ul toţi elevii? Prin această măsură, PSD, se angajează să livreze "clienţi" pentru universităţile private şi de stat - noi taxe plătite, noi subvenţii de la stat, păstrarea locurilor de muncă pentru politrucii din aceste facultăţi etc. Un alt interes electoral.
4. PSD continuă POLITIZAREA învăţământului românesc. Prin introducerea alin. (2) la art. 93 – hotărârile Consiliului de Administraţie se adoptă cu 2/3 din voturile celor prezenţi şi alin. (21) la art. 96 privind componenţa CA vulnerabilizează statutul cadrelor didactice (care sunt minoritare numeric) şi decizia directorului. Încurajează totodată politizarea şi permite abuzurile din partea autorităţilor. Ca să fie foarte clar: de exemplu în şcolile din mediul rural deciziile se pot lua de primar (care prin acest OUG poate fi membru în CA), director, şi alţi doi membri. Mai mult, elevii au doar statut de observator şi numai la şedinţele CA unde se discută aspecte privind elevii. Întrebarea este: când nu se discută despre aspecte care îi privesc pe elevi? Prin această măsură elevii au fost îndepărtaţi de acest for de decizie!
5. Art. 112, alin. (41) rezolvă ceea ce nu s-a reuşit prin Legea descentralizării: se doreşte, în subsidiar, trecerea clădirilor şi terenurilor palatelor şi cluburilor elevilor în proprietatea Consiliilor Judeţene sau Consiliilor Locale; se completează cu alin. (6) modificat: pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale de către administraţia publică locală nu este nevoie decât de avizul conform al MEN. Concluzia: abandonarea educaţiei copiilor noştri în favoarea corupţiei şi a bunului plac al autorităţilor locale!
6. PSD a strecurat un proiect mai vechi, declarat acum doi ani neconstituţional, prin care persoanele fizice vor putea înfiinţa o instituţie de învăţământ superior particular şi confesional, având în continuare calitatea de fondatori. Se pare că este o nouă bombă imobiliară pentru că fondatorii au anumite drepturi, inclusiv desfiinţarea sau dizolvarea universităţii şi patrimoniului acumulat pe parcursul desfăşurării activităţii. Prin urmare, persoanele fizice fondatoare îşi vor putea însuşi patrimoniul dobândit din taxele studenţilor şi pentru care nu au plătit impozite şi TVA.
Am enumerat doar 6 probleme majore pentru a demonstra că Ecaterina Andronescu, Victor Ponta şi Remus Pricopie au început "punerea în operă" a regresului sistemului naţional de educaţie.
PDL cere demisia celor care marchează un uriaş pas înapoi în ceea ce priveşte creşterea calităţii în educaţia naţională.
Raluca Turcan
Vicepreşedinte PDL
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii