Comunicat de presă - PNL
Comunicat de presă - PNL
22 Sep, 2015 10:22
ZIUA de Constanta
2023
Marime text
Cu o lună în urmă, consilierul local Iustin Fabian Roman a depus două proiecte de hotărâre, cu privire la realizarea unei reţele de piste pentru bicilişti. Unul dintre acestea se referă la întocmirea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unei reţele inter-conectate de piste pentru biciclişti. Cel de-al doilea este intitulat „Constanța pe două roți – Constanța în mișcare” (2016-2019) şi are în vedere crearea, în etape, a unei reţele complete de piste pentru biciclişti la nivelul municipiului Constanţa.
În opinia consilierului local, „astăzi, orice persoană care dorește să se deplaseze cu bicicleta prin oraș este vulnerabilă din cauza traficului rutier crescut. Crearea acestei infrastructuri în municipiul Constanța îi va încuraja pe cetățeni să folosească acest mod ecologic de deplasare și pe fiecare practicant al biclismului care, la rândul său, contribuie la reducerea poluării. Sunt de părere că traseele propuse trebuie să treacă pe lângă locurile frecvent vizitate (de exemplu: centrul municipiului, centrele universitare, şcoli, cămine studenţeşti, spitale, locuri de distracţie, locuri de petrecere a timpului liber, cartiere de locuit). În plus, traseele recomandate pentru traficul de biciclete trebuie să fie continue și neîntrerupte. Pe de altă parte, prin proiectele de hotărâre pe care le-am depus, am dat posibilitatea aparatului de specialitate al Primăriei să decidă dacă va alege, în primă fază, să facă un studiu de fezabilitate privind realizarea unei reţele de piste de biciclete sau dacă va merge direct pe proiectul «Constanța pe două roți – Constanța în mișcare». Pentru încurajarea biciclismului în Constanța este necesară, în primă etapă, crearea unor piste-pilot pe segmente mai mici, acolo unde carosabilul permite amenajarea. Astfel, în etapa a doua, traseele trebuie să fie legate între ele, pentru ca, în final să existe o rețea, o insfrastructură completă pentru deplasarea sigură pe bicicletă”, a declarat Iustin Fabian Roman.
Prin proiectul de hotărâre „Constanța pe două roți – Constanța în mișcare”, consilierul local propune următoarele etape de realizare a traseelor:
Etapa I (2016) – trasee
1. Bd. 1 Mai – Bd. 1 Decembrie 1918 – Bd. Alexandru Lăpușneanu – Mamaia (City Mall – Campus – Sat de Vacanța)
2. Bd. 1 Mai – Bld. 1 Decembrie 1918 – Bd. Ferdinand (Primărie, Centru, Piața Ovidiu)
Etapa II (2017) – trasee
1. Bd. Aurel Vlaicu (Dorally) – Str. Dezrobirii – Str. Soveja (zona Delfinariu)
2. Bd. Tomis (Palazu/Tomis Plus) – Bd Tomis (până în Tomis III)
Etapa III (2018) – trasee
1. Bd. Ferdinand – Str. I.G. Duca – Bd. Mamaia – Bd. Mamaia (stațiune)
2. Bd. Tomis (din Tomis III) - Bd. Tomis III (Centru, Piața Ovidiu)
Etapa IV (2019) – trasee
1. Bd. Aurel Vlaicu (CET) – Bd. Aurel Vlaicu (Campus)
2. Bd. I.C.Brătianu (Palas) – Bd. I.C. Brătianu (Kaufland/ICIL)
„Realizarea proiectului se va face în patru etape, iar anual trebuie realizate câte două trasee, astfel încât în anul 2019 să avem o rețea completă de piste de biciclete. Prezentul proiect reprezintă o concepție unitară și creează o rețea completă în vederea dezvoltării, în municipiul Constanța, a infrastructurii pentru desplasarea în siguranță a bicicliștilor. Finanțarea pentru realizarea proiectului «Constanța pe două roți – Constanța în mișcare» poate fi susținută din bugetul local, fondul național de mediu, fondurile de coeziune sau fondul european de dezvoltare regională”, a concluzionat Iustin Fabian Roman.
În opinia consilierului local, „astăzi, orice persoană care dorește să se deplaseze cu bicicleta prin oraș este vulnerabilă din cauza traficului rutier crescut. Crearea acestei infrastructuri în municipiul Constanța îi va încuraja pe cetățeni să folosească acest mod ecologic de deplasare și pe fiecare practicant al biclismului care, la rândul său, contribuie la reducerea poluării. Sunt de părere că traseele propuse trebuie să treacă pe lângă locurile frecvent vizitate (de exemplu: centrul municipiului, centrele universitare, şcoli, cămine studenţeşti, spitale, locuri de distracţie, locuri de petrecere a timpului liber, cartiere de locuit). În plus, traseele recomandate pentru traficul de biciclete trebuie să fie continue și neîntrerupte. Pe de altă parte, prin proiectele de hotărâre pe care le-am depus, am dat posibilitatea aparatului de specialitate al Primăriei să decidă dacă va alege, în primă fază, să facă un studiu de fezabilitate privind realizarea unei reţele de piste de biciclete sau dacă va merge direct pe proiectul «Constanța pe două roți – Constanța în mișcare». Pentru încurajarea biciclismului în Constanța este necesară, în primă etapă, crearea unor piste-pilot pe segmente mai mici, acolo unde carosabilul permite amenajarea. Astfel, în etapa a doua, traseele trebuie să fie legate între ele, pentru ca, în final să existe o rețea, o insfrastructură completă pentru deplasarea sigură pe bicicletă”, a declarat Iustin Fabian Roman.
Prin proiectul de hotărâre „Constanța pe două roți – Constanța în mișcare”, consilierul local propune următoarele etape de realizare a traseelor:
Etapa I (2016) – trasee
1. Bd. 1 Mai – Bd. 1 Decembrie 1918 – Bd. Alexandru Lăpușneanu – Mamaia (City Mall – Campus – Sat de Vacanța)
2. Bd. 1 Mai – Bld. 1 Decembrie 1918 – Bd. Ferdinand (Primărie, Centru, Piața Ovidiu)
Etapa II (2017) – trasee
1. Bd. Aurel Vlaicu (Dorally) – Str. Dezrobirii – Str. Soveja (zona Delfinariu)
2. Bd. Tomis (Palazu/Tomis Plus) – Bd Tomis (până în Tomis III)
Etapa III (2018) – trasee
1. Bd. Ferdinand – Str. I.G. Duca – Bd. Mamaia – Bd. Mamaia (stațiune)
2. Bd. Tomis (din Tomis III) - Bd. Tomis III (Centru, Piața Ovidiu)
Etapa IV (2019) – trasee
1. Bd. Aurel Vlaicu (CET) – Bd. Aurel Vlaicu (Campus)
2. Bd. I.C.Brătianu (Palas) – Bd. I.C. Brătianu (Kaufland/ICIL)
„Realizarea proiectului se va face în patru etape, iar anual trebuie realizate câte două trasee, astfel încât în anul 2019 să avem o rețea completă de piste de biciclete. Prezentul proiect reprezintă o concepție unitară și creează o rețea completă în vederea dezvoltării, în municipiul Constanța, a infrastructurii pentru desplasarea în siguranță a bicicliștilor. Finanțarea pentru realizarea proiectului «Constanța pe două roți – Constanța în mișcare» poate fi susținută din bugetul local, fondul național de mediu, fondurile de coeziune sau fondul european de dezvoltare regională”, a concluzionat Iustin Fabian Roman.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii