Domeniul naval, maritim şi fluvial din România are nevoie de dezvoltare
Domeniul naval, maritim şi fluvial din România are nevoie de dezvoltare
24 Jun, 2014 12:17
ZIUA de Constanta
992
Marime text
Domeniul naval, maritim şi fluvial din România
are nevoie de dezvoltare
Stimaţi colegi,
Cred cu tărie faptul că România are nevoie de o infrastructură puternică, de calitate şi, mai ales, foarte bine structurată, în funcţie de nevoile actuale ale ţării, dar şi de conectarea obligatorie la infrastructura Uniunii Europene.
Ca preşedinte al Comisiei parlamentare pentru transport şi infrastructură, recent înfiinţată în Camera Deputaţilor, am considerat că organizarea unor dezbateri publice ample pe teme de interes naţional, în privinţa deciziilor legate de infrastructură este în prezent absolut necesară.
Susţin acest lucru deoarece consider că românii au suferit destul, timp de aproape 25 de ani, din cauza ineficienţei şi a superficialităţii guvernelor atunci când a venit vorba de decizii privind investiţiile în autostrăzi, drumuri, căi ferate etc. decizii care s-au dovedit a fi de cele mai multe ori extrem de neinspirate şi defavorabile românilor, cu un impact profund negativ asupra dezvoltării infrastructurii în ansamblu.
Mai cred, de asemenea, că toate problemele importante care sunt legate de gestionarea domeniului infrastructurii, fie că vorbim acum de cel naval, maritim şi fluvial sau de cel de transport în general, toate acestea trebuie dezbătute într-un cadru larg, cu participarea tuturor factorilor implicaţi.
De aceea, am considerat oportună organizarea, săptămâna trecută, în Cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură a unei dezbateri care să cuprindă cele mai stringente probleme legate de infrastructura portuară, începând de la evaluarea situaţiei actuale a traficului de mărfuri, a investiţiilor aflate în derulare din domeniu, dar şi a altor proiecte necesare, care au însă nevoie de finanţare, până la identificarea celor mai pertinente modalităţi de creştere a traficului de mărfuri, dar şi a oportunităţii şi a legalităţii trasferului/vânzării de acţiuni portuare, de la autorităţile centrale către cele locale.
La acest eveniment au participat atât colegii mei parlamentari, membri ai tuturor grupurilor parlamentare din Camera Deputaţilor, cât şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, dar şi cei ai Organizaţiei Patronale Operatorul Portuar.
Ţinând cont de faptul că pe tema trasferului de acţiuni portuare de la Ministerul Trasporturilor la Administraţia locală Constanţa au existat foarte multe discuţii publice şi au fost exprimate prin media tot felul de opinii vehemente, dându-i astfel acestei intenţii guvernamentale accente destul de controversate, consider că şi această temă, precum şi celelalte subiecte abordate în cadrul dezbaterii noastre trebuiau abordate în mod serios în Parlamentul României. Mai mult decât atât, demersul nostru parlamentar nu a avut doar efectul unei şedinte ca oricare alta, ci aceasta are şi o finalitate importantă şi necesară, şi anume transpunerea concluziilor acesteia într-o rezoluţie adoptată în cadrul Comisiei pentru trasporturi şi infrastructură, rezoluţie care va fi supusă ulterior atenţiei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, precum şi Ministerului Trasporturilor.
Vă mulţumesc!
Mihai Lupu
Deputat PNL Constanţa
are nevoie de dezvoltare
Stimaţi colegi,
Cred cu tărie faptul că România are nevoie de o infrastructură puternică, de calitate şi, mai ales, foarte bine structurată, în funcţie de nevoile actuale ale ţării, dar şi de conectarea obligatorie la infrastructura Uniunii Europene.
Ca preşedinte al Comisiei parlamentare pentru transport şi infrastructură, recent înfiinţată în Camera Deputaţilor, am considerat că organizarea unor dezbateri publice ample pe teme de interes naţional, în privinţa deciziilor legate de infrastructură este în prezent absolut necesară.
Susţin acest lucru deoarece consider că românii au suferit destul, timp de aproape 25 de ani, din cauza ineficienţei şi a superficialităţii guvernelor atunci când a venit vorba de decizii privind investiţiile în autostrăzi, drumuri, căi ferate etc. decizii care s-au dovedit a fi de cele mai multe ori extrem de neinspirate şi defavorabile românilor, cu un impact profund negativ asupra dezvoltării infrastructurii în ansamblu.
Mai cred, de asemenea, că toate problemele importante care sunt legate de gestionarea domeniului infrastructurii, fie că vorbim acum de cel naval, maritim şi fluvial sau de cel de transport în general, toate acestea trebuie dezbătute într-un cadru larg, cu participarea tuturor factorilor implicaţi.
De aceea, am considerat oportună organizarea, săptămâna trecută, în Cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură a unei dezbateri care să cuprindă cele mai stringente probleme legate de infrastructura portuară, începând de la evaluarea situaţiei actuale a traficului de mărfuri, a investiţiilor aflate în derulare din domeniu, dar şi a altor proiecte necesare, care au însă nevoie de finanţare, până la identificarea celor mai pertinente modalităţi de creştere a traficului de mărfuri, dar şi a oportunităţii şi a legalităţii trasferului/vânzării de acţiuni portuare, de la autorităţile centrale către cele locale.
La acest eveniment au participat atât colegii mei parlamentari, membri ai tuturor grupurilor parlamentare din Camera Deputaţilor, cât şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, dar şi cei ai Organizaţiei Patronale Operatorul Portuar.
Ţinând cont de faptul că pe tema trasferului de acţiuni portuare de la Ministerul Trasporturilor la Administraţia locală Constanţa au existat foarte multe discuţii publice şi au fost exprimate prin media tot felul de opinii vehemente, dându-i astfel acestei intenţii guvernamentale accente destul de controversate, consider că şi această temă, precum şi celelalte subiecte abordate în cadrul dezbaterii noastre trebuiau abordate în mod serios în Parlamentul României. Mai mult decât atât, demersul nostru parlamentar nu a avut doar efectul unei şedinte ca oricare alta, ci aceasta are şi o finalitate importantă şi necesară, şi anume transpunerea concluziilor acesteia într-o rezoluţie adoptată în cadrul Comisiei pentru trasporturi şi infrastructură, rezoluţie care va fi supusă ulterior atenţiei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, precum şi Ministerului Trasporturilor.
Vă mulţumesc!
Mihai Lupu
Deputat PNL Constanţa
Tags: Mihai Lupu
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii